חברת טופ גאם, מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022, המשקפות צמיחה בפעילותה העסקית ושיפור ברווחיות.
ההכנסות ממכירות במחצית הראשונה לשנת 2022 עלו בכ-46% לכ-22 מיליון דולר, בהשוואה לכ-15 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-46% לכ-11 מיליון דולר, לעומת כ-7.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחום תוספי התזונה רשם צמיחה של כ-133%, כאשר החברה צופה המשך צמיחה מואצת במהלך השנה כתוצאה מגידול בהזמנות מלקוחות קיימים, לצד התחלת הזמנות מלקוחות חדשים והיקף פיתוח משמעותי של מוצרי Tailor Made ללקוחות האסטרטגיים.
במגזר תוספי התזונה רשמה החברה גידול של מעל 133% בהכנסות ממכירות במחצית הראשונה של השנה שהסתכמו בכ-11.0 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות של סוכריות הגומי ה- Gummiceuticals proprietary של החברה גדלו בכפי 4.5 על רקע אספקה ללקוחות אסטרטגיים וחתימה על הסכמי אספקה, פיתוח ואיכות עם לקוחות מהותיים.
במגזר פעילות הממתקים ואחר רשמה החברה במחצית הראשונה לשנת 2022 צמיחה של כ-5.5% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-10.8 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה במגזר זה קטנה בשל בעיות שרשרת אספקה שהשפיעו על מלאי זמין, שמנעו את מימוש פוטנציאל המכירות. החברה צופה שהמכירות בתחום הממתקים, ביחס לתקופות קודמות, יתמתנו במהלך החודשים הקרובים. עוד צופה החברה כי המשך הצמיחה יביא ליתרון לגודל, שאמור לבוא לידי ביטוי בשיפור הרווחיות של מוצרי החברה, בעיקר בתחום תוספי התזונה.
הרווח הגולמי במחצית עלה בכ-55% לכ-7.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השני עלה בכ-59% לכ-4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי במחצית עלה בכ-112% לכ-2.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.הרווח הנקי ברבעון השני עלה בכ-138% לכ-1.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-597 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA במחצית עלה בכ-42% לכ-3.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני עלה בכ-38% לכ-1.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA(Non-GAAP) עלה במחצית בכ-42% לכ-3.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA(Non-GAAP) עלה ברבעון בכ-40% לכ-1.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
נכון למועד פרסום הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-6.8 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של 2.8 מיליון דולר בסמוך ל-30 ביוני 2021. שנת 2021. בנוסף, החברה דיווחה כי 80% מהלקוחות האסטרטגיים, שהעבודה איתם החלה בשנת 2021, כבר ביצעו הזמנות חוזרות של המוצרים שהזמינו, ועבור מרביתם מפתחת החברה מוצרים נוספים, ומחציתם כבר הזמינו מוצרים חדשים נוספים.
במהלך הרבעון השני, התחילה החברה בהפעלתו של קו אריזת בקבוקים מתקדם, וחיזקה את שירותי ביקבוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, כמקור נוסף להגדלת היקף ההכנסות והרווח של החברה. מרכיב הביקבוק מהווה בממוצע כשליש ממחיר המוצר הסופי. בכך, למעשה, משלימה החברה מתן מענה מקצה לקצה ללקוחותיה האסטרטגיים.
לדברי חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם: "גם ברבעון זה הציגה החברה צמיחה חזקה בתחום תוספי התזונה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לצד צמיחה ברווחיות הכוללת שהביאה לרווחיות הגבוהה מזו שהציגה החברה בשנת 2021 כולה. בכך מציגה החברה תוצאות משביעות רצון, שהינן פועל יוצא של המשך יישום האסטרטגיה העסקית לצד השקעה בבניית תשתית ניהולית ופיתוח יכולות תפעוליות. החברה ממשיכה לפעול להרחבת פעילות המו"פ, תוך פיתוח מוצרים חדשניים ומבודלים, שיעניקו ללקוחותיה האסטרטגיים ערכים מוספים. במקביל פועלת החברה לבסס מערכי שיווק והפצה גלובליים, כל זאת לצד חיזוק המותג והמיצוב הבינלאומי של החברה".
לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "מעבר לצמיחה הצפויה ממכירות של מוצרים קיימים, החברה צופה תמיכה בצמיחה כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים ללקוחות קיימים, לצד חתימה על הסכמי אספקה והתחלת מכירות של מוצרים חדשים ללקוחות חדשים. אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם חברות מהמובילות בעולם, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה, ויתמכו בצמיחה המהירה ובשיפור הרווחיות הצפויים בשנים הקרובות. לאור תחזית הביקושים, כבר החלה החברה את הקמת מפעל חדש, אשר צפוי להיבנות בסטנדרט פארמה, ואשר צפוי לשלש את יכולות היצור ולהיות תפעולי במהלך שנת 2023. את הקמת המפעל מוביל נשיא החברה מר חי חיון".