דלתא ישראל מותגים, פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני לשנת 2022.
המכירות בחנויות הזהות (198 חנויות) ברבעון השני לשנת 2022 קטנו בשיעור של כ-1.1% לכ-159.1 מיליון ₪ לעומת כ-160.9 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. החברה בחרה בהצגת נתוני החנויות הזהות גם בהשוואה לתקופה מקבילה בשנת 2019 עקב סגירת החנויות לסירוגין החל ממרץ 2020 ועד למרץ 2021 אשר לדעת החברה, תרמו לביקוש מוגבר במהלך הרבעון השני של שנת 2021, עם היציאה מהסגר. המכירות בחנויות הזהות (189 חנויות אשר פעלו באופן רציף וסדיר במהלך תקופת ההשוואה) ברבעון השני לשנת 2022 צמחו בשיעור של כ-17.8% לכ-152.4 מיליון ₪ לעומת כ-129.4 מיליון ₪ ברבעון המקביל בשנת 2019.
הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-196.9 מיליון ש"ח לעומת כ-200.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2%. הכנסות החברה בחציון הראשון לשנת 2022 גדלו בכ-4% והסתכמו בכ-411.5 מיליון ₪ לעומת כ- 393.9 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בכל ערוצי המכירה למעט אתרי האונליין של החברה אשר במהלך הרבעון הראשון של 2021 נהנו מהיותם ערוץ המכירות העיקרי של החברה עקב הסגר שהונהג.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-124.6 מיליון ₪ לעומת כ-134.1 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-63.3% לעומת כ-66.8% ברבעון השני בשנת 2021. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות נבע מגידול בעלות המכר עקב הגידול בעלויות השילוח וכן מעלייה במחירי הקניה.
בחציון הראשון לשנת 2022 הסתכם הרווח הגולמי בכ-243.1 מיליון ₪ לעומת כ-249.1 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-59.1% לעומת כ-63.2% בחציון הראשון בשנת 2021.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-37.7 מיליון ₪ לעומת כ-45.5 מיליון ₪ ברבעון המקביל בשנת 2021 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-19.1% לעומת כ-22.7% ברבעון השני בשנת 2021. הקיטון ברווח התפעולי נובע ברובו מקיטון בשיעור הרווח הגולמי, כאמור, וכן מעלויות שנבעו מפתיחת רשת חנויות והשקת המותג "פנטה ריי".
בחציון הראשון לשנת 2022 הסתכם הרווח התפעולי בכ-67.5 מיליון ₪ לעומת כ-84.7 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-16.4% לעומת כ-21.5% בחציון הראשון בשנת 2021.
הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-21.2 מיליון ₪ לעומת רווח נקי של כ-34.7 מיליון ₪ ברבעון השני בשנת 2021. בחציון הראשון לשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי בכ-40.3 מיליון ₪ לעומת כ-60 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד.
ההון העצמי של החברה נכון ל-30.6.2022 הסתכם בכ-470.6 מיליון ₪ לעומת כ-401.1 מיליון ₪ ביום 30.6.2021. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-118 מיליון ₪ ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-56 מיליון ₪.
דיבידנד: ביום 9 באוגוסט 2022 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-10.6 מיליון ₪, אשר צפוי להיות מחולק ביום 25 באוגוסט 2022. זאת, בנוסף לדיבידנד שחולק במהלך המחצית הראשונה לשנת 2022 בסך כולל של כ-34.4 מיליון ₪ .
במרץ 2021 החברה השלימה בהצלחה הנפקה ראשונה בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד ₪. תמורת 20 אחוז ממניות דלתא ישראל, גייסה החברה 262.5 מיליון ₪ (ברוטו). תחת דלתא ישראל נמצאות רשתות החנויות של דלתא, פיקס, פנטה ריי וברבעון 4 לשנת 2022 יושק המותג ויקטוריה סיקרט בישראל.
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "החברה מסכמת את תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2022 ומצליחה לשמור על יציבות בהכנסות בדומה לרבעון המקביל אשתקד, זאת על אף המציאות הכלכלית העולמית. נתוני הרווחיות הגבוהים מצביעים על חוסנה של החברה, ויכולתה להמשיך ולצמוח. ברבעון השני השיקה החברה בהצלחה, מותג ספורט חדש בשם PANTA REI ועד סוף שנת 2022 החברה מתעתדת להמשיך את הרחבת פריסת חנויות הרשת החדשה.
כמו כן, החברה נערכת בימים אלה להקמת רשת חנויות חדשה בישראל של המותג המוביל בעולם להלבשה תחתונה ויקטוריה סיקרט VICTORIA’S SECRET, כאשר לצד חנויות בפריסה ארצית שיוקמו במהלך 2023 יוקם בסוף 2022 אתר סחר און ליין למותג."
עוד ציינה בוגנר "בהמשך השנה אנו צופים להמשיך ולשמור על מדדי הרווחיות של החברה, בין היתר בשל ירידה בעלויות השילוח. אני מאמינה שהחברה תמשיך להציג צמיחה והתרחבות תוך שמירה על רווחיות גבוהה וזאת בזכות התשתית התפעולית היעילה עליה נשענת החברה וחוזק המותגים אותם היא מנהלת".