אבגול פרסמה אמש את תוצאותיה לרבעוןה שני של השנה, ההכנסות הסתכמו לסך של כ-99.8 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-111.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-% 10.8.

במהלך הרבעון חלה ירידה של כ-16% בכמות המכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל ל-60% מירידה כאמור מיוחסת למפעל החברה ברוסיה. אשר נפגע כתוצאה מהמשבר בין רוסיה ואוקראינה.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2022, הסתכם לסך של כ-4.13 מיליון דולר, המהווה כ-13.4% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי בסך של כ-15.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אשר היווה כ-13.5% מסך ההכנסות בתקופה זו.

הירידה ברווח הגולמי במהלך הרבעון השני לשנת 2022, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נובעת בעיקר מקיטון בכמות המכירות. בנוסף לכך, השפעת מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם, נטו (הפער בין שער המדד בעת קביעת מחירי המכירה, לבין שער המדד בעת רכישת חומרי הגלם) ברבעון השני לשנת 2022 הייתה שלילית והסתכמה לסך של כ-2.3 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בה ההשפעה הייתה שלילית והסתכמה לסך של כ-9.0 מיליון דולר.

בסוף הרבעון השני של שנת 2022, ונכון למועד פרסום דוח זה, חלה מגמת ירידה ממוצעת במדדי המחירים של חומרי הגלם. ככל שמגמה זו תמשך, החברה צופה כי תהיה לכך השפעה חיובית על תוצאותיה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022.

מנכ"ל אבגול, טומי ביורנמן: "במהלך הרבעון השני של שנת 2022, המשכנו להתמקד בתוכניות הצמיחה האסטרטגיות שלנו במטרה לחזק את מעמדנו כשחקן מוביל בשוק ההיגיינה, השלמנו בהצלחה את הקמת הקו המשופר שעבר מישראל להודו והמכונה נמצאת כעת בשלב ההרצה, פרויקט זה נחל הצלחה אדירה. קו זה יגדיל את כושר הייצור של החברה בכ- 10,000 טון וצפוי לתמוך בביקוש למוצרים שלנו בהודו ולהרחיב את עסקנו בשוק צומח זה.

ברבעון השני של שנת 2022, התמודדנו עם השפעות הפלישה הרוסית לאוקראינה שפגעו באופן מהותי בפעילות העסקית של לקוחותינו ברוסיה, אשר התקשו לייבא חומרי גלם וציוד הנחוצים לפעילות היצור שלהם, וכפועל יוצא מכך הפחיתו משמעותית את ההזמנות שלהם במהלך הרבעון הנוכחי. אנו ממשיכים לעקוב באופן רציף אחר ההתפתחויות בשוק הרוסי ובמקביל ממשיכים לבחון אלטרנטיבות למיקום קו הייצור הנוסף שתוכנן לקום ברוסיה. אנו נמשיך לנווט בין האתגרים השונים כדי לתמוך בעסקים של לקוחותינו.

בנוסף לכך, השלכות המשבר על הכלכלה העולמית וההאטה בקיבולת נמלי ים מסוימים גרמו לעליות מחיר ושיבושים קשים בשרשרת האספקה העולמית, אשר פגעו ברווחיות החברה והביאו לעלייה ברמות המלאי בייחוד של תוצרת מפעל החברה בדימונה, אשר מרבית מכירותיו מיוצאות.

באזור אסיה-פסיפיק נמשכת מגמת התמתנות הביקוש, הנובעת בעיקר מגידול ההיצע של בדים לא ארוגים הנובע מגידול בכושר הייצור הכולל בשוק זה, וכן ירידה בביקוש למוצרים שנועדו להתמודדות עם נגיף הקורונה. עם זאת החברה הצליחה לפצות על כך על-ידי צעדי התייעלות ושיפור תמהיל המוצרים.

אנו ממשיכים במאמצים על מנת לעמוד ביעדי החדשנות שלנו ובכך להוביל את שוק הבדים הלא ארוגים לעבר פתרונות ייחודיים בתחום הקיימות. במהלך תקופת הרבעון המשכנו בתהליך פיתוח בדים לא ארוגים מתכלים ושל בד לא ארוג המכיל כמות מופחתת של פלסטיק, על-ידי שימוש בחומרים תחליפיים, ותוך שמירה על איכות המוצרים.

אני סמוך ובטוח שבעזרת ההשקעות שאנו מבצעים יחד עם תוכניות להתייעלות במפעלינו הקיימים ושמירה קפדנית על עלויות הייצור, נמשיך להיות שחקן מוביל בתחום ההיגיינה ונמשיך להוסיף ערך עבור בעלי המניות שלנו."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש