פריון נטוורק (סימול: PERI), המספקת פתרונות טכנולוגיים לקמפיינים ממוקדמים בערוצי חיפוש, רשתות חברתיות, אתרי תוכן וטלוויזיות חכמות, דיווחה היום על תוצאות שיא ברבעון השני של השנה, שהסתיים ב-30 ביוני.
״זהו הרבעון השמיני ברציפות של צמיחה בהכנסות וב-EBITDA המתואם בהשוואה לרבעון המקביל, המשקף מודל עסקי יציב ואיתן המבוסס על אסטרטגיית גיוון ערוצי הפרסום שלנו״, אמר מנכ״ל פריון , דורון גרסטל. ״הגיוון בערוצי הפרסום מספק לנו גמישות ייחודית להסתגלות מהירה לשינויים בהעדפות המפרסמים ולטרנדים חדשים במדיה. בתנאי המאקרו הנוכחיים, מפרסמים מבקשים ביצועים טובים יותר והעברת תקציבי מדיה לערוצים המבטיחים החזר מהיר על ההשקעה. מגמה זו הגדילה את ההכנסה הממוצעת לאלף חיפושים לשיא של כל הזמנים״.
גרסטל הוסיף: ״שיעור הרווחיות של פריון המשיך לגדול ברבעון השני, בעיקר הודות לחיבור כל ערוצי הפרסום ל-HUB מרכזי המאפשר יעילות תפעולית ואופטימיזציה של עלויות המדיה. יתרונו העיקרי של ה-HUB בעיבוד העדפות הצרכנים באופן מרוכז היה הגורם המרכזי בפיתוח SORT. מוצר חדשני זה עונה על הדרישה הגוברת מצד מפרסמים לקמפיינים ממוקדמים ויעילים ללא עוגיות, ועל ההעדפה הגוברת של צרכנים למותגים השומרים על פרטיותם.
״הגידול המשמעותי במספר הקמפיינים המבוססים על טכנולוגיית SORT תורם להתרחבות פעילותה של פריון . קמפיינים חדשניים אלה לצד מגמות חיוביות נוספות תרמו לגידול בהכנסה הממוצעת מקמפיין בווידאו ובטלוויזיות החכמות. יתרונות אלה מעניקים לנו את הביטחון בהמשך התנופה העסקית גם בסביבה כלכלית מאתגרת״.
מספר הלקוחות שהעלו קמפיינים מבוססי SORT ברבעון השני גדל ל-126, לעומת 65 לקוחות ברבעון הקודם. בנוסף, ההוצאה של מפרסמים על קמפיינים אלה גדלה ב-62%, ושיעור ההכנסות ממוצר חדש זה הגיע לכ-14% מהכנסות פעילות הפרסום.
הכנסותיה של פריון ברבעון השני גדלו ב-34% לעומת הרבעון המקביל לשיא של 146.7 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות הפרסום גדלו ב-41% ל-81.6 מיליון דולר והיוו כ-56% מסך ההכנסות.
פלטפורמת הווידאו המשיכה לצמוח במהירות ורשמה זינוק של 273% בהכנסות, שהיוו 44% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 17% ברבעון המקביל. מספר אתרי התוכן שיישמו את פלטפורמת הווידאו גדל ב-145% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-54 אתרים. כמו-כן, ההכנסה מלקוחות חוזרים גדלה ב-52% לעומת הרבעון המקביל. ואילו ההכנסות מטלוויזיות חכמות זינקו ב-90% לעומת הרבעון המקביל, והיוו כ-6% מהכנסות פעילות הפרסום.
ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-26% ל-65.1 מיליון דולר והיוו כ-44% מההכנסות ברבעון השני. הצמיחה בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מגידול של 42% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים (RPM) ומגידול של 33% במספר יצרני התוכן.
עלויות רכישת המדיה (TAC) ברבעון השני הסתכמו ב-86 מיליון דולר, או 58.6% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-66.2 מיליון דולר, או 60.4% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל.
הרווח הנקי של פריון ברבעון השני זינק ב-175% לעומת הרבעון המקביל לשיא של 19.5 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-99% ל-24.5 מיליון דולר, כ-16.7% מסך ההכנסות, לעומת 11.2% מההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח למניה ב-41 סנט, והרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-51 סנט. התחזית הממוצעת בוול-סטריט עומדת על רווח של 32 סנט למניה.
ה-EBITDA המתואםברבעון השני גדל ב-99% לעומת הרבעון המקביל והגיע לשיא של 28.5 מיליון דולר, או 19.4% מההכנסות. זאת, לעומת 13.0% מההכנסות ברבעון המקביל. בניכוי עלויות המדיה, גדל ה-EBITDA המתואם ל-47% מסך ההכנסות, לעומת 33% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. השיפור ברווח הגולמי נבע בעיקר מתנאים מסחריים משופרים, שינוי בתמהיל המוצרים ויישום HUB מרכזי המייעל את ניהול המדיה.
תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השני גדל ב-76% ל-25.7 מיליון דולר, וקופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-353 מיליון דולר.
בהתבסס על ביצועי החברה, ההתרחבות והשיפור הנמשך בפעילויותיה, ולאור תנאי המאקרו הנוכחיים, צופה פריון לסיים את 2022 עם EBITDA מתואם של לפחות 102 מיליון דולר, המשקף גידול של כ-47%. שיעור ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בניכוי עלויות מדיה צפוי לגדול לכ-41%.
בשורה העליונה, צופה החברה הכנסות של 620-640 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ-32%.