ארז בלשה, מנכ"ל ומייסד קרן ג'נריישן קפיטל, ויוסי זינגר, יו"ר ומייסד הקרן<br>קרדיט: אייל טואג
ארז בלשה, מנכ"ל ומייסד קרן ג'נריישן קפיטל, ויוסי זינגר, יו"ר ומייסד הקרן קרדיט: אייל טואג

ג’נריישן קפיטל, קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, הודיעה היום כי מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ, חברה בבעלותה המלאה של בון תור בע"מ (בה מחזיקה הקרן בכ-49%), התקשרה עם בנק לאומי בהסכם למימון וארגון מימון לעלות הקמת האשכול. זאת בהמשך לדיווח מיום 20 במרץ 2022, במסגרתו הודיעה הקרן על זכייתה של מטרופולין במכרז של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, להפעלת קווי שירות באשכול קווי אונו אלעד. מטרופולין תפעיל את הקווים לתקופה של 10 שנים, עם אופציה של המדינה להארכה בשנה נוספת.

הסכם המימון הינו בתנאי non-recourse לבעלים. כנגד העמדת מסגרות האשראי תשעבד מטרופולין, בין היתר ומעת לעת, את כלל נכסיה וכן את זכויותיה בקשר עם האשכול מכוח זכייתה במכרז, לרבות תקבולי האשכול, אוטובוסים, ציוד טכנולוגי ומשרדים המשויכים לאשכול.

בהתאם להסכם המימון יעמיד ויארגן הבנק למטרופולין (בחיתום מלא) מסגרות אשראי לטווח ארוך בסך כולל של כ-830 מיליון ש"ח, בשלושה מסלולי ריבית, מסלול פריים + 0.3%, ושני מסלולים שקליים בריביות בטווח של 1.9%-2.1% מרווח מעל ריבית הבסיס שתקבע במועד משיכת מסגרות האשראי, בהתאם לתשואת אג"ח ממשלתי במח"מ דומה (כשאחד מתוכם צמוד למדד המחירים לצרכן).

מסגרות האשראי תשמשנה את מטרופולין, בין היתר, למימון עלות הקמת האשכול (הכוללת, בין היתר, רכש אוטובוסים, חניונים, טכנולוגיה ותמלוגים למדינה), כאשר יתרת עלות ההקמה תועמד ממקורותיה העצמיים של מטרופולין. מסגרות האשראי תפרענה לפי לוח סילוקין מגולף לאורך 10 שנות ההפעלה.

כנגד העמדת מסגרות האשראי תשעבד מטרופולין, בין היתר, את כלל נכסיה וכן את זכויותיה באשכול מכוח זכייתה במכרז, לרבות אוטובוסים, ציוד טכנולוגי ומשרדים המשויכים לאשכול. במסגרת הסכם המימון נקבעו התחייבויות ומגבלות כמקובל בהסכמי מימון מסוג זה, ובין היתר, נקבעו אמות מידה פיננסיות בהן תידרש מטרופולין לעמוד.

עסקה זו מצטרפת לשורת עסקאות מימון משמעותיות שהוביל לאומי בתחום התחבורה הציבורית בשנה החולפת, ביניהן העמדת אשראי של כחצי מיליארד שקלים לאלון ריבוע כחול ושותפותיה, שזכו במכרז של הרשות הארצית לתחבורה ארצית להפעלת קווים בנתניה.

אשכול אונו אלעד הינו השלישי בגודלו בהיקף הנסועה המופעל על ידי זכייני תחבורה ציבורית פרטיים, ובעל כ-22 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס. האשכול מורכב מתת-אשכול אונו, הכולל, בין היתר, שירות עירוני בתחומי הערים קריית אונו, אור יהודה, יהוד, גבעת שמואל, גני תקווה, סביון וקווים מקשרים לתל אביב, רמת גן, פתח תקווה ונתב"ג, ומתת-אשכול אלעד, הכולל, שירות עירוני ובין עירוני עבור העיר אלעד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    רק שאלה-מתי דיבידנדים ופחות דמי ניהול?

    • מומו
    • 14/06/2022 13:19