מחקר F5: כ-90% מהארגונים ימנפו בינה מלאכותית להתמודדות עם המורכבות של הטרנספורמציה דיגיטלית

האתגר המוביל בארגונים הוא נראות בפריסת יישומים בעננים מרובים, ולאחריו אבטחה עקבית לרוחבו של המערך הענני

חדשות ספונסר 23/05/2022 10:54

א+א-

דוח מצב אסטרטגית היישומים של F5 קובע כי כ-90% מהארגונים בכל התעשיות מתכננים ליישם בינה מלאכותית כדי לספק שירות טוב יותר ללקוחות ולהציף תובנות בעלות ערך שיסייעו להם להתמודד עם המורכבות הנובעת ממאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית.עם זאת, בינה מלאכותית אפקטיבית דורשת שקיפות נתונים, אינטגרציה וניהול טובים יותר מאלו הקיימים כיום.

הדוח, המתפרסם זו השנה השמינית ברציפות, מציג את האתגרים העומדים בפני ארגונים כאשר הם משנים את תשתיות מערכות המידע שלהם כדי לספק ולאבטח שירותים דיגיטליים.עם ארכיטקטורות מבוזרות ונוף איומים רחב, ארגונים פונים למגוון פתרונות כדי לסייע בניהול המורכבות ולטיפול בפערים ביכולות גופי מערכות המידע.עם זאת, תוצאות הסקר צופות מלכודות, שאם יתעלמו מהן, ארגונים יגיבו פחות טוב לשינויים ויהיו פחות גמישים בעתיד.

"מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית נמצאים בהאצה במהלך השנתיים האחרונות, ואין שום אינדיקציה להאטה", אמרה קארה ספראג, סגנית נשיא בכירה ב-F5."המחקר שלנו מראה שהארגון הממוצע מנהל מאות יישומים בדטה סנטר, בעננים מרובים ובפריסות Edge – כמו גם יותר מ-20 טכנולוגיות שונות לאבטחה והעברת יישומים​​.עם הפורטפוליו הנרחב הזה, ארגונים נדרשים לאבטחה עקבית, נראות מקצה לקצה ואוטומציה בפריסות היישומים שלהם כדי להשתלט על המורכבות ולהוסיף ערך ללקוחותיהם, לייעל את התפעול, לנצל הזדמנויות חדשות ולהגיב לאיומים המתעוררים בזמן אמת".

המשיבים שהשתתפו במחקר ה-SOAS דירגו את הנראות כאתגר המוביל בפריסת יישומים בעננים מרובים, ולאחריו אבטחה עקבית עם מדיניות אחידה לרוחבו של המערך הענני כולו.בנוסף, על פי הסקר, SRE (הנדסת אמינות אתרים –site reliability engineering ) היא מרכיב מרכזי בפאזל, כאשר 77% מהמשיבים נוקטים בגישות SRE עבור היישומים והמערכות שלהם, אך הארכיטקטורה הארגונית חייבת להתפתח במקביל כדי לתמוך במודלים מבוזרים וממוקדי יישומים ולהמשיך לקדם את מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון.

"תוצאות המחקר מצביעות על כך שמקבלי החלטות בתחום מערכות המידע מתמודדים עם מגבלות הקשורות למודרניזציה ודרישות עסקיות בזמן שהם קוטפים את פירות הטרנספורמציה", אמר ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין."ארגונים נדרשים בפעולת איזון מתמדת בין בקרות, עלויות, חווית לקוח ועובדים, לצד מערכת מורחבת של הגנת יישומים ו-API".

ממצאים מרכזיים נוספים של המחקר

• כמעט לכולם חסרות תובנות קריטיות – למספר מכריע של ארגונים (95%) יש תכניות לכרות נתונים תפעוליים לטובת תובנות שהם מקווים להשתמש בהן כדי לשפר את חווית הלקוח ולהניע צמיחה עסקית.עם זאת, 98% מהמשיבים מציינים שכרגע הם אינם מסוגלים לחלץ את התובנות מהמערכות הקיימות.אפילו עם שימוש מורחב בבינה מלאכותית, לארגונים רבים אין כוח אדם ויכולות מתאימות כדי לזהות נתונים רלוונטיים ולנצלם.

ניהול סיכונים ואבטחה מבוססת זהות – גם כשהמורכבות מגדילה את מספר נקודות הכשל הפוטנציאליות, הביצועים נשארים בראש סדר העדיפויות.כ-76% מהנשאלים הודו שבהינתן בחירה הם היו מכבים את אמצעי האבטחה כדי לשפר ביצועים.ניהול קשת של סיכונים לצד יעדים מהעולם האמתי מוכיח שעסקים משנים את הגישה שלהם בנוגע לניהול סיכונים, דבר שתורם לעלייה בשכיחותה של אבטחה מבוססת זהות, על פני טכנולוגיות אבטחה והעברת יישומים ​​מסורתיות.

• המורכבות הופכת בלתי נסבלת – כאשר 93% מהמשיבים משתמשים בפתרונות SaaS מבוססי ענן ו-84% מתכננים להעביר עומסי עבודה ל-Edge, האתגרים הנלווים נעים בין מדיניות אבטחה חופפת ומידע מקוטע ועד לפריסה של פתרונות נקודתיים שבסופו של דבר מוסיפים מורכבות ומגבירים את פגיעותו של המערך.פריסה רחבה בכל התשתית פירושה ששירותי אבטחה והעברת יישומים אינם קשורים עוד למודל הפריסה או למיקומם של היישומים, דבר שמאפשר לעסקים גמישות רבה יותר, אך משפיע על העקביות ויכול לפגוע בחוויית המשתמש.

• המודרניזציה מגיעה לתהליכי ה-Back office – יותר משני שלישים מהארגונים מבינים שיצירת אינטראקציות דיגיטליות מעולות עבור לקוחות דורשת גם מודרניזציה של פונקציות עסקיות ותהליכים פחות גלויים.אם לא משתמשים בנתונים במהירות למטרת העסקת עובדים, תכנון ייצור או השלמת שפע של משימות תמיכה אחרות, הדבר עלול לדרדר את קשרי הלקוחות, לעכב את זמן היציאה לשוק של מוצרים חדשים ולפגוע בשורה התחתונה של העסק.

• IT ו-OT מתכנסים – המשיבים בסקר מעריכים כי ההתכנסות של מערכות מידע ומערכות תפעוליות היא ההתפתחות המרגשת ביותר.שילוב המערכות יסייע לסגור את מעגל האוטומציה ולהפוך עסקים דיגיטליים לסתגלניים יותר, כך שיוכלו לחזות טרנדים ולהגיב לאינטרסים משתנים של לקוחותיהם ולתנאי שוק.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה