פריון נטוורק המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ושנת 2021, שהסתיימו ב-31 בדצמבר.
פעילות הווידאו: צמיחה של 300%
עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "תוצאות השיא ברבעון הרביעי ובשנת 2021 נובעות מיכולתנו האסטרטגית לתמוך במגוון ערוצי פרסום ולחבר את פתרונות החברה ל-HUB מרכזי אחד. שילוב זה הכרחי ליצירת מודל עסקי המבטיח יציבות ואיתנות פיננסית ומתבטא בצמיחה ורווחיות שנה אחר שנה. הצמיחה השנתית הממוצעת של פריון ב-2020-2022 עומדת על כ-38%, והגידול השנתי הממוצע ב-EBITDA בתקופה זו עומד על יותר מ-50%.
"התוצאות הכספיות של 2021 כוללות צמיחה חזקה במיוחד של כ-300% בהכנסות מווידאו (או 123% על בסיס פרופורמה), וצמיחה מהירה של 205% בפרסום בטלוויזיות חכמות. במקביל, שיתוף הפעולה המורחב עם מיקרוסופט בינג הוביל לצמיחה של 19% בפעילויות החיפוש ולגידול מצטבר משמעותי ב-EBITDA״.
הצמיחה המהירה צפויה להימשך
גרסטל הוסיף: ״אסטרטגיית הרכישות הייחודית שלנו התנהלה בדיוק כפי שרצינו – מינוף הסינרגיה לצמיחה והרחבת היתרון התחרותי שלנו. עם קופת מזומנים של 322 מיליון דולר, בכוונתנו להמשיך במודל זה ולחזק עוד יותר את מעמדנו בסביבה הצומחת במהירות״.
פעילות הפרסום: זינוק של 46% בהכנסות
הכנסותיה של פריון ברבעון הרביעי גדלו ב-34% לעומת הרבעון המקביל והגיעו לשיא של 158 מיליון דולר. זאת לעומת התחזית הממוצעת בוול-סטריט להכנסות של 145 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 46% (או 23% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן, כשההכנסות מפתרונות וידאו וטלוויזיות חכמות זינקו ב-87% על בסיס פרופורמה. ההכנסות מפעילות הפרסום היוו כ-63.4% מסך ההכנסות ברבעון הרביעי, לעומת 57.8% מסך ההכנסות ברבעון המקביל.
הצמיחה המהירה בפעילות הווידאו והטלוויזיות החכמות תרמה לגידול של 29% בהכנסה הממוצעת מקמפיין.
פעילויות החיפוש: גידול של 16% בהכנסות
ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-16% והיוו כ-36.6% מההכנסות הכוללות ברבעון הרביעי, לעומת 42.2% מההכנסות הכוללות ברבעון המקביל. הצמיחה בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מהגידול במספר החיפושים היומי הממוצע, שהגיע ברבעון הרביעי ל-17.5 מיליון, לעומת 15.7 מיליון ברבעון המקביל. בנוסף, נהנתה פריון מגידול בהכנסה מחשיפות ומספר אתרי התוכן העובדים עמה גדל ב-43% בהשוואה לרבעון המקביל.
עלויות הטראפיק (TAC) ברבעון הרביעי הסתכמו ב-93.3 מיליון דולר, או 59.1% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-74.8 מיליון דולר, או 63.3% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הירידה בעלויות הטראפיק נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים לצד יישום ה-HUB המרכזי המייעל את ניהול הטראפיק הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע.
זינוק של 97% ברווח הנקי
הרווח הנקי של פריון ברבעון הרביעי גדל ב-97% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-17.7 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-83% ל-25.3 מיליון דולר, כ-16.0% מסך ההכנסות. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח למניה ב-44 סנט, והרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-62 סנט. התחזית הממוצעת בוול-סטריט עומדת על רווח של 39 סנט למניה.
EBITDA בניכוי טראפיק: 45% מההכנסות
ה-EBITDA המתואםברבעון הרביעי גדל ב-89% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-28.9 מיליון דולר, או 18.3% מההכנסות. זאת, לעומת 12.9% מההכנסות ברבעון המקביל. בניכוי עלויות הטראפיק, גדל ה-EBITDA המתואם ל-45% מסך ההכנסות, לעומת 35% מסך ההכנסות ברבעון המקביל – בין השאר הודות ליישום מודל ה-HUB המייעל את ניהול הטראפיק.
קופת המזומנים: 322 מיליון דולר
תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון הרביעי גדל ב-123% ל-28.8 מיליון דולר, וקופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-321.6 מיליון דולר, ללא חוב.
ההכנסות ב-2021: 478 מיליון דולר
פריון סיימה את 2021 עם צמיחה של 46% בהכנסות ל-478.5 מיליון דולר, בעיקר הודות לגידול של 78% בהכנסות מפעילות הפרסום, שהמנוע המרכזי בה היה זינוק של 300% בהכנסות מווידאו וטלוויזיות חכמות. ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-19% הודות לעלייה במספר החיפושים הממומנים היומי במיקרוסופט בינג ומנועי חיפוש אחרים - שהגיע ל-16.7 מיליון לעומת 13.4 מיליון ב-2020, וכן גידול של 37% במספר אתרי התוכן.
עלויות רכש לקוחות ומדיה בשנה כולה הסתכמו ב-288 מיליון דולר, או 60.1% מסך ההכנסות, לעומת 197.6 מיליון דולר, או 60.2% מסך ההכנסות, ב-2020. פריון ציינה, כי יישום מודל ה-HUB הייחודי שפיתחה, המספק מענה כולל הן ברמת הביקושים והן ברמת ההיצעים, שיפר משמעותית את ביצועי החברה.
הרווח הנקי המתואם: 60 מיליון דולר
הרווח הנקי ב-2021 זינק ב-279% ל-38.7 מיליון דולר, או 8.1% מסך ההכנסות, לעומת 3.1% מסך ההכנסות ב-2020. ואילו הרווח הנקי המתואם גדל ב-125% ל-60 מיליון דולר, או 12.5% מסך ההכנסות, לעומת 8.1% מסך ההכנסות ב-2020. הרווח למניה גדל ב-183% והסתכם ב-1.02 דולר למניה, והרווח המתואם למניה גדל ב-73% והסתכם ב-1.57 דולר למניה.
התזרים התפעולי: 71 מיליון דולר
ה-EBITDA המתואםב-2021 גדל ב-112% ל-69.6 מיליון דולר, או 14.5% מההכנסות, לעומת 10.0% מההכנסות ב-2020. תזרים המזומנים התפעולי של פריון ב-2021 כולה זינק ב-221% והגיע ל-71.1 מיליון דולר, בעיקר הודות לשיפור ברווחיות.
התחזית ל-2022: הכנסות של 610-630 מיליון דולר
בהתבסס על התנופה החזקה בפעילויותיה והשיפור בנראות העסקית, העלתה פריון את תחזיותיה ל-2022. הכנסות החברה צפויות להסתכם ב-610-630 מיליון דולר ב-2022, המשקפות צמיחה שנתית של כ-30%.
ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בכ-29% ל-88-92 מיליון דולר, ושיעור ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בניכוי עלויות הטראפיק צפוי להסתכם בכ-36%.