קרדיט: אהרון גדליה
קרדיט: אהרון גדליה

חברת TopGum הישראלית הפועלת בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2021 לראשונה כחברה ציבורית.

 

בתחילת אוגוסט השלימה החברה הנפקה ראשונה בבורסת ת"א, במסגרתה גייסה כ-100 מיליון ₪, בתמורה לכ-20% מהון החברה. משקיעי החברה בהנפקה הם גופים מוסדיים, וביניהם נמנים מגדל, הפניקס ומור שגם הפכו לבעלי עניין בה, וכן ילין לפידות ואפסילון. החברה נסחרת במדד הפוד-טק של הבורסה.

 

ההכנסות ממכירות במחצית הראשונה של השנה עלו בכ-30% לכ-48.7 מיליון ₪, בהשוואה לכ-37.3 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. החברה ממשיכה את המהלך האסטרטגי במיקוד בתחום תוספי תזונה ובמיוחד בלקוחות אסטרטגיים בעלי מותגים בינלאומיים, לפיתוח מוצרים מבודלים על בסיס טכנולוגיית Gummiceuticals של החברה.

 

ה-EBITDA במחצית הראשונה עלה בכ-72% לכ-7.8 מיליון ₪, בהשוואה לכ-4.6 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. החברה סיכמה את המחצית עם רווח נקי של כ-4 מיליון ₪, בהשוואה לרווח של כ-188 אלף ₪ בתקופה המקבילה אשתקד.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה במחצית הראשונה של השנה בכ-27% לכ-7.3 מיליון ₪, בהשוואה לכ-5.7 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. ההון של החברה גדל לכ-51.5 מיליון ₪, בהשוואה לכ-5.4 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהשקעתה של קרן AP Partners בהון מניות החברה, בתוספת רווחי החברה ובניכוי דיבידנד ששולם.

 

לדברי חגי שטדלר, יו"ר החברה, "במחצית הראשונה של השנה מציגה טופ-גאם המשך גידול בפרמטרים העסקיים, לצד שיפור הרווחיות. החברה ממשיכה את המהלך האסטרטגי למיקוד בתחום תוספי התזונה ובלקוחות בעלי מותגים בינלאומיים מובלים בתחומי הפארמה, תוספי מזון, ומזון.

 

מספר תהליכים לחתימה על הסכמי אספקה רב-שנתיים אותם מנהלת החברה מול מספר חברות אסטרטגיות, הבשילו עד כה לחתימה על 2 הסכמים עם חברות בינלאומיות מובילות, ומספר תהליכים נוספים צפויים להבשיל עד סוף שנת 2021. בכוונת החברה להמשיך ביישום האסטרטגיה העסקית הכוללת, בין היתר, השקעה בבניית מפעל חדש בשדרות שיתן מענה לביקושים הצפויים בשנים הקרובות, חיזוק מערך השיווק והמכירות להגדלת מספר הלקוחות הבינלאומיים בתחום תוספי התזונה והרחבת הפריסה הגאוגרפית, האצת פרויקטי המו"פ והשלמת הפתוח של מוצרים חדשניים, לצד המשך ההשקעה בהעמקת התשתית הניהולית של החברה".

 

החברה, שמפעל הייצור הקיים שלה ממוקם בעיר שדרות, נמצאת בבעלות משותפת של המייסד ונשיא החברה חי חיון, רועי לוסטרניק ביחד עם קרן AP Partners שהשקיעה בחברה בשנת 2020 ב co-invest בחברה יחד עם דיסקונט קפיטל וארקין השקעות. מנכ"ל טופ-גאם הוא עמיחי בר-ניר, והיו"ר הפעיל של החברה הוא חגי שטדלר, שותף מייסד בקרן AP Partners. החברה מעסיקה כ-100 עובדים, 6 מהם הם מומחי מחקר ופיתוח מהשורה הראשונה של תעשיית הפוד-טק הישראלית.

 

עד לאחרונה התרכזה החברה בייצור סוכריות וממתקי גומי. בשנת 2016 החליטה טופ-גאם לפתח קו מוצרים לשוק תוספי התזונה. לצורך כך השקיעה החברה בשדרוג התשתיות וקווי הייצור והאריזה במפעל בשדרות כדי שיתאימו לסטנדרטים העולמיים המחמירים של תעשיית תוספי התזונה.

 

בד בבד, טופ-גאם השלימה פיתוח של סוכריות גומי ללא תוספת סוכר המשמשות כתוספי תזונה, המבוססות על פורמולציה של חומרים טבעיים וסיבים תזונתיים, ללא ממתיקים מלאכותיים, ללא צבעי מאכל וחומרי טעם מלאכותיים וללא תוצרי אלכוהול מבוססי סוכר.

 

קו מוצרים זה החל להימכר בעולם בשנת 2020 למותגים בינלאומיים של חברות תוספי תזונה ופארמה, בין היתר תחת המותג Gummiceutical, ונחשב כמוצר בעל יתרונות מובהקים בשוק שברובו המוחלט עדין מבוסס סוכר, זאת לאור יתרונותיו הבריאותיים והפרו-ביוטיים, והסנטימנט השלילי כלפי מוצרים עם רמת סוכר גבוהה.

 

שוק תוספי התזונה העולמי (B2C) מוערך בכ-56 מיליארד דולר נכון לשנת 2020. בשנת 2020 צמח השוק באופן מואץ (14.5% לעומת ממוצע שנתי של 6%) על רקע מגפת הקורונה, ובכך המשיך להציג צמיחה רב-שנתית לאור מגמה הולכת ומתרחבת של אימוץ אורח חיים בריא. בתוך 4 שנים צפוי השוק לגדול לכ-66 מיליארד דולר, כאשר ארה"ב אחראית לכחצי ממנו. גודל השוק של תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי עמד בשנת 2020 (הן ישירות לצרכן והן ללקוחות עסקיים) על כ- 6.5 מיליארד דולר והוא צומח בממוצע בכ-16% בשנה.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש