משה קפלינסקי, יו"ר קבוצת בזן קרדיט: שגיא מורן

בזן מציגה אסטרטגיה ירוקה: אנרגיה מתחדשת ודלקים חלופיים

החברה הציגה הבוקר את החזון החדש וקבעה יעדים עד 2030, בהם הרחבת יכולת ייצור מימן ירוק ופריסה ארצית של תחנות תדלוק מימניות,; תשקיע מיליארד וחצי דולר בהשקעות הון

פולי טל 22/07/2021 10:33

א+א-

קבוצת בזן הציגה הבוקר את האסטרטגיה החדשה שלה בכנס בתל אביב, בהשתתפות משקיעים, אנליסטים ונציגי הבנקים והגופים המוסדיים הגדולים במשק. לפי החזון שהוצג תהפוך אחת החברות המזהמות ביותר, לספקית  של אנרגיה מתחדשת לתחבורה ופולימרים מתקדמים.

 

את האסטרטגיה החדשה יוביל המנכ"ל הנכנס מלאכי אלפר, שהיה מנהל בתי הזיקוק באשדוד במשך שנים רבות ומונה למנכ"ל החברה בחודש שעבר. אלפר יחליף את אלוף במיל’ קפלינסקי, שמחליף את עובדיה עלי בתפקיד היו"ר.

 

בהתאם לעקרונות ESG להשקעה אחראית, במסגרת התוכנית תבוצע הערכת טביעת רגל אקולוגית והערכת סיכוני אקלים, ובזן תקטין את טביעת הרגל הפחמנית בכל תחומי פעילותה בהתאם לחזון שיגובש ויוצג לציבור.

 

עפ"י התכנית האסטרטגית בזן צפויה להשקיע כמיליארד וחצי דולר בהשקעות הון עד שנת 2030: לכל הפחות 400 מיליון דולר במנועי הצמיחה החדשים והיתרה תושקע בהמשך שיפור והתאמת הנכסים הקיימים והטמעת טכנולוגיות מתקדמות ליצור.

 

האסטרטגיה החדשה של בזן שהוצגה הבוקר, נשענת על שלוש רגליים – הרגל הראשונה היא מימן ירוק ודלקים חלופיים. בזן שואפת להוביל את שוק המימן הירוק לתחבורה ותעשייה יחד עם שותפות מקומיות וגלובאליות.

 

במהלך העשור הקרוב בזן תפעל להתאמת הנכסים הקיימים ולבניית התשתיות לעתיד שוק המימן הירוק, במקביל ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות בענף התחבורה, כולל עם יצרני רכב וציי רכב כבד.

 

בזן תעמיק את ההשקעות במנועי הצמיחה העתידיים, שיכללו בחינת השקעות בטכנולוגיות חדשניות בתחום המימן ודלקים חליפיים, בין היתר באמצעות חברת H2PRO הישראלית המפתחת טכנולוגיה לייצור מימן ירוק ובה בזן משקיעה ושותפה והעמקת השקעות במנועי צמיחה עתידיים.

 

במסגרת יעדים ארוכי הטווח בזן תרחיב את יכולות ייצור המימן הירוק ותפרוס תחנות תדלוק מימן בפריסה ארצית. 

 

הרגל השניה היא פולימרים מתקדמים. היעד האסטרטגי המרכזי של בזן בתחום זה הוא להוביל את תחומי מחזור הפלסטיק, ביו-פולימרים ופולימרים מתכלים בישראל ולהעמיק את הפעילות הזו גם במערב אירופה, באמצעות חברת הבת דוקור בהולנד.

במהלך העשור הקרוב בזן צפויה להשקיע בטכנולוגיות חדשניות בתחומי המחזור הכימי, הביו-פולימרים והפולימרים המתכלים. בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה בתחום (כולל עם חברות UBQ ו-Melodea).

 

במקביל תמשיך להוביל את ליבת פעילות הפולימרים בישראל ולספק חומרי גלם לכ-300 מפעלים המקומיים. בזן קבעה היום יעד של 15% פולימרים ירוקים עד שנת 2025 ו-30% פולימרים ירוקים עד שנת 2030.

 

הרגל השלישית עליה נשענת האסטרטגיה החדשה היא דלקים ותשתיות. בבזן מאמינים שתחום הדלקים יהיה דומיננטי עם צפי לגידול בביקושים, בפרט לסולר, בעשור הקרוב וגם הבא אחריו. בתחום זה, היעדים האסטרטגים שקבעה החברה הם המשך הבטחת סל מוצרים מגוון בהתאם לתנאי השוק המשתנים, הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות ביצור להפחתת טביעת הרגל הפחמנית תוך ניצול תשתיות לוגיסטיות ויכולות סחר מתקדמות להבטחת הרציפות של המוצרים בשוק המקומי.

 

עובדיה עלי, יו"ר בזן: "קבוצת בזן תמשיך להיות תעשייה חיונית למדינת ישראל בכל ההיבטים: הביטחוניים, הכלכליים והסביבתיים. התוכנית האסטרטגית החדשה תהפוך את מפרץ חיפה למרכז מוביל של פיתוח וקידום דלקים נקיים ובמקביל בזן תמשיך להבטיח את הרציפות תפקודית במשק".

 

משה קפלינסקי, מנכ"ל קבוצת בזן: "בזן מתכוונת בשנים הקרובות להפוך מחברה המייצרת תזקיקים ופולימרים מנפט, לספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה ושל פולימרים מתקדמים ומציגה היום חזון ברור לעתידה. הקבוצה תהווה גשר חיוני לעתיד משק האנרגיה לתחבורה בישראל ותוביל טרנספורמציה - מוכוונת קיימות וחדשנות - בפעילות הדלקים והפולימרים.

 

אנחנו מציבים היום תכנית עם יעדים ברורים. נוביל את שוק המימן הירוק והדלקים החלופיים לתחבורה בישראל ובאגן הים התיכון, נוביל את שוק הפולימרים המתקדמים (ממוחזרים ומתכלים) והביו-פולימרים ונמנף את הפעילות שלנו במערב אירופה, כל זאת, במקביל להמשך הובלת תחום הדלקים על פי צרכי המשק".

 

על פי התוכנית החדשה, בזן תיישם מתודולוגיה בסטנדרטים בינלאומיים של ESG ותבצע את המהלכים האסטרטגיים בהתאם לעקרונות שיכללו העמקת ושילוב מוצרים מופחתי השפעה סביבתית בתוך המודל העסקי של החברה. בתחום הפולימרים, בזן קבעה יעד של 30% פולימרים ממוחזרים וממקורות מתחדשים עד שנת 2030 – זאת בהשוואה ליעדים באירופה הנעים בין 20%-25%.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה