דוחות כספיים

הרווח הנקי של אבגול ירד ל-0.2 מיליון דולר ברבעון הראשון

השורה התחתונה הושפעה מהעלייה החדה במחירי חומרי הגלם; ההכנסות ברבעון הראשון עלו ל-96 מיליון דולר בהשוואה ל-90.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה

חדשות ספונסר 13/05/2021 11:53

א+א-

חברת הבדים הלא ארוגים אבגול פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2021, אחרי שנהנתה מעליות חדות בתוצאותיה בשנת הקורונה כאשר ייצרה בדים למסיכות, חלוקים ומוצרים נוספים ששימשו להתמודדות עם המגפה.

 

ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-96 מיליון דולר, בהשוואה לכ-90.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. הגידול בהכנסות עומד על כ-5.9%, ונובע בעיקר מתיקון מחירי המכירה הממוצעים בתקופה זו, עקב העלייה במדדי מחירי חומרי הגלם.

 

בנוסף, חידשה החברה את הסכם ההתקשרות עם אחד הלקוחות המשמעותיים שלה, שכלל גם עלייה במחירי המכירה. הכמות שנמכרה ירדה במהלך התקופה בכ-0.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במהלך התקופה סיימה החברה את פעילותה ונוכחותה באתר החברה בברקן, בעוד ברבעון הראשון של שנת 2020 אתר זה עדיין היה פעיל.

 

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-10.4 מיליון דולר, המהווה כ-10.9% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020, אשר היווה כ-19.8% מסך ההכנסות בתקופה זו.

 

הרווח הגולמי הושפע מהעלייה החדה במחירי חומרי הגלם. בנטרול ההשפעה של השינויים במחירי חומר הגלם, הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2021 היה גבוה בכ-6.5 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם נרשמה הוצאה של כ- 11.7 מיליון דולר, במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו - הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם, לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה ההשפעה הייתה חיובית בסך של כ-2.3 מיליון דולר. סה"כ מדובר בהשפעה שלילית של כ-14 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

בהמשך למגמה שהחלה ברבעון הרביעי של שנת 2020, מדדי מחירי חומרי הגלם המשיכו לעלות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 ובעיקר בצפון אמריקה. במהלך הרבעון השני ונכון למועד פרסום הדוח, החלה מגמת ירידה במדדי מחירי חומרי הגלם. יחד עם זאת, עקב העלייה המשמעותית ברבעון הראשון של שנת 2021, החברה צופה שלמדדי מחירי חומרי הגלם תהיה השפעה שלילית על תוצאות הרבעון השני, אם כי במידה פחותה לעומת השפעתם על תוצאות הרבעון הראשון. התאוששות מההשפעות הללו צפויה במהלך הרבעון השלישי של 2021.

 

ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2021 נאמד בכ-8.2 מיליון דולר, ירידה של 8.1 מיליון דולר לעומת ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2020. בנטרול השינויים במחירי חומר הגלם, (הן במחירי הרכישה והן במחיר המכירה), ה-Underlying EBITDA ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-20.0 מיליון דולר, עלייה של 6 מיליון דולר בהשוואה ל- Underlying EBITDA ברבעון הראשון של 2020.

 

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-0.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

מנכ"ל החברה, שחר רחים: במהלך הרבעון הראשון הצליחה אבגול להציג ביצועים מצוינים בכל אתריה, הודות לייצור בתפוקה מלאה בכל המפעלים, ביעילות ובאיכות מקסימלית. אבגול עובדת ללא לאות כדי להבטיח אספקה שוטפת ללקוחותיה, וזאת תוך כדי שמירה על בריאות ובטיחות עובדיה. במהלך הרבעון, המשיכה אבגול במאמציה לעמוד ביעדי אסטרטגית החדשנות שלה – להוביל את שוק הבדים הלא ארוגים לעבר פתרונות ייחודיים בתחום הקיימות.

 

הרבעון הראשון של שנת 2021 היה מאתגר ביותר מבחינת היצע ומחיר הפוליפרופילן העולמי. במהלך הרבעון עלו מחירי חומרי הגלם באופן משמעותי, בעיקר בארצות הברית, עקב הדרישה המתמשכת למוצרים הקשורים להתמודדות עם מגיפת הקורונה ועקב התאוששות הייצור בארצות הברית וחזרתו לפעילות שגרתית.

 

בנוסף לכך, בפברואר 2021, פגעה סופת הקרח Uri בחוף המפרץ של ארצות הברית אשר גרמה להשבתות של כ-80% ממפעלי ייצור חומרי הגלם, ולעיכובים בהובלה ואספקת סחורות לספקי חומרי גלם באזור זה, אשר הביאו לעלייה נוספת במחירי חומרי הגלם. במהלך תקופה זו, למרות הבעיות וההפרעות באספקה, קווי הייצור שלנו המשיכו לפעול במלוא תפוקתם, ויכולתנו לספק את מוצרינו בזמן לא הושפעה.

 

התוכנית שלנו לסיים את העברת קו הייצור מישראל להודו, עד סוף שנת 2021, במטרה לתמוך בשוק הבדים שלנו אשר צומח במהירות, נמשכת. במקביל, אנו מתקדמים בהתאם לתוכניות עם ההשקעה בקו ייצור חדש ומתקדם ברוסיה. רוסיה הינו שוק צומח בו כבר יש לנו טביעת רגל חזקה. עם הטכנולוגיה החדשה לצד הדומיננטיות שלנו בשוק הרוסי, אנו מצפים להמשיך ולהוביל את השוק במדינות חבר העמים, עם המוצרים החדשים והמפותחים ביותר".

 

עם פרסום הדוחות הודיע מנכ"ל החברה, שחר רחים, על עזיבת תפקידו בחודש יולי. רחים ימשיך לכהן כדירקטור בחברה ויעבור לתפקיד מנכ"ל חטיבת ההיגיינה של אינדרומה, בעלת השליטה בחברה. דירקטוריון אבגול מינה את טומי ביורנמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות הגלובאלי של החברה בשנתיים האחרונות, למנכ"ל החברה.

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה