בעידן הדיגיטל של ימינו, הנוכחות באינטרנט הפכה להכרחית עבור כל עסק – קטן כגדול, שכן ברור לכל כי "אם אתה לא שם אתה לא קיים". עם התפתחות הטכנולוגיה הפך גם תהליך בניית אתר אינטרנט לפשוט, אינטואיטיבי ונגיש לכל ובכך נפתחה הדלת לעולם הדיגיטל לכל עסק שרק חפץ בכך.
הנוכחות באינטרנט מאפשרת לכל חברה, ארגון ועסק להפוך לנגישים לכל לקוח פוטנציאלי המחפש אותם, אך עם זאת מצריכה מהעסק גם פעילות שיווק אקטיבית שמטרתה ליצור בולטות על פני שלל המתחרים מאותו תחום הנוכחים גם הם ברשת. פעילות זו התפתחה והשתכללה במרוצת השנים וכך נוצר עולם שלם של פעילות שיווק דיגיטלית שמטרתה אחת – קידום העסק באינטרנט.
כיום, ישנן חברות רבות, עסקים פרטיים ובעלי מקצוע עצמאיים, המתמחים בפעילות השיווק הדיגיטלי ובקידום עסקים באינטרנט. פעילות זו מתבצעת תוך שימוש בכלי השיווק הרבים המצויים ברשת ובחירתם בהתאם לסוג העסק, תחום העיסוק, קהל היעד, מאפייני המוצר והשירות המוצעים, מטרת פעילות השיווק וכמובן התקציב.
מהי פעילות קידום באינטרנט?
בבואכם להתחיל בפעילות קידום העסק באינטרנט, חשוב שתכירו את פעילויות הקידום העיקריות המבוצעות בקביעות על ידי מרבית העסקים המקודמים. חלקם נוקטים בשילוב של מספר פעולות, בעוד אחרים בוחרים להתמקד בפעולות ספציפיות. להלן חלק מפעילויות השיווק והקידום לעסקים הנפוצות ביותר:
אתר אינטרנט – אתר האינטרנט מהווה כיום את הפנים של העסק ואת כרטיס הביקור שלו ברשת. בעידן בו הטלפון הנייד נמצא איתנו בכל רגע נתון ומשמש להשגת כל מידע נחוץ באופן מיידי, מוטלת על כל בעל עסק החובה להחזיק אתר אינטרנט ולהיות נוכח ברשת לכשלקוח פוטנציאלי יבחר לחפש אחר המוצר או השירות אותם מציע, על אחת כמה וכמה אם אותו לקוח מחפש את העסק עצמו. אמינותם של עסקים שאינם נוכחים ברשת, כמו גם איכותם (כפי שנתפסות בעיני המחפש), עלולות להיפגע קשות אם העסק לא נמצא ברשת ומבחינת המחפש אף קיומו של העסק יהפוך למוטל בספק.
קידום אתרים – קידום אתרים באינטרנט הינו אחד המקצועות הנדרשים ביותר כיום והפך לתחום מבוקש ביותר הנדרש בקרב כל עסק הנוכח ברשת. בשל הנוכחות ברשת ההכרחית לכל, נוצרת תחרות רבה בכלל הענפים והתחומים על תשומת ליבו של הגולש ועל ההובלה ברשימת תוצאות החיפוש המוצגות בפניו כאשר הוא מחפש שירות, מוצר או מידע כלשהו ברשת. שתי האסטרטגיות הנפוצות לקידום אתרים הינן קידום אורגני וקידום ממומן.
כאן נכנס לתמונה מקדם האתרים, שתפקידו לדאוג שהאתר המייצג את העסק יזכה לחשיפה המקסימלית בפני קהל הלקוחות הפוטנציאליים.
רשתות חברתיות – הרשתות החברתיות שכבשו את העולם בעשור האחרון הפכו לאחד מכלי השיווק המובילים והיעילים ביותר. אם בתחילת דרכן שימשו הרשתות החברתיות בעיקר לצרכי אינטראקציה חברתית, הרי שבמרוצת השנים ועם התמכרותו של קהל הגולשים להן, הן הפכו לכלי שיווקי המנצל את המידע הרב שנאסף על הגולשים על מנת להציג בפניהם תוכן שיווקי ופרסומי הנוגע לצרכיהם, לתחומי העניין שלהם, למאפייניהם האישיים ולאורח חייהם.
פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם ויוטיוב הפכו לערוצים שיווקיים ופרסומיים המאפשרים לכל עסק לפרסם בהם תוך פנייה ישירה לקהל היעד הרלוונטי, על ידי הגדרת מאפייניו המדויקים של קהל היעד (פילוח), קביעת התקציב וקביעת מטרת הפרסום (יצירת מודעות וחשיפה לעסק, חשיפת מוצר או שירות, איסוף לידים, קידום מכירות, הפניית גולשים לאתר הבית או לדף נחיתה, מיתוג מחדש לעסק, פעילות מיצוב ועוד).
גם הפעילות ברשתות החברתיות נחלקת לשני סוגים עיקריים – קידום אורגני ופרסום ממומן.
דיוורים – פעילות הדיוור, כשמה כן היא. מדובר בשליחת הודעות דוא"ל לקהל יעד הנבחר מראש בהתאם לקריטריונים שנקבעים על ידי השולח. הודעות אלה נכתבות, נערכות ומעוצבות כך שיתאימו לקהל היעד, ימשכו את תשומת ליבו ויניעו אותו לפעולה הרצויה. מטרת הדיוור לרוב הינה הפניית הנמען לאתר העסק, הפנייה לעמוד השארת פרטים (איסוף לידים), ביצוע פעולת רכישה או הזמנת שירות ועוד.
כיצד בוחרים מקדם איכותי לעסק?
ישנם עוד כלים רבים לקידום עסקים באינטרנט כאשר מומלץ כי בחירתם תיעשה על ידי בעלי מקצוע מנוסים מתחום זה.
בבחירתכם להיעזר בבעל מקצוע לקידום העסק באינטרנט, ישנה חשיבות רבה לבחירת חברות קידום אתרים או מקדמי אתרים עצמאיים שהינם בעלי הכישורים, הידע, הניסיון והמקצועיות המתאימים. בחירה בנותן שירות שאינו איכותי ומקצועי עלולה "במקרה הטוב" לגרום לבזבוז זמן, משאבים וכסף ללא קבלת תועלת ובמקרה הרע אף לגרום לנזק לעסק.