הארגון המודרני נשען על שימוש בכמויות עצומות של מידע. כל ארגון פרטי, מסחרי, ציבורי או ממשלתי אוסף מידע על הציבור, על הלקוחות, על הספקים ועל העובדים. לזה יש להוסיף את המידע שנצבר בצורה אוטומטית לחלוטין כאשר אנחנו גולשים לאתרי אינטרנט, משאירים פרטים בעמודי נחיתה, מחפשים מידע במנועי חיפוש או פותחים פרופיל ברשת חברתית.
אז נכון שהמידע תמיד היה חלק בלתי נפרד מהארגון, אבל הכמויות כיום הן הרבה יותר גדולות. חוץ מזה, בעבר נהוג היה לאחסן את המידע באמצעים פיזיים בלבד: החל מתיקיות, דרך קלסרים ועד מגירות. אבל כיום כל אחסון פיזי מפנה את מקומות לטובת אחסון מידע אונליין, באמצעות שלל כלים הרבה יותר מאובטחים, נגישים ונוחים.
השרת שמאחסן את המידע שלכם
ארגונים משתמשים בשירותי אחסון בענן על מנת שהם יוכלו לגשת אל המידע מכל מקום ובכל זמן. כל עוד יש לארגון מכשיר עם חיבור לאינטרנט, הוא יכול לשלוף את המידע שהוא מחפש לאחר חיפוש קצרצר ובתוך שניות ספורות.
יתרה על כך, המידע מאוחסן בתיקיות מאובטחות ומוגנות והוא גם עבור תהליך מסודר של חלוקה לקטגוריות. כל זה יוצר אינדקס של מידע ומפתחות שבאמצעותם הארגון יכול לייעל את העבודה שלו. אז נכון שהשרתים נמצאים במדינות אחרות לגמרי, אבל הם מאחסנים את המידע על כל אחד ואחת מאתנו והם גם אחת הסיבות לכך שכיום יותר קל, מהר וזול לבצע שורה ארוכה של פעולות צרכנות או שירות.
כיצד בוחרים איך לאחסן את המידע?
ארגונים שרוצים לחסוך כסף צריכים לוודא שזה לא בא על חשבון אבטחת המידע. כל ארגון רוצה להקטין הוצאות ולהגדיל הכנסות, אבל צריך גם להבין את המחיר האמיתי. ספציפית באבטחת מידע, זליגת מידע או פריצה למערכות הארגון עלולה לעלות הרבה יותר כסף מאשר השקעה חד פעמית בשדרוג מערכות אבטחת המידע הקיימות.
במילים אחרות, על הארגון המודרני להתייעץ עם בוגרי תואר במערכות מידע כדי לדעת איפה הכי נכון לו לשמור על הנתונים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין בתחום הזה קיצורי דרך ומה שזול עלול לעלות ביוקר.
היתרונות של אחסנת מידע עבור הלקוח
הדרך לאחסן מידע ולחסוך כסף עולה בקנה אחד עם האינטרסים של הלקוחות. כאשר הארגון חוסך בהוצאות באמצעות אחסון של המידע על שרת ענן רחוק ולא קרוב, הוא מאפשר לעצמו לצמצם את המחיר של השירות או המוצר. זהו מרכיב בסיסי בהתפתחות של העולם המודרני ומשהו שכל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשאוף אליו.