פועלים: עליה במדד אמון הצרכנים בחודש ינואר 2021

קצב ההתחסנות הגבוה והעליות בשוקי ההון תרמו לשיפור באמון הצרכנים, אך הוא עדיין נמוך באופן ניכר מזו שלפני הקורונה

חדשות ספונסר 21/02/2021 11:36

א+א-

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש ינואר 2021 ב-1.1 נקודות לרמה של 122.6 נקודות. המדד למצב השוטף עלה ב-0.4 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-1.7 נקודות.

 

כלכלני בנק הפועלים הגיבו לתוצאות והסבירו כי השפעת הסגר השלישי שהחל עוד בדצמבר על אמון הצרכנים הייתה נמוכה. קצב ההתחסנות הגבוה ועליית מחירי הנכסים הפיננסים פעלו לשיפור בתפיסת המצב העתידי.

 

השפעת הסגרים על הצריכה הפרטית פוחתת לאורך זמן, וברבעון הרביעי של 2020 הצריכה הפרטית עלתה למרות ריבוי המגבלות. רמת אמון הצרכנים עדיין נמוכה באופן ניכר מזו של תחילת השנה שעברה טרם הפנדמיה.

 

חלק גדול מההגבלות על פעילות המסחר והפנאי הוסר היום, וכלכלני הבנק מעריכים כי בחודשים הקרובים נראה עלייה חדה בצריכה הפרטית. משקי הבית הגדילו את החסכונות במהלך המשבר, וערך הנכסים הפיננסים שבידם עלה גם כן.

 

כלכלני הבנק מסבירים כי "השפעה זו על הצריכה צפויה להערכתנו להיות קצרת טווח באופן יחסי, ובהמשך השנה נראה השפעות ממתנות על הצריכה מצד שוק העבודה, והקשחת התנאים לקבלת דמי אבטלה לשוהים בחל"ת".

 

זהו החודש השני שבו עולה מדד אמון הצרכנים. בדצמבר עלה המדד בנקודה אחת בשל מבצע החיסונים שמהווה אור בקצה המנהרה מבחינת הצרכנים.

 

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR מחושב מידי חודש על ידי חברת KANTAR על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל. סקר זה נערך בישראל החל מאפריל 2002 . המדד מחושב על פי מודל של חברת המחקר הבינלאומית KANTAR העורכת סקרים דומים במדינות רבות בעולם, ביניהם מדד ה- Conference Board בארה"ב.

 

חדשות ספונסר

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה