קרדיט: flash90
קרדיט: flash90

מדינת ישראל הודיעה לחברת סיטיפס כי היא מבקשת להפעיל את הזכות לבצע רכישה בחזרה (Buy Back) בנוגע לזכויות בקו האדום של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, וזאת במקביל לחתימה על הסכם גמר חשבון בנוגע להקמת הפרויקט והעדר תביעות הדדי.

 

קבוצת סיטיפס נבחרה לתכנן, להקים, להפעיל ולתחזק את הקו האדום בירושלים למשך 30 שנה. הקבוצה מורכבת מארבע חברות - קבוצת אשטרום מחזיקה ישירות בכ-29% ממניות סיטיפס וממניות חברת קונקט (קבלן התפעול של הפרויקט), ולצד זאת מחזיקה חברת הבת שלה, אשטרום נכסים, המצויה בבעלותה המלאה של הקבוצה, בכ-21% נוספים ממניות סיטיפס וממניות קונקט. בנוסף מחזיקות במניות סיטיפס וקונקט גם קבוצת הראל (20%) וקרן תשתיות ישראל (30%).

 

בהתאם להסכם, עליו דיווחו אשטרום ואשטרום נכסים בפברואר 2020, תשלם מדינת ישראל סכום כולל המוערך בכ-1.6 מיליארד שקל לחברת סיטיפס, במהלך שיושלם בפועל ב-16 בחודש אפריל הקרוב.

 

על פי הסיכום בין הצדדים, התשלום הכולל, בסך של כ-1.6 מיליארד שקל, ישולם באופן הבא: סכום ראשוני של 800 מיליון שקל ישולם עם השלמת הביצוע בפועל של ה-BuyBack, באפריל 2021, והיתרה תשולם בחלוף 9 חודשים ממועד ההשלמה, ולא לפני 31 בינואר 2022.

 

בעקבות המכירה, צפויה קבוצת אשטרום לרשום רווח נקי מאוחד (המיוחס לבעלי המניות) של כ-510 מיליון שקל. מתוכם כ-23 מיליון שקל יוכר בדוח השנתי לסיכום שנת 2020, והיתרה בדוח הכספי של הרבעון השני של שנת 2021. רווח זה כולל את הרווח של חברת הבת, אשטרום נכסים, בסך של כ-192 מיליון שקל.

 

כמו-כן, תרשום קבוצת אשטרום תזרים מזומנים כולל בסך של כ-940 מיליון שקל, מתוכו כ-664 מיליון שקל לקבוצה ברמת הסולו, וכ-274 מיליון שקל לאשטרום נכסים.

 

קבוצת הראל, כחלוצת השקעות מוסדיות בתשתיות, השקיעה כ-30 מיליון שקל בפרויקט, ותממש את ההשקעה למבוטחיה בסך של כ-260 מיליון שקל, וזאת בנוסף לרווח שתרשום באמצעות אחזקתה בקרן תשתיות ישראל בסך של כ-50 מיליון ש"ח נוספים.

 

במסגרת ההסכם, יועברו לבעלות המדינה כל נכסי הרכבת הקלה, לרבות צי הרכבות וכלל התשתיות והמערכות של הפרויקט.

 

מסיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נמסר:"סיטיפס גאה על המהפכה התחבורתית, החברתית, והכלכלית שיצרה בירושלים. מהפכה של ממש שחיברה בין כל האוכלוסיות בירושלים והובילה שינוי אמיתי באיכות החיים של התושבים בעיר הבירה. תוואי הרכבת הקלה הפך לעורק החיים המרכזי בעיר, שמסיע מדי יום 170 אלף נוסעים במהירות ובביטחה. הרכבת הקלה הפכה לסמל של העיר ירושלים ולחלק חשוב ובלתי נפרד ממנה. סיטיפס מאחלת הצלחה למפעילים החדשים ותדאג להעברה מסודרת לטובת ציבור הנוסעים".
 

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש