סל המוצרים הבסיסי הזול ביותר נמכר ברמי לוי, בסופר אלונית הסל הכי יקר

המחיר הממוצע של הסל עמד בחודש נובמבר על 951 ש"ח; הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש נובמבר עומד על 33%

חדשות ספונסר 29/12/2020 12:31

א+א-

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות מדי חודש. סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.

 

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

 

בבחינת נתוני עלות הסל ברשתות נבחרות נראה כי קיים פער קטן בין הרשתות הנבחרות, אשר מייצגות רשתות המאופיינות ברמת מחירים נמוכה יחסית. זאת בשונה מכלל הרשתות אשר מציגות פערי מחירים מהותיים בין הרשת היקרה ביותר והזולה ביותר העומד על 33%. ואילו ברשתות הנבחרות, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 7%.

 

נתוני עלות הסל הבסיסי ברשתות נבחרות - נובמבר 2020

מקור: משרד הכלכלה והתעשייה

 

ביחס לנובמבר אשתקד, מחסני השוק ורמי לוי הציגו את עליות המחירים הגבוהות ביותר ברמה של 13% ו-4% בהתאמה. הרשתות סטופ מרקט וטיב טעם הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר מנובמבר אשתקד בשיעור של 6% ו-4% בהתאמה.

 

בהשוואה לחודש שעבר (אוקטובר), מעיין 2000 ורמי לוי באינטרנט הציגו את עליות המחירים הגבוהות ביותר ברמה של 3% ו-2% בהתאמה. הרשתות רמי לוי ומגה בעיר הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר מאוקטובר בשיעור של 4%.

 

בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש אוקטובר 20’ נרשמה ירידה של כ-3% בקטגורית מוצרי הבשר והדגים וירידה של 2% בקטגורית הלחמים, כן נרשמה עליה של 2% בקטגוריית טואלטיקה וניקיון ו-3% בקטגוריית ירקות ופירות. לא חל שינוי במחיר בקטגוריות מזון יבש וחלב ומוצריו.

 

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה:"פרסום סל המחירים נועד לייצר תחרות בין רשתות המזון, להביא להורדת מחירים ולהפוך את הצרכנים לשחקנים משמעותיים המשפיעים על יוקר המחיה, אנו מפרסמים את המעקב על סל המוצרים הבסיסי החל מדצמבר 2018, ובכך מצליחים להשפיע ביעילות ולהביא להפחתה מוכחת של רמת המחירים לצרכן. סוגיה משמעותית בייחוד בעת הזו של משבר הקורונה".

חדשות ספונסר

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה