קידום אורגני לעיתים עלול להרתיע, אבל הוא למעשה האופן בו אנו מעצבים את ’חלון הראווה’ המודרני של בית העסק שלנו. במידה ואתם לא מבינים שום דבר בנושא, לא יודעים איפה מתחילים בכלל ולמה זה כל כך חשוב לא להזניח את התחום של קידום אורגני בגוגל, ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי שיעזור לכם להבין קצת מה זה אומר קידום אורגני בגוגל.
קודם כל, מה זה קידום אורגני בגוגל?
קידום אורגני בגוגל הוא למעשה האופן בו אתר אינטרנט כזה או אחר מופיע במקומות הראשונים של מנוע החיפוש בגוגל בצורה טבעית. מה זה אומר? זה אומר שבמידה ולקוח כזה או אחר מחפש שירות שאתם מציעים במנוע החיפוש, אנחנו רוצים שהוא יראה קודם כל את האתר שלנו, אחריו את כל השאר.
למה זה חשוב? כי בנינו, מי טורח לחפש אתר אינטרנט שלא מופיע בראש הרשימה? חשבו על עצמכם. זה לא משנה אם אתם מחפשים אינסטלטור בראשון לציון או נגר בחיפה. אתם לא תתעמקו, בוודאי לא אם דעתכם מוסחת בעוד אלפי משימות אחרות, בחיפוש מעמיק אחר אינסטלטור ספציפי. אתם תבחרו באחת האפשרויות הראשונות ותתקדמו משם.
קידום אורגני הוא בעצם הדרך שלנו לנצל את האלגוריתם של גוגל על מנת לקדם את האתר שלכם באופן לא ממומן. אין ספק כי תמיד קיימת האפשרות לשלם סכום כסף מסוים עבור פרסום בגוגל. אלא ששימוש בעולם האפשרויות אותו מציע קידום אורגני בגוגל, יכול להביא אתכם לתוצאות מצוינות שלא פעם עולות על אלו של קידום ממומן.
מה משפיע על קידום אורגני בגוגל
ראשית, חשוב לציין כי בסופו של יום, מנוע החיפוש של גוגל הוא לא פחות לא יותר מאלגוריתם. אלגוריתם הוא אמנם כלי שבני אדם פיתחו אבל... עדין הוא רחוק מלתפקד כמו מוח של בני אדם. כלומר, הוא לא מקדם אתר זה או אחר על פי העדפה אישית, אלא על פי מספר פרמטרים קבועים אותם נסקור בהרחבה כעת:
1. כמה האתר פופולארי: מנוע החיפוש של גוגל בוחן כל העת האם האתר פופולארי, משמע כמה כניסות היו לאתר ולאורך כמה זמן נשארו הגולשים בתוך האתר. ככל ששני הפרמטרים הללו עולים כך גם מנוע החיפוש של גוגל מעלה את האתר למעלה ברשימת החיפוש.
2. האם מדובר באתר רלוונטי לצורך של הגולש הספציפי: לא כל הגולשים כותבים ומחפשים את אותן המילים במנוע החיפוש. אם ניקח לדוגמא את צמד המילים ’שולחנות משרד’ נראה כי אחד כותב ’שולחנות משרד’ השני יכתוב ’שולחן למשרד הביתי’. לכן, כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות חשוב שבתוכן הכתוב של האתר יהיו כמה שיותר מילים שיתאימו למילות החיפוש של גולשים שונים.
3. חוויית המשתמש: מנוע החיפוש של גוגל נותן משקל לאתרים המותאמים גם לנייד לעומת אלו המתאימים למחשב בלבד ועוד. בנוסף, חשוב לזכור כי טיפוח של חוויית המשתמש באתר, על ידי גרפיקה, הנחת קישורים מהירים ורלוונטיים וכן הלאה, מביאה לשהות ארוכה יותר של הלקוח בתוך האתר מה שגם כן מביא לקידומו במנוע החיפוש.