קרדיט: canva.com
קרדיט: canva.com

מדוע אוטומצה עסקית - שיווקית מושכת את החברות? מה אוטומציה מאפשרת? איך ניתן לשנות את פני החברה עם תהליכים אוטומטיים? כיצד האוטומציה השיווקית באה לידי ביטוי ברשתות החברתיות? ואילו כלים לדוגמה ניתן למצוא בעולם האוטומציה שיכולים לסייע לעסק או לחברה שלכם?

 

תהליך ידני עובר לתהליך אוטומטי

מהעידן המודרני ועד העידן הדיגיטלי היה גורם אחד בולט שאחראי על פיתוח וגידול המשק – תחרות, גורם שמתפתח ומפתח עסקים משנה לשנה, אך גם אכזרי ומביא לקריסתם של הגורמים העסקיים שמפסידים בתחרות.

כדי להתחרות אחד בשני בצורה היעילה ביותר בתקופה הנוכחית (ובמיוחד בשינויים שהביאה איתה מגפת הקורונה), האוטומציה העסקית מאפשרת למומחה האוטומציה להתאים ולתכנת בהתאם לתקציב שהוגדר את מערכות האוטומציה והקישורים בין מערכות.

 

הביקוש לאוטומציה עסקית לא נעצר רק בתאגידים והחברות הגדולות, כיום קיימת אפשרות להטמיע ולתכנת מערכות אוטומציה לכל גודל של חברה או עסק ובכל ענף אפשרי, חברת "Marketing Automation" התמחתה במספר מגוון של תחומים, כך שרמת ההתעניינות יכולה להגיע מחברה העוסקת במשחקי גיימינג, חברות תיירות, מסעדות ועד לפוליטיקאים בכירים במערכת בחירות.

 

המשותף לכלל החברות במשק הישראלי והבינלאומי הוא המשימות היומיות איתן מתמודדים העובדים: התעסקות עם מאגר לקוחות ורשימות תפוצה, טיוב נתונים, גבייה, עדכונים ודו"חות מערכת, העברת מסרים ללקוחות, שירות לקוחות, קידום מכירות, שמירת מקום (לדוגמה: תור או שולחן), עדכון לקוחות וספקים ועוד – את כל אלו מבצעים עובדים רבים בחברות השונות, האוטומציה העסקית-שיווקית מאפשרת לכם לסייע לעובדים במשימות ולעיתים אף לנהל בעצמה את כל המערך הרלוונטי בחברה שלכם.

 

למרות שפע היתרונות והאפשרויות של האוטומציה העסקית-שיווקית, העתיד צפוי להביא איתו פיתוחים רבים בעתיד ועולם האוטומציה מתחדש על בסיס חודשי.

 

מאגר הנתונים של העסק הוא מכרה הזהב שלו

כל חברה קטנה-בנונית או גדולה המעוניינת להצליח או לכל הפחות לשרוד בשוק, לא יכולה להרשות לעצמה שלא לבנות מאגר נתונים על הלקוחות שלה, מאגר הכולל אפשרות ליצירת מסרים ואינטראקציה עם הלקוח וברמה המפורטת ביותר שניתן.

 

האם מאגר כתובות דוא"ל ומספרי טלפון הם מספיקים כדי לפרסם את המוצרים, השירותים והמבצעים של החברות? התשובה היא חד משמעית, לא.

 

כלל ראשון בשיווק הוא להכיר את הקהלים שלכם, ככל שהחברה/עסק יחזיקו יותר נתונים על הלקוח, כך ניתן להציע לו את הפרסום המדויק עבורו (פרסום מטורגט).

 

כך למשל, באמצעות מערכת הניוזלטר או בשליחת אימיילים שיווקיים אוטומטיים ללקוח – במידה ותתאימו את הפרסום ללקוח, תוכלו לעלות במאות אחוזים את הסיכוי שהלקוח יפתח את האימייל שהתקבל ואף בעשרות אחוזים את האפשרות שהלקוח ילחץ על המודעה ויכנס לרכוש או לקרוא פרטים נוספים.

 

אימיילים, מסרונים ושיטות פרסום אחרות שאינן מטורגטות או מותאמות למאפייני וצרכי הלקוח, הן לא אפקטיביות ופעמים רבות אף עשויות להיחשב כספאם מטריד ולא רלוונטי, שהופך את מטרת הגידול במכירות לתוצאה עגומה של קיטון במכירות. 

 

הכוח העוצמתי של האוטומציה עסקית ברשתות החברתיות

באמצעות מערכת אוטומציה ניתן להפוך את תפעול הרשתות החברתיות שלכם (כדוגמת פייסבוק ואינסטגרם) לנוח ופשוט יותר, מכוון והאינטרס שלכם הוא לשמור על פעילות קבועה, הגדלת המעורבות והאינטראקציה ושמירה על כמות החשיפה – תוכלו לתזמן את כל הפוסטים בפעם אחת וכל תקופה ולהפיץ אותם בזמנים שאתם תבחרו במהלך השבוע.

האוטומציה העסקית-שיווקית תאפשר לכם להפיץ את המסרים שלכם ברשתות החברתיות ביעילות עם יכולת מדידה וניתוח.

 

דוגמה להצלחה מסחררת בתחום של אוטומציה עסקית - שיווקית הינה מערכת הצ’אט בוט במסנג’ר של פייסבוק הפכה ללהיט גדול בשנים האחרונות, עם שיפורים ועדכונים בכל חודש.

 

מערכת צ’אט בוט מתוכנתת ומותאמת לכל חברה/עסק בגדלים וסוגים שונים על-ידי מומחה אוטומציה וצ’אט בוט מנוסה, הצ’אט בוט משוחח בשיחה ממוסגרת עם הלקוחות שלכם בתוך הצ’אט שבדף הפייסבוק.

 

בנוסף ניתן להטמיע את צ’אט בוט לפייסבוק באתר החברה שלכם, הצ’אט בוט יכול לשוחח גם עם משתמשי פייסבוק וגם עם אורחים שאינם משתמשי פייסבוק.

 

צ’אט בוט חכם ומתקדם של הפייסבוק יכול לסייע לכם במטלות הרבות של שירות הלקוחות ופילוח לקוחות קיימים ופוטנציאליים, שיפור תסריטי השיחה בצורה אוטומטית, הבאת לידים על אוטומט, שיפור היבטים תפעוליים וארגוניים בעסק, קידום מכירות ושיווק ועוד מגוון יתרונות.

 

אוטומציה עסקית-שיווקית רבת כלים ואפשרויות

עולם האוטומציה מגוון בכלים, מערכות וקישורים רבים בין מערכות פנים וחוץ ארגוניות, באמצעותן ניתן לסייע לחברות ועסקים בהיבטים רבים ועד להפוך חברה לבעלת מערך אוטומטי מוביל וגדול.

 

מערכות אוטומציה מובילות לדוגמה הן זאפייר ואינטגרומט, מערכות המאפשרות לחברות לחסוך זמן וכסף בפעילויות ידניות רבות ולקשר בין מערכות שונות. כמו כן, ישנם אתרים מומלצים המספקים עשרות ומאות אפשרויות אוטומציה המספקות היבטים עסקיים ושיווקיים: Marketo, LeadSquared, Pardot ועוד.

 

כל המערכות בעולם האוטומציה מאפשרות עולם שלם של הזדמנויות עסקיות, מומחה האוטומציה מבצע את ההתאמה והתכנות בהתאם לפגישת ההיכרות, הבנת הצרכים של החברה/עסק ובהתאם לתקציב שיוגדר.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש