חדשות שוק ההון

הכנסות רמי לוי בשנת 2019 צמחו בכ-9% לכ-5.94 מיליארד שקל

הרווח הנקי השנתי הסתכם בכ-110 מיליון שקל; לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-634 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד של 1.16 ₪ באפריל

חדשות ספונסר 31/03/2020 09:42

א+א-

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2019.

 

ההכנסות של הרשת בשנת 2019 צמחו בכ-9.2% לכ-5.94 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.44 מיליארד שקל בשנת 2018 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 3 סניפים חדשים - בעטרות, באשקלון צפון וברמלה, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, וכן מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-1.6%.

 

שיעור הרווח הגולמי בשנת 2019 עלה לכ-22.94%, בהשוואה לכ-21.76% בשנת 2018. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מהעלייה במכירות של המותג הפרטי, מהפעלת המרלוג החדש במודיעין, מאיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם ומתרומה קלה של כ-0.06% בשיעור הרווח הגולמי בגין יישום תקן 16IFRS.

 

הרווח הנקי הסתכם לסך של כ-110.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-134.7 מיליון שקל בשנת 2018. הירידה ברווח הנקי נבעה, כאמור, בעיקר מיישום לראשונה של תקן IFRS16, מהעלייה האמורה בשיעור הוצאות התפעול, וכן מאיחוד תוצאות חברת הבת קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-11.3 מיליון שקל.

 

הפסדים אלה נגרמו, בין היתר, בשל פעולות שנקטה קופיקס לשיפור פעילותה העסקית, שהיו כרוכות בהכרה בהוצאות חד פעמיות, בעוד שהן החלו להניב פירות רק החל מהמחצית השניה של 2019, מגמה חיובית שצפויה להמשך גם ברבעונים הבאים.

 

ה-EBITDA בשנת 2019 עלה בכ-72% לכ-419 מיליון שקל (כ-7.1% מההכנסות), לעומת כ-243.2 מיליון שקל (כ-4.5% מההכנסות) בשנת 2018. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2019 עלה בכ-17% לכ-361 מיליון שקל, בהשוואה לכ-308 מיליון שקל בשנת 2018.

 

לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-634 מיליון שקל.בסעיף הלקוחות המורכב ברובו מכספים שהלקוחות שילמו באשראי ישנם 227 מליון שקל נוספים.

 

ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-546 מיליון שקל (מתוכו כ-487 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), וזאת לאחר יישום של תקן IFRS16 שהקטין את יתרת העודפים בסך של כ-43 מיליון שקל ולאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-82 מיליון שקל במהלך שנת 2019. היום, לאחר אישור הדוחות הכספיים, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 22.5 מיליון שקל. מאז שהחברה הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה על דיבידנד בסכום כולל של כ- 962 מיליון שקל.

 

במהלך שנת 2019 תרמה החברה לקהילה כ-3.7 מיליון שקל – המהווה כ-3.3% מהרווח הנקי השנתי.

 

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו מסכמים את שנת 2019 עם הכנסות שיא של כ-6 מיליארד שקל – תוספת של כחצי מיליארד שקל – הודות להתרחבות הפעילות העסקית, לצד יישום האסטרטגיה העסקית. במקביל, בשנת 2019 הצלחנו לשפר את שיעורי הרווחיות של הרשת, הן באמצעות הפעילות במרלוג החברה והן באמצעות קבלת הנחות מהספקים, אבל בוודאי לא על חשבון הצרכן.

 

אנו פותחים את שנת 2020 כשברקע האירוע המתגלגל של התפשטות נגיף הקורונה, כך שבימים אלה אנו עדים לגידול משמעותי בהיקפי הצריכה של הציבור. בהתאם לכך, אנו פועלים במלוא המרץ לספק ללקוחותינו מוצרים איכותיים, במחיר הזול ביותר ועם שירות איכותי, ולכן החל משבוע שעבר התחלנו להעמיד את סניפי הרשת לטובת לקוחותינו גם במהלך שעות הערב המאוחרות.

 

בתקופה כזו, אנו רואים בתפקידנו סוג של שליחות, שמטרתה לדאוג שכל אזרח ואזרח יוכל לרכוש את המוצרים הנדרשים לו כדי לקיים את הנחיות משרד הבריאות, וכדי לחגוג את חג הפסח, וכמובן כדי לאפשר לכל אחד חיי שיגרה בביתו, ככל שמתאפשר. בהתאם, אנו עושים מאמצים אדירים כדי שנעמוד בשליחות לאומית זו בהצלחה, עד שהמשק ישוב לשיגרתו"

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה