הכנסות ויקטורי בשנת 2019 עלו ב-4.8% והסתכמו ב-1.75 מיליארד ₪

הרווח הנקי השנתי עמד על 27.3 מיליון ₪; בשבועיים האחרונים פתחה החברה סניפים בקניון מלחה וקניון איילון, סניף רחובות יפתח בעוד מספר ימים

חדשות ספונסר 18/03/2020 14:11

א+א- 1

בצל משבר הקורונה וההתנפלות על הסופרמרקטים, ויקטורי מסכמת את 2019 עם גידול של 4.8% בהכנסות, שהסתכמו ב-1.75 מיליארד ₪. מכירות החברה בשנת 2019 הסתכמו ב-1.75 מיליארד ₪ בהשוואה ל-1.67 מיליארד ₪ בשנת 2018, עליה של כ-4.8%.

 

הגידול במכירות נובע מפתיחת הסניפים הנוספים. הפדיון למ"ר מכירה נטו במהלך שנת 2019 עמד על 32.3 אלפי ₪ למ"ר, לעומת פדיון של 32.3 אלפי ₪ למ"ר מכירה נטו בשנת 2018. הפדיון למ"ר מכירה נטו בחנויות זהות בשנת 2019 עמדו על 34.3 אלפי ₪ למ"ר, לעומת 34.4 אלפי ש"ח למ"ר מכירה נטו בשנת 2018, ירידה של 0.3% אשר נובעת כולה מירידה ברבעון הראשון של שנת 2019 לעומת הרבעון הראשון של שנת 2018.

 

מכירות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכמו ב-444 מיליון ₪, בהשוואה ל-407 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-9%. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2019 גדל בכ-0.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח לתקופה בשנת 2019 הסתכם ל-27.3 מיליון ₪, לעומת 33.3 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד המהווה קיטון של כ-18.1% שנבע כולו מיישום IFRS16. לפני יישום IFRS16 הרווח הנקי לשנת 2019 הסתכם ב-35.7 מילון ₪ גידול של כ-7.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אשר נובע בעיקרו מהגידול במכירות והגידול ברווח הגולמי.

 

הרווח הנקי לתקופה ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכם ב-6.6 מיליון ₪, לעומת 7.7 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, המהווה קיטון של כ-14.2% שנבע כולו מיישום IFRS16. לפני יישום IFRS16 הרווח הנקי לשנת 2019 הסתכם ב-8.8 מיליון ₪ גידול של כ-13.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אשר נובע בעיקרו מהגידול במכירות והגידול ברווח הגולמי.

 

בשנת 2019 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 15 מיליון ₪.

 

תזרים חיובי מפעילות שוטפת בשנת 2019 של 115 מיליון ₪, לעומת תזרים של 29.4 מיליון ₪ אשתקד. יתרת מזומנים ושווי מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר ליום 31 בדצמבר 2019 הסתכמה בכ-120.5 מיליון שקל. הנזילות הגבוהה מאפשרת לחברה להמשיך להתפתח, לנצל הזדמנויות ולהרחיב את פעילותה.

 

ההון העצמי, נכון ליום 31 בדצמבר 2019 עלה, ועמד על 268.3 מיליון שקל, המהווה 18% מהמאזן. עיקר הצמיחה נבעה מהרווח הנקי, בניכוי דיבידנד בסך כ-15 מיליון שקל אשר שולם במהלך 2019.

 

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "אנו מסכמים שנת פעילות חזקה, עם סניפים חדשים שנפתחו באזורים בהם לויקטורי לא הייתה פעילות. בדצמבר 2019 נפתחו 5 סניפים שפעלו באופן חלקי בחודש זה מתוכם 4 סניפים אשר נרכשו מיינות ביתן ורשת "מגה" וכן 3 סניפים נוספים ומשמעותיים אשר נרכשו מיינות ביתן ורשת "מגה" אשר שניים מהם נפתחו במהלך הרבעון הראשון של 2020 והסניף הנוסף יפתח במהלך הימים הקרובים.

 

הסניפים החדשים הינם מאד משמעותיים לצמיחת החברה ואמורים להגדיל את פעילותה ורווחיותה באופן מאד משמעותי של לפחות 30% להערכת החברה. כמו כן הנזילות הגבוהה שלנו והיציבות הפיננסית מאפשרות לנו להמשיך לצמוח באמצעות פתיחת סניפים חדשים, רכישת סניפים מרשתות אחרות, הרחבת הנוכחות הגיאוגרפית, שיפור בתנאי הסחר ויצירת הכנסות ורווחים הולכים וגדלים.

 

על רקע התפרצות מגיפת הקורונה ועליה ניכרת בצריכה, הרשת פועלת באופן שוטף על מנת להמשיך ולספק את כל המוצרים לקהל הלקוחות באמצעות המטה וצוות העובדים המדהים של הרשת – אלו הם גיבורי השעה. ויקטורי נערכה הן ברמת הסניפים והן באמצעות אתר האינטרנט לספק ללקוחותיה סל מוצרים משתלם ואיכותי.

 

בהסתכלות קדימה לחודשים הקרובים, בואכה חג הפסח והמשך השנה, ויקטורי תמשיך לפתוח סניפים עבור קהל לקוחות קיים וחדש כך שאנו מאמינים כי אמון הלקוחות יוביל להמשך מגמת הצמיחה תוך יצירת ערך לכלל בעלי המניות של ויקטורי."

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    אם לונג זה ויקטורי החברה צומחת יפה

    ומגלה עוצמה במפולת
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    shlomis33 18/03/2020 14:12