ממידע שהגיע למשרדי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נמצא כי חברות ישראדיל ע.פ.ע בע"מ, עסקה נוחה בע"מ וקניה טובה לצרכן בע"מ פונות לצרכנים - בעיקר מבוגרים – ומודיעות להם על זכייה במתנות או לסירוגין זכייה בזיכוי.
צרכן תמים שמתפתה לקבל את ה"מתנה", נוכח לדעת כי אין מתנות בחינם והוא חויב בכרטיס האשראי בגין דמי משלוח בעשרות שקלים או בתשלום של מאות ואלפי שקלים בגין מוצרים ושירותים המסופקים לו שהוא כלל לא הזמין. מבדיקה שערכה הרשות התגלה כי החברות אינן ממלאות אחר חובתן בחוק ואינן מגלות לצרכנים את תנאי העסקה על כל פרטיה, לרבות מחיר המוצר או השירות, טרם ביצוע העסקה. כמו כן, החברות אינן שולחות לאחר ביצוע העסקה מסמך המציין את כל פרטי העסקה שבוצע.
עוד נמצא כי בפניית הצרכנים הנפגעים מההטעיה לחברה, לשם ביטול העסקה, הם נתקלים בקשיים רבים ולעיתים קרובות גם בסירוב החברות לבטל את העסקה ולקבל את כספם בחזרה, על אף זכות הביטול הקיימת בחוק הקובעת כי ניתן לבטל עסקה מיום עשיית העסקה עד תום 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי פרטי העסקה, לפי המאוחר.
הממונה על הרשות עו"ד תמר פינקוס: "על ציבור הצרכנים להימנע מלהתפתות להבטחות בדבר מתנות חינם ולא למסור מספר כרטיס אשראי עד שאין בידם את מלוא פרטי העסקה. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן דרשה מהחברות לחדול לאלתר משיטת השיווק המטעה ולעמוד בדרישות החוק בעסקאות המתבצעות במכירה בטלפון ובאתרי האינטרנט השונים."
תגובת בא כוחה של חברת ישראדיל בע"מ, עו"ד רותם שפירא: מרשתנו הינה חברה ותיקה ומובילה בתחום השיווק הישיר. משרתנו מקפידה לפעול בהתאם לחוק, לכבד את קהל לקוחותיה, לשמור על סטנדרטים גבוהים של יושרה ושמירה על פרטיות הלקוחות. חברתנו אינה מציעה מתנות לקהל לקוחותיה ואינה פונה ללקוחות בהתאם לגילם, אלא פונה ללקוחותיה באופן רנדומלי לחלוטין. החברה הגיבה לטענות הרשות להגנת הצרכן באופן פרטני ומקפידה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם כל רשות במקרה של תלונה או טענה פרטנית. לחברה אלפי לקוחות מרוצים והיה ולקוח מעוניין לבטל עסקה, החברה מחזירה את כספו בהתאם לחוק.