ממידע שהגיע למשרדי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נמצא כי חברות ישראדיל ע.פ.ע בע"מ, עסקה נוחה בע"מ וקניה טובה לצרכן בע"מ פונות לצרכנים - בעיקר מבוגרים – ומודיעות להם על זכייה במתנות או לסירוגין זכייה בזיכוי.

 

צרכן תמים שמתפתה לקבל את ה"מתנה", נוכח לדעת כי אין מתנות בחינם והוא חויב בכרטיס האשראי בגין דמי משלוח בעשרות שקלים או בתשלום של מאות ואלפי שקלים בגין מוצרים ושירותים המסופקים לו שהוא כלל לא הזמין. מבדיקה שערכה הרשות התגלה כי החברות אינן ממלאות אחר חובתן בחוק ואינן מגלות לצרכנים את תנאי העסקה על כל פרטיה, לרבות מחיר המוצר או השירות, טרם ביצוע העסקה. כמו כן, החברות אינן שולחות לאחר ביצוע העסקה מסמך המציין את כל פרטי העסקה שבוצע.

 

עוד נמצא כי בפניית הצרכנים הנפגעים מההטעיה לחברה, לשם ביטול העסקה, הם נתקלים בקשיים רבים ולעיתים קרובות גם בסירוב החברות לבטל את העסקה ולקבל את כספם בחזרה, על אף זכות הביטול הקיימת בחוק הקובעת כי ניתן לבטל עסקה מיום עשיית העסקה עד תום 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי פרטי העסקה, לפי המאוחר.

 

הממונה על הרשות עו"ד תמר פינקוס: "על ציבור הצרכנים להימנע מלהתפתות להבטחות בדבר מתנות חינם ולא למסור מספר כרטיס אשראי עד שאין בידם את מלוא פרטי העסקה. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן דרשה מהחברות לחדול לאלתר משיטת השיווק המטעה ולעמוד בדרישות החוק בעסקאות המתבצעות במכירה בטלפון ובאתרי האינטרנט השונים."

 

 תגובת בא כוחה של חברת ישראדיל בע"מ, עו"ד רותם שפירא: מרשתנו הינה חברה ותיקה ומובילה בתחום השיווק הישיר. משרתנו מקפידה לפעול בהתאם לחוק, לכבד את קהל לקוחותיה, לשמור על סטנדרטים גבוהים של יושרה ושמירה על פרטיות  הלקוחות. חברתנו אינה מציעה מתנות לקהל לקוחותיה ואינה פונה ללקוחות בהתאם לגילם, אלא פונה ללקוחותיה באופן רנדומלי לחלוטין. החברה הגיבה  לטענות הרשות להגנת הצרכן באופן פרטני ומקפידה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם כל רשות במקרה של תלונה או טענה פרטנית. לחברה אלפי לקוחות מרוצים והיה ולקוח מעוניין לבטל עסקה, החברה מחזירה את כספו בהתאם לחוק.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 32
    אני לא חוזר בי ממתגובה 28 עד שלא ייתיחסו אלי ויחזירו את הגניבה

    • יעקב
    • 25/07/2016 11:25
  • 31
    גם "קונים ישיר סחר" מפ"ת וראשל"צ

    עושים בול אותה גניבה. מצלצלים, מנדנדים, מבקשים תוקף בשביל לזכות ולבטל חיוב, ומחייבים ב-4000 ש"ח.

    • אלון
    • 22/02/2016 17:03
  • 30
    טיפול מהיר והחזרים לטובת הלקוחה

    לפני חודשיים התלוננתי על חברה זו על מכירה על נקודות. לאחר תלונתי החזירו לי את הזיכוי בתוך זמן סביר בשביעות רצוני. תודה

    • סגולה גוזלקר
    • 20/01/2016 12:10
  • 29
    מכירה בנקודות vip

    היום צלצלה אלי מוכרת מחברת טלטסחר בשם אילנית ומכרה לי סחורה מעל 900 שקל כי יש לי חברות אצלם עוד עשרה חודשים כדי לבטל חברות ביקשה מספר כרטיס .ושולחת לי מוצרים.אבל חייבה כרטיס .

    • סגולה גוזלקר
    • 17/11/2015 13:54
  • 28
    גנבים עליך ישראל!!!!

    אליי התקשרו הגנבים בשם אילנית מ"טלא סחר" והציעה לי טבלט בנקודות זיכויי של כרטיס האשראי מה הבנתי ? שזה בחינם... לא כן? ואז כשהגיע הטבלט עם חיוב של 999 ש"ח ב12 תשלו' זעמתי מאד... ובטלפון היא צורחת עלי אדוני זה הנוהל ואתה "חייב" לקחת את ה"זיכויים" וכו' אני נתקתי לה בפרצוף והיא לא מפסיקה לטרטר ואני מנתק לה כל פעם ,,, אם מישהוא יכול לעזור לי אנא 050-4133249 תודה מעומק הלב

    • יעקב
    • 11/10/2015 10:04
  • 27
    גזלו את אמא שלי בת 76 ב6200שח

    נוכחלים ורמאים בדיוק כמתואר בכתבה

    • משה ארהל
    • 27/07/2015 02:48
  • 26
    כפית עיסכאות עלינו

    כל הכתבה שטות אחת גדולה. אני ואישתי דורשים מחברת טלא סחר להפסיק להתקשר אלינו זאת ממש הטרדה והוצאת כסף המירמה.ביקשנו מהחברה לא להתקשר אלינו יותר.אם תמשיכו בקשר נגיש עלכם תלונה תלונה במשטרה.ונפרסם שאתם מטרידים קשישים ומוציאים כסף במרמה.האזרחים הזועמים משה ומירה טופח בית זרע.תתבישו לכם מתרידי פנסיונרים

    • משה ומירה טופח
    • 16/07/2015 09:58
  • 25
    קניה טובה לצרכן

    קניה טובה לצרכן הינה חבורה של נוכלים ויותר גרועים מהעוקץ הניגרי אותי הם רימו ואני ממליץ לאנשים שלא יעשו איתם שום עיסקאות

    • אורי
    • 13/01/2015 22:25
  • 24
    הטעיה בקשר לרכישה

    נציג החברה התקשרה אלי והציעה לרכוש טבלט בהנחה מאחר ויש לי זכויות באתר לאחד קבלתו אני רואה חיוב של 1390 שקל מיד התרקשרתי לחברה והודעתי שהונו אותי לאחר כעס גדול ביקשו שאשלח את המכשיר ומיד יזכו החבילה נשלחה בתאריך 14 .8 מסניף בנק הדואר בגבעה הצרפתית והם מתעלמים ממניהכתובת שהחבילה נשלחה היא טלא סחר אץתץצפון לוד קבלה מסםר 715020 אבקש התיחסותכם באופן מידי לטלפון 0526884410 רבקה

    • רבקה אהרונוביץ
    • 09/09/2014 22:45
  • 23
    גם סבתא שלי נפלה קורבן!!

    גם סבתא שלי נפלה קורבן לאותו סיפור בדיוק... אם למישהו יש הצעות איך אפשר לצאת מזה אשמח אם תשלחו לי במייל, האם לסגור את הויזה מספיק? או שצריך לסגור את החשבון בנק? תודה [email protected]

    • חצ
    • 20/10/2013 20:12
  • 22
    עיסקה נוחה

    כשמה לא כן היא הזהרו! החברה פתאום הופכת ל"טלא סחר-סלדיל בעמ" ושולחת זרועות לחשבון הבנק מבלי שנבין מה נופל עלינו! זהירות נוכלים!

    • דורין
    • 29/09/2013 07:46
  • 21
    חקיקה בכנסת

    האם מישהו מחברי הכנסת היקרים לא יכול להציע הצעת חוק שבה אסור למכור דרך הטלפון? האם מישהו מ120 הנבחרים לא יכול לעזור לאדם הפשוט בחקיקה?

    • דורין
    • 27/09/2013 03:06
  • 20
    רמאים הזהרו!!!

    זה התחיל ב"מגיע לך מתנה" והמשיך בחיוב של אלפי שקלים כל שיחה הייתי אומרת להם שאני לא רוצה כלום והם היו מאיימים עלי שאני אשלם להם 3000 שקלים היות ואני מנוייה שלהם ועל ביטול מינוי צריך לשלם זה נמשך זמן רב עד שהחלטתי לשים לזה סוף! התלוננתי בתלונות הציבור וכמו כן הלכתי לבנק כדי שיחליפו לי את הכרטיס! הבנקאי אמר לי שזה נשמע לו הזוי ואני אמרתי שזו האמת! הזהרו מהם הם כמו סרטן שולחים גרורות לכל מקום כדי לעשוק את האדם התמים!

    • דורין
    • 27/09/2013 02:43
  • 19
    תובע את ישראדיל אשמח אם יצטרפו אליי עוד....

    תובע את ישראדיל אשמח אם יצטרפו אליי עוד אנשים שנפגעו.................................. האימייל שלי הוא [email protected]

    • תובע את ישראדיל
    • 15/09/2013 08:21
  • 18
    ישראדיל

    אני כבר הרבה זמן סובלת מהצקות של החברה זו.....ביקשתי כמה פעמים שיפסיקו להתריד אותי אבל זה לא הולך! יש לי 2 שיחות מוקלטות איתם......השאלה היא האם יש מה לעשות ? יש אפשרות לתבוע אותם?

    • מרינה
    • 25/08/2013 12:09
  • 17
    רמאות בשם ישראדיל ועסקה נוחה

    ל-13,14,15,16 ואולי לאחרים. אני מאוד מסכימה עם כל המגיבים. נפלתי בפח עם החרה זאת כמה פעמים. שיחה אחרונה שלי הייתה עם גברת בשם לימור מעסקה נוחה שבמשך יותר מרבע שעה הסבירה לי שאני חייבת להם כסף כחברה בחברה. בקשתי לקבל מסמך שעליו חתמתי. כמובן שאין מסמך כזה. אותה לימור טענה שחייבת לסגור כרטיס שלי לפני ראש השנה. לשם כך היא תשלח לי מחשב נייד מעולה ואת הסכום אשלם ב-12 תשלומים. השיחה התקיימה בשעות העבודה שלי, הייתי חייבת לסיים אותה ובלחץ שלה הסכמתי. היום במחשבה שנייה החלטתי שאבטל את העסקה ואודיע לויזה להחליף לי את הכרטיס ויזה. כולכם צודקים שזאת שערוריה. אני חייבת לציין ששערוריה עוד יותר גדולה כאשר אחרי שיחה ארוכה עם לימור התקשרה מאותה חברה גברת אחרת וכששמעתי אותה, התפרצתי בצרחות שאינני נוהגת לעשות.

    • רעיה
    • 01/08/2013 22:45
  • 16
    רמאים בשם ישראדיל וקונים ישיר

    אני רוצה להזהיר מפני הנוכלים הנ"ל בזמנו פנו אלי למכור לי טאבלט(ברמה גרועה ביותר מסתבר בהמשך)קניתי מהם בתשלומים לאחר מכן הציעו לי כל מיני דברים ואם אקנה אזכה גם במתנות ומיותר לציין שאפילו סחורה מסין טובה יותר נפלתי בפח ושתקתי .זה קרה לפני למעלה משנה והיום 1.07.13 התקשרו אלי מקונים ישיר בחורה בשם הילה ואמרה לי שהם רוצים לסגור לי את הכרטיס (שלעולם לא היה לי או אמרו לי משהו כזה )כדי שלא אשלם כל חודש על המנוי ההזוי 300 ג‚× ועוד אמרה לי שהצטברו לי נקודות בשווי 1500 ג‚× הם ביקשו את התוקף והמספר של כרטיס האשראי שלי (שיש להם אותו מהקנייה שלי בישראדיל, רצו לוודא שאכן זה אותו כרטיס ואני ברוב תמימותי נתתי להם את המספר .לאחר מכן היא אמרה לי שיחייבו אותי בסך 199 ג‚× במשך 12 חודשים וכפיצוי (על מה )ישלחו לי מתנה בשווי 3500 ג‚× .אמרתי להם שלעולם לא היה לי מין כרטיס אצלם ולא נאמר לי מעולם דבר כזה וביקשתי שיוכיחו לי בהקלטה או בחתימה שא היו מעולם שהסכמתי לזאת ניסו לסובב אותי בכל מיני תרוצים לסיכום פניתי לישרכארט שיבטלו את הכרטיס שלי כדי שלא יחיבו אותי על השקר הזה וינפיקו לי כרטיס חדש . אני רק רוצה לראות אם ינסו שוב להתחיל איתי ואז זה יגיע גם לכולבוטק וגם להגנת הצרכן. אז תזהרו מרמאים שכאלה....

    • רענן
    • 01/07/2013 12:17
  • 15
    ישרדיל

    בעלי רכש אצלם מוצר לפני שלוש שנים וכעת הם טוענים שבעצם הרכישה הוא התחייב להיות חבר בחברה למשך שלוש שנים ואם אני רוצה להתנתק עלי לשלם 2,500 ג‚×. דרשתי לקבל את המסמך המקורי של הקנייה הראשונה "וההתחיבות" לכאורה להיות מנויה אצלם אבל הם מסרבים בתוקף. אני שוקלת לפנות לאגודה להגנת הצרכן כי זה פשוט שערוריה!

    • חדוה
    • 30/06/2013 08:34
  • 14
    ישראדיל

    ל-13.... יש לי איתם בדיוק אותו סיפור נבלות!!

    • שלומי
    • 26/06/2013 17:11
  • 13
    ישראדיל

    חברה על הפנים. לאחר שמכרו לי ב3000 שח ליפני שנה הם טוענים שהשנה אני צריך לשלם להם 350 שח לחודש כדמי מנוי. לא היה שום הסכם כזה ביננו ואני מקווה שמשהוא יתבע אותם על כל ההתרדות. אני מיצטרף לתביעה כזו. מה שהם עושים זה רמאות לשמה

    • עמיר
    • 25/06/2013 17:03
  • 12
    אמא שלי

    הם "תפסו" את אמא שלי (בת מעל ל70) וכול שבוע מתקשרים. הם מאימים אליה שהיא חייבת לקנות בגלל מתנות כל שהם שהיא קיבלה כאשר אמרתי לה תסגרי את הטלפון. היא עונה לי שהם לוחצים עליה ומתקשרים שוב ושוב. סך הקניות של בחצי שנה האחרונה הוא 15,000 ש"ח. הם כבר הבטיחו לה בינואר שהיא סגרה את החשבון איתם ולא חייבת ושוב בפברואר ושוב במרץ אפריל ולאחרונה מאי. כל פעם עם אותו תרוץ שהיא חייבת להם כסף והיא חייבת לקנות אצלם. ממש עכשיו סימתי שוב שיחה איתה וביקשתי שתעביר לי את השיחה הבאה אבל כניראה שזה לא יעזור. תתרחקו מהם מוצרים דפוקים שרות דפוק ולחץ יום יומי גם בבית וגם בנייד לאחר הקנייה הראשונה. במיוחד אצל אדם מבוגר שלא יכול לעמוד בלחץ הזה. שיטות מפיה והפחדה.

    • שביט
    • 13/05/2013 12:10
  • 11
    לחברת ישראדיל

    לירון שזה כנראה שם בדוי שנבחר על ידי מחלקת השיווק של החברה. לאנשי מחלקת השיווק של ישראדיל אם כבר החלטתם לכתוב טוקבק חיובי על חברתכם המלצה חמה עשו זאת פחות שקוף...

    • גיא
    • 28/04/2013 17:09
  • 10
    ישראדיל עיסקה נוחה

    שוחחתי עם מנהלת ששמה סעדון וצברתי אצלהם נקודות כי אני קונה המון לילדים שלי היא מקסימה מאוד ונתנה לי חבילת אישה המחיר מצויין והיא יעילה מקצועית וסובלנית אבל דבר אחד הרגיז שהרבה יתקשרה זה קצת הציק בגדול מרוצה!

    • בלה
    • 11/04/2013 20:21
  • 9
    ישראדיך טאבלט

    במילה אחת נבלות! 1800 נגנבו במרמה ולא הוחזרו!

    • שחר
    • 25/02/2013 09:31
  • 8
    חברת הנוכלויות והעושק ישראדיל

    חברת ישראדיל יוצרת רושם כאילו חביב דרך טלפניות שמציעות לכאורה "מתנות". אך בעצם מדובר בשוד. עבור המתנות המפוקפקות כי האיכות של מה שהם קוראים "מתנות" היא מהגרועות ביותר. משהו שבשוק אפשר למצוא באיכות טובה יותר. והגרוע מכול הוא שעבור המתנות הם גובים 4999 שקלים. מי שמבקש את כספו בחזרה צפוי להכיר את הפנים הלא נחמדות בכלל של מנהלות השירות. הם לא שמעו על החוק המאפשר לקבל את כספך בחזרה אם אינך מרוצה ממה שקבלת. ומה שקבלת הוגדר על ידם כמתנה. ולא די בכך הם גם מאיימים שמי שתבע אותם הפסיד ושילם הוצאות בית משפט. אוי לאותו צדק... חבל שאני קוראת על מעלליהם רק עכשיו אחרי שהם "עקצו" אותי ב11000 שקלים. אם הייתה להם יושרה כמו שהם מציגים את עצמם לא היו עליהם כאלה תלונות קשות. מלבד הכסף זו תחושה נוראית להרגיש מרומה. המסקנה פשוטה לעולם לא לענות לשיווק כלשהוא בטלפון. לא לשמוע אותם פשוט לנתק. רק ככה ילמדו להפסיק ולעשוק. זה היה יכול להתנהל אחרת אילולא חמדנותם. וכידוע אוהב כסף לא ישבע כסף.

    • נ.מ.
    • 31/12/2012 23:08
  • 7
    נא להיזהר ולא לעשות איתם עסקים

    לפני כחודש בעלי עשה עיסקה וקנה מזרון, לא אספר לכם על התלאות שעברתי איתם עם הנושא של המזרון כי כרגע הוא לא רלוויטי. מה שאני רוצה לספר לכם שהם התקשרו שוב לבעלי אחרי שבועיים ורצו לעשות עיסקה חדשה עם מוצר אחר, טבלט בסכום של 2400 ש"ח. הכרטיס לא היה ברשותו של בעלי באותה פניה ואז הם פנו אלי הביתה ואמרו שדיברו עם בעלי והם רוצים את מספר הכרטיס על מנת לשלוח לי הטבלט. אני אמרתי שאני לא מסכימה ולא נתתי את מספר הכרטיס. ואין אני רוצה את המוצר. מה שהם עשו זה לקחו את המספר מהעיסקה הראשונה (מעיסקת המזרון) וביצעו עיסקה חדשה. דעו לכם הם לא אמינים ולא ישרים ראו הוזהרתם.......

    • אזרחית טובה
    • 05/12/2012 13:00
  • 6
    חברה שקרנית ויש לי הוכחות

    רכשתי מוצר והחב' שלחה בדיוק את הצבעים שביקשתי שלא ישלחו, נאלצתי לשלוח אליהם את המוצר בחזרה והם הבטיחו שישלחו אלי את הצבעים המבוקשים. לפני למעלה מחודש וחצי הם הודיעו שהחב' יצאה ועד היום היא לא התקבלה. לאחר שיחות רבות כשכל נציגה מבטיחה שזה נשלח הגעתי למנהלת שרות הלקוחות שסרבה לברר בעצמה ברשות הדואר היכן החב' שהגבירו אך נתנה לי מס' חבילה שאברר בעצמי. מס' החב' כפי שנתנה לי אינו נכון וכשחזרתי אליה היא אמרה שהיא יודעת שנתנה לי מס' לא נכון, ברשות הדואר קוד החב' הוא באותיות וספרות והיא נתנה לי רק את הספרות, לטענתה אין לה את האותיות. לאחר ויכוח שלא הגיוני בעליל לתת לי במודע מידע שקרי לנסות לברר איתו החליטה פתאום לזכות אותי על המוצר. כלקוחה אני מאד תמהה מאוד חברה ששלחה את המוצר בכל זאת מוכנה לזכות את הלקוח למרות שלטענתם הם לא קיבלו בחזרה מהדואר את המוצר שנשלח אלי אך מעולם לא הגיע..... הנציגים מסרבים לתת כל שם או טלפון בהנהלת החברה. אני מצפה לראות את הזיכוי לכל המאוחר מחר מבחינתי למרות שמכל התגוות כאן נראה שאצטרך לריב ולצעו'ק עליהם עוד כמה פעמים. למזלי אני יודעת שאני לקוחה עקשנית ועד היום לא קרה שלא השגתי את הדברים שרציתי (בעבר הצלחתי להגיע עד למנכ"ל של חברה גדולה מאד עימה היתה לי בעיה כי הנציגים...).

    • לקוחה מאד לא מרוצה
    • 12/09/2012 15:22
  • 5
    שלא תיפלו בפח כמוני!!!

    לירון ( שכנראה עובדת בחברה ) מעניין כי לי מכרו את אותם החוקשים על השואב והמיקסר המשולב וקיבלתי הביתה מוצרים ששווים ל ***** ובכלל לא דומים למה שהם מפרסמים ולמה שהנציגה ה"נחמדה" מכרה לי.... אז או שאת משוחדת או שאת לא יודעת להבדיל בין מה שהם מוכרים למה שהם מספקים... רכשתי מוצרים ב-3000!!! ש"ח וקיבלתי מוצרים ששויים כולם ביחד אולי 1000 ש"ח.... תיזהרו!!!!

    • יאנה
    • 02/09/2012 21:27
  • 4
    דווקא אני מרוצה

    קניתי חבילה ושוחחתי עם נטלי ההנחה הייתה משמעותית עבוריי בנוגע להתחשבות הסטטוס שלי גרושה הניעימות כלפיי הייתה מדהימה ביררה המון עד שחזרה עם תשובות אמיתיות וכנות רכשתי שואב אבק +מיקסר משולב ולאחר בירורים בהוצאות השוטפות של אותו חודש לא היה באפשרותיי חזרתי עלייה ןלא הייתה שום בעיה כי על פי תחת יש 14 ואל אחת כמה וכמה שלא קיבלתי את המוצר אז באמת נטלי מקסימה ישר ביטלה ואני לקחתי את השואב לבית ואני מאוד מרוצה ומודה מקרב לב על הכל ישראדיל אמשיך בעתיד לעשות עימכם עוד עיסקאות .

    • לירון
    • 16/07/2012 10:35
  • 3
    לקוחה מרוצה

    קניתי חבילה ב2,388 ב- 12 תשלומים, ואני מרוצה מכל מוצר ומוצר, הנציגה היתה נעימה ואדיבה, כל השיחה היתה מוקלטת ואמינה.

    • מיכל
    • 16/07/2012 10:18
  • 2
    החזר כספי

    ביצעתי עסקה לפני כחודש לאחר שנציגת המכירות מדקלמת לקהל הלקוחות את אותם דברים ׳´ נקודות הכרטיס האשראי׳´ ותקבל הנחה של חבר ועובדי מדינה!!! פשוט בושה לאחר חיפוש על החברה התגלה שהם לא עובדים באופן שוטף ומספקים שירות לחבר ועובדי מדינה הם מתקשרים לכל סוגי הלקוחות ומציגים באופן מועטה !!!! עד היום לא קיבלתי את כספי בחזרה , החוק מחייבם אותם עד 14 יום. מקווה שתשכילו ולא יצליחו לפתות אותכם!!!!

    • עמית
    • 15/07/2012 12:00
  • 1
    ישראדיל

    חברת ישראדיל לא רק שמטעה אנשים במיוחד אוכלוסיה מבוגרת אלה פשוט עושקים וגונבים. התקשרה אלי נציגה מטעמם והציגה עצמה מחברת ישראדיל והודיעה לי היות וצברתי נקודות בכרטיס האשראי מגיע לי הנחה של 70% מחבר ועובדי מדינה. לאחר תלונות במשרד התמ"ת אני מקווה שיחזרו בתשובה ושיעשו חשבון נפש איזה נזק ועוגמת נפש הם עושים ללקוחות. אין מצפון ,אין דרך ארץ ,אך יש אלוהים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ד
    • 12/07/2012 10:44