מחשבים וטכנולוגיה

מחקר של סיילספורס על נתוני שבוע הקניות: שיא מכירות באונליין של 31 מיליארד דולר

מדובר בעלייה של 15% מהשנה שעברה. 73% מכלל העסקאות הדיגיטליות נעשו באמצעות המכשירים הניידים

מערכת ספונסר 04/12/2019 16:29

א+א- 2

חברת סיילספורס העוסקת בתחום ה - CRM ושירותי הענן, פרסמה השבוע סיכום של מגמות הרכישה בעונת החגים האמריקאיים וחשפה שיא מכירות דיגיטליות של 31 מיליארד דולר בשבוע הסייבר, עלייה של 15% מהשנה שעברה: "למרות עונת קניות קצרה יחסית, קמעונאים הצליחו להשתמש בבינה מלאכותית וברשת החברתית כדי לזרז את הקונים לקנות מוקדם", נכתב בדוח.

בין הממצאים המרכזיים, נמצא כי מותגים מעודדים את הצרכנים להתחיל בקניות מוקדם מהרגיל: עם חג ההודיה שהגיע מאוחר יותר השנה ועונת חגים קצרה מהרגיל, קמעונאים הפכו כל יום לחשוב, ועודדו הנחות ומבצעים מוקדם יותר מתמיד. שיעור ההנחה הממוצע התחיל ב - 23% ב - 25 בנובמבר וצמח בהתמדה לאורך כל השבוע, שהסתיים בשיעור הנחה ממוצע של 30% בסייבר מאנדיי. המשווקים פיתו את הצרכנים מוקדם יותר באותו סוף השבוע באמצעות הודעות SMS והודעות דואר אלקטרוני, כאשר כמות המיילים שנשלחה בבלאק פריידי היתה גבוהה ב - 17% מחג ההודיה, וכמות הודעות SMS שנשלחו בבלאק פריידי גדולה ב-22% מחג ההודיה.

עוד נמצא כי בינה מלאכותית היא יעילה עבור הקונים: חיפוש מופעל בינה מלאכותית והמלצות על מוצרים העניקו לקונים בדיוק את מה שהם חיפשו במקום הנכון ובזמן הנכון. למעשה, עד 9% מההזמנות הדיגיטליות במהלך שבוע הסייבר היו תוצאה של המלצות מוצרים שהופעלו באמצעות בינה מלאכותית. קונים שרכשו מוצרים מהמלצות מסוג זה, רכשו 12% יותר פריטים ברכישה במהלך חג ההודיה והבלאק פריידי, בהשוואה לבני גילם שלא רכשו מהמלצות המופעלות על ידי בינה מלאכותית.

נוסף על כך צויין בדוח שמרבית הקונים גלשו ורכשו דרך הנייד: השנה, יותר מבכל שנה אחרת ויותר מכל מכשיר אחר, פנו הצרכנים לרכישות דרך הניידים, שהתנועה (Traffic) בהם נעה סביבות 73% במרבית ימי שבוע הסייבר. ההזמנות הסלולריות היו הפריצה האמיתית, שכן רכישות דרך המכשירים הניידים הגיעו ל - 55%. הרשתות החברתיות שימשו לא רק בעבור קבלת השראה לרכישות שונות, אלא לביצוע הרכישות עצמן, ועלו ב - 41% מאז 2018. יום רביעי שלפני חג ההודיה (27 בנובמבר) זכה לתואר "יום שיא הרכישות דרך הרשתות החברתיות", כאשר 7% מתוך כל הרכישות במכשירים ניידים הגיעו דרך ערוץ חברתי.

כמו כן הסתמן כי קונים מחפשים מה לקנות מוקדם יותר, אך ממתינים עם הרכישות לשבוע הסייבר: הפעילות השיווקית המוקדמת הצליחה לייצר באז לקראת שבוע הסייבר. במהלך השבוע שקדם לו (19 בנובמבר - 25 בנובמבר), התנועה הדיגיטלית (Traffic) עלתה ב - 13% משנת 2018. הקונים מילאו את סלי הקניות האינטרנטיים שלהם, אך המתינו למבצעים הגדולים. האסטרטגיה השתלמה, כשההזמנות הדיגיטליות גדלו ל-18% במהלך שבוע הסייבר השנה.

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    וכמה הלכו לפח אחרי 3 חודשים

    בגלל איכות גרועה את זה אפשר לדעת בעוד 3 חודשים הזמנתי מאמזון ערכה למילוי שחיקה (שקע קטן) במשטח העליון של שן טוחנת תחתונה אחרי חודש זה נפל דרך הרופא זה נפל אחרי שנתיים אולי כבר היה עדיף לשים סופר 7
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    Tauer 04/12/2019 17:40

  2. 2
    מתי יערכו מחקר

    כמה מכל המוצרים הללו אחר כך הלכו לפח משום שאף אחד לא באמת היה צריך אותם, אלא רכש בלחץ.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    kdwolf 04/12/2019 16:39