חדשות שוק ההון

רמי לוי מסכם רבעון עם עליה בהכנסות וירידה ברווחים

הכנסות הרשת ברבעון השלישי צמחו בכ-9.9% לכ-1.54 מיליארד שקל; הרווח הנקי הושפע לרעה מיישום תקן IFRS16 ומאיחוד תוצאות קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-1.6 מיליון שקל

חדשות ספונסר 28/11/2019 11:46

א+א- 2

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2019.

 

הכנסות הרשת ברבעון השלישי צמחו בכ-9.9% לכ-1.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 3 סניפים חדשים – בעטרות, באשקלון צפון וברמלה, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, וכן מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-1.25%.

 

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2019 עלה בכ-22.3% לכ-356.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-291.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-23.16%, בהשוואה לכ-22.52% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-20.82% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מהעלייה במכירות של המותג הפרטי, מהפעלת המרלוג החדש במודיעין, מאיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם, וכן מתרומה קלה של כ-0.06% בשיעור הרווח הגולמי בגין יישום תקן 16IFRS.

 

שיעור ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות – ברבעון השלישי של שנת 2019 עמד על כ-20%, בהשוואה לכ-18.13% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הוצאות התפעוליות, בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות שכר ואחזקה בעקבות עיתוי החגים, מעליית שכר ושירותים מקצועיים ומאיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם שאוחדו לראשונה החל מרבעון רביעי 2018.

 

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השלישי עלה בכ-23.3% לכ-47 מיליון שקל, בהשוואה לכ-38.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2019 עלה לכ-3.06%, בהשוואה לכ-2.73% ברבעון המקביל אשתקד.

 

הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו בכ-15.5 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מימון, נטו בסך של כ-0.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להוצאות מימון, נטו נבע מיישום תקן IFRS16.

 

הרווח ברבעון עומד על סך של כ-23.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הושפע לרעה מיישום תקן IFRS16 ומאיחוד תוצאות חברת הבת קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-1.6 מיליון שקל. הרווח הנקי, בנטרול תקן IFRS16 ובנטרול איחוד תוצאות קופיקס שאוחדו לראשונה ברבעון הרביעי אשתקד, הסתכם ברבעון בכ-29.3 מיליון שקל.

 

ה-EBITDA ברבעון השלישי עלה בכ-86% לכ-104 מיליון שקל (כ-6.8% מההכנסות), לעומת כ-56 מיליון שקל (כ-4.0% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ב-EBITDA נבעה מיישום תקן IFRS16 שתרם כ-35 מיליון שקל ב-EBITDA. בהתאם לכך, ה-EBITDA בנטרול תקן IFRS16 ברבעון עלה לכ-69 מיליון שקל (כ-4.5% מההכנסות).

 

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנחנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי עם גידול של כ-10% בהכנסות למעל 1.5 מיליארד שקל, זאת הודות להמשך מאמצינו להרחבת הרשת, לצד יישום האסטרטגיה העסקית שלנו שבבסיסה הצעת סל מוצרים באיכות גבוהה, במחיר הזול ביותר ותוך הקפדה על מתן שירות מצוין ללקוחותינו.

 

אסטרטגיה זו, שבה אנו דבקים מאז הקמת הרשת, ממשיכה להוכיח את עצמה, ואנחנו מציגים ברבעון השלישי שיפור במכירות בחנויות זהות וכן שיפור במכירות למ"ר. מתחילת השנה פתחנו 3 סניפים חדשים - בעטרות, באשקלון וברמלה, וכן ביצענו כניסה למרכזי הערים עם הפעלה של 31 מרכולים באמצעות רשת קופיקס והפעלת 18 סניפי פארם באמצעות רשת גוד פארם. אנו סבורים שבמהלכים אלו אנו מסיעיים למיליוני אזרחים להתמודד עם יוקר המחיה בישראל, ובכוונתנו להמשיך לפעול להרחבת פעילותינו כאשר טובת הצרכן לנגד עינינו.

 

בתוך כך, אנחנו מציגים היום המשך שיפור ברווחיות הגולמית, זאת בין היתר הודות לשדרוג המערך הלוגיסטי של הרשת עם המעבר למרלו"ג החדש במודיעין, וכן לעלייה במכירות המותג הפרטי שאנו שמחים על כך שזוכה לאמון רב מצד לקוחותינו ובכוונתנו להמשיך לפתח תחום זה לטובת קהל לקוחותינו.

 

בפעילות קופיקס עברנו ברבעון השלישי לרווח תפעולי, ואנו רואים בכך פירות ראשונים להשקעתנו ברשת, כאשר להערכתנו בטווח הקצר והבינוני, הפעולות בהן נקטנו לייעול ופיתוח הרשת יניבו המשך תרומה חיובית לתוצאותינו הכספיות. אני מבקש להודות לקהל לקוחותינו המביעים אמון מחדש בכל קניה, לעובדי הרשת העובדים במסירות רבה ולכל בעלי המניות השותפים לדרכנו".

 

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    אין עוד מישהו שיכול להתחרות במחירים שלו, שימשיך כך!

    דפנה 01/12/2019 13:35

  2. 2
    הכי זול ברמי לוי, בטח בגלל זה כולם קונים רק אצלו..

    אלה 28/11/2019 16:42