חדשות שוק ההון

אקסלנז מציגה עלייה ברווח הגולמי ברבעון, ההכנסות ירדו ב-2.4%

החברה ממשיכה להציג EBITDA מתואם חיובי רבעון שלישי ברציפות; מעל ל-90% מהמכירות היו מכירות חוזרות של ערכות חד-פעמיות

חדשות ספונסר 26/11/2019 15:46

א+א-

חברת אקסלנז ביוסיינס, המפתחת ומשווקת מכשור רפואי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2019.

 

ההכנסות ברבעון השלישי קטנו בכ-2.4% והסתכמו בכ-3.1 מיליון דולר בהשוואה לכ-3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע מקיטון בהיקף ההזמנות למשלוח ערכות מלאבקורפ ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד שמספר הבדיקות בפועל בלאבקורפ גדל ברבעון השלישי בכ-19% לעומת התקופה המקבילה.

 

כמו כן, היקף המכירות לשוק המעבדות שאינן לאבקורפ גדל ברבעון בכ-38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים עלו בכ-4.6% והסתכמו בכ-10.3 מיליון דולר בהשוואה לכ-9.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-22.6% לכ-1.7 מיליון דולר (שיעור של 54% מהמכירות) בהשוואה לכ-1.4 מיליון דולר (שיעור של 43% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. 

 

הגידול בשיעור הרווח הגולמי ברבעון לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע מסיום הפחתת הנכס הבלתי מוחשי בתום שנת 2018, משינוי ביחס של מספר הבדיקות שבוצעו לעומת מספר הערכות שנשלחו ללאבקורפ ברבעון השלישי, מהתייעלות בשרשרת האספקה, וכן, מקיטון בשיעור ההוצאות הקבועות בעלות המכר מסך המכירות בתקופה.

 

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים לשנה גדל בכ-42.4% לכ-5.2 מיליון דולר (שיעור של 51% מהמכירות) בהשוואה לכ-3.7 מיליון דולר (שיעור של 37% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הוצאות מחקר ופיתוח ברבעון הסתכמו בכ-526 אלף דולר בהשוואה לכ-855 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות מחקר ופיתוח בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2019 הסתכמו בכ-1,661 אלפי דולר בהשוואה ל-2,792 אלפי דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון נובע מצמצום פעילות החברה בתחום הכבד.

 

הוצאות מכירה ושיווק ברבעון השלישי היו 775 אלפי דולר לעומת הוצאות מכירה ושיווק בסך 882 אלפי דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המכירה והשיווק היוו כ-25% מסך מכירותיה של החברה לעומת כ-28% בתקופה המקבילה.

 

הוצאות מכירה ושיווק בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2019 היו 2,462 אלפי דולר לעומת הוצאות מכירה ושיווק בסך 2,406 אלפי דולר בתקופה המקבילה. הוצאות מכירה ושיווק בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2019 ולשנת 2018 היוו כ-24% ו-25%, בהתאמה, מסך מכירותיה של החברה.

 

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-65 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי בסך של כ-1,146 אלף דולר ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-226 אלף דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-3,440 אלף דולר במחצית המקבילה אשתקד.

 

הרווח התפעולי EBITDA מתואם (המנטרל פחת, השפעות חשבונאיות והוצאה/החזר בגין PDUFA) הסתכם ברבעון השלישי בכ-153 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי EBITDA בסך 467 אלף דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי EBITDA מתואם בתשעת החודשים הסתכם ב-551 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי EBITDA מתואם בסך כ-1,911 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ההפסד הכולל של החברה לרבעון השלישי הסתכם בכ-674 אלפי דולר לעומת 1,077 אלפי דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הכולל של החברה בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-1,562 אלפי דולר, לעומת הפסד בסך של כ-3,054 אלפי דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

בתחום ה-H. pylori, מעדכנת החברה כי עיקר המכירות של החברה ברבעון השלישי לשנת 2019 היו לשוק המעבדות בארה"ב, בעיקר לחברת לאבקורפ. בחודש אוגוסט, הודיעה החברה כי חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם חברה סינית ציבוריתYantai Dongcheng Pharmaceutical Group  להפצה של מערכת המעבדה (מכשיר המעבדה וערכות חד פעמיות) לגילוי חיידק ה-H. pylori בסין.

 

כמו כן, החברה ממשיכה לפעול לרישום רגולטורי של מערכת ה-BreathID® Hp Lab במספר מדינות נוספות באסיה, צפון אמריקה ודרום אמריקה, שווקים בהם שכיחות החיידק היא מעל ל-50%.

 

בתחום הכבד, החברה ממשיכה בהיערכות להגשת בקשה לשיווק (PMA) ליישום אבחון לחץ דם תוך כבדי חמור (Severe Portal Hypertension) בחולי NASH מתקדמים. החברה מעריכה שהבקשה תוגש לקראת סוף הרבעון הראשון לשנת 2020.

 

במידה והבקשה לאישור שיווק תתקבל תהיה זו אבן דרך משמעותית ביותר במאמץ להפוך את מוצר הכבד של החברה לתכשיר לא פולשני מוביל לניטור מחלות כבד בארה"ב ובעולם.

 

בנובמבר החברה הודיעה על התוצאות הקליניות מניסוי שנערך בשיתוף פעולה עם חברת Conatus Pharmaceuticals Inc.. החברה עמדה ביעד הניסוי העיקרי (Primary End Point) - חיזוי אירועים קליניים הקשורים להחמרה במחלתם של חולי כבד שומני דלקתי (NASH)עם שחמת מתקדמת.

 

כמו כן, מרבית היעדים המשניים (Secondary End Points) בניסוי הושגו אף הם במובהקות סטטיסטית. החברה בוחנת את האפשרויות הרגולטוריות העומדות בפניה, ובכלל זה האם להגיש את הבקשה לאישור שיווק בנפרד או כחלק מההגשה שנמצאת בתהליך הכנה לאישור שיווק של היישום לאבחון לחץ דם תוך כבדי חמור (Severe Portal Hypertension) בחולי NASH מתקדמים.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה