חדשות שוק ההון

הרווח הנקי של פרטנר צנח ב-73% ברבעון השלישי

הכנסות החברה ברבעון נותרו ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל; EBITDA Adjusted לרבעון הסתכם ב- 222 מיליון ₪; שיעור הנטישה ירד לרמה של 7.7%

חדשות ספונסר 26/11/2019 10:43

א+א-

חברת התקשורת פרטנר מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה רבעון חלש נוסף עם שורת הכנסות שנותרה כשהיתה בשנה שעברה וצניחה של 73% ברווחים.

 

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב- 825 מיליון ₪ (237 מיליון דולר), עלייה של 3 מיליון ₪ מ- 822 מיליון ₪ ברבעון שלישי 2018. ההכנסות משירותים הסתכמו ב- 658 מיליון ₪ (189 מיליון דולר), עלייה של 1% מ- 654 מיליון ₪ ברבעון המקביל.

 

ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ברבעון הסתכמו ב- 466 מיליון ₪ (134 מיליון דולר), ירידה של 2% מ- 476 מיליון ₪ ברבעון המקביל.הירידה נובעת בעיקרה מהמשך שחיקת מחירים של שירותי סלולר, כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק הסלולר.

 

הכנסות משירותים במגזר הקווי הסתכמו ב- 233 מיליון ₪ (67 מיליון דולר), עלייה של 6% בהשוואה ל- 220 מיליון ₪ ברבעון המקביל ב-2018. העלייה משקפת בעיקר את הגידול בהכנסות מטלוויזיה כמו גם גידול בהכנסות משירותי אינטרנט אשר קוזזו חלקית בעיקר על ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.

 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב- 26 מיליון ₪ (7 מיליון דולר), ירידה של 46% בהשוואה ל- 48 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד .הירידה משקפת את העלייה בהוצאות פחת והפחתות בעיקר כתוצאה מיישום תקן IFRS16 ,אשר קוזזה חלקית על ידי עלייה ב- EBITDA Adjusted.

 

ה-Adjusted EBITDA  הסתכם ב- 225 מיליון ₪ (65 מיליון דולר), עלייה של 12% מ- 201 מיליון ₪ ברבעון שלישי 2018 .השפעת יישום תקן 16 IFRS על ה-Adjusted EBITDA ברבעון הסתכמה בגידול של 39 מיליון ₪. שיעור ה-Adjusted EBITDA  מתוך ההכנסות הסתכם ב- 27% בהשוואה ל-24% ברבעון המקביל.

 

הרווח ברבעון הסתכם ב- 7 מיליון ₪ (2 מיליון דולר), ירידה של 73% בהשוואה לרווח של 26 מיליון ₪ ברבעון המקביל. השפעת יישום תקן 16 IFRS על הרווח לרבעון שלישי 2019 היה קיטון ברווח של 2 מיליון ₪. בהתבסס על ממוצע משוקלל של ההון המונפק ונפרע במהלך הרבעון, הרווח הבסיסי המדווח למניה או ל- ADS הסתכם ב- 0.04 ₪ , בהשוואה לרווח בסיסי מדווח למניה של 0.16 ₪ ברבעון המקביל.

 

תזרים מפעילות שוטפת עלה ב- 22% ל- 230 מיליון ₪ ברבעון, מ- 188 מיליון ₪ ברבעון השלישי 2018 כתוצאה מיישום תקן חכירות 16 IFRS במסגרתו תשלומים בגין חכירות מוצגים בתזרימי מזומנים מפעילות מימון במקום בתזרימי מזומנים מפעילות שוטפת.

 

 

בהתייחסו לתוצאות הרבעון השלישי 2016 ,ציין מר איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר: “ברבעון השלישי פרטנר הציגה גידול בהכנסות, גידול במספר המנויים בסלולר, גידול במספר המנויים של פרטנר TV ,וגידול במספר משקי הבית שאליהם הגענו עם תשתית הסיבים האופטיים ’פרטנר פייבר’.

 

בסלולר, אסטרטגיית השאת הערך ומיקוד בשירות ללקוחות הביאה לגידול נטו של 35 אלף מנויים ברבעון, ולהמשך ירידה בשיעור הנטישה ל- 7.7%, השיעור הנמוך ביותר מזה 8 שנים. נכון להיום מספר מנויי פרטנר TV עומד מעל 183 אלף, מרביתם בתוכניות הכוללות גם אינטרנט. 

 

פרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל, שמותאם לעידן הנוכחי כסופר-אגרגטור של שירותי תוכן בינלאומיים הזמינים לצופים בישראל, בנוסף לחבילת הטלוויזיה הרב ערוצית. שיתופי הפעולה פורצי הדרך של פרטנר עם ספקיות התוכן הגדולות בעולם, הפכו מושא לחיקוי בארץ, ואנחנו גאים בפער העצום שיצרנו מול המתחרים.

 

פרטנר מובילה היום את תחום פריסת הסיבים האופטיים בישראל, עם תשתית עצמאית שנפרסת בקצב מהיר ומגיעה כבר ליותר מ- 540 אלף משקי בית, שהם כ- 28% ממשקי הבית המחוברים לאינטרנט בישראל.

 

הפריסה הרחבה של תשתית הסיבים האופטיים מצפון הארץ ועד אילת, תומכת בהאצת מעבר לקוחות אינטרנט סיטונאים לתשתית העצמאית של פרטנר ובגיוס לקוחות חדשים, ובהרחבת פעילות במגזר העסקי ברחבי הארץ.

 

האיתנות הפיננסית של פרטנר והמגמות החיוביות בפעילות הסלולר, מאפשרות לחברה להמשיך ולפעול בהתאם לתכניות בפעילות הקווית להגדלת הרווחיות ונאמנות הלקוח, תוך שמירה על חוב יציב."

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה