חדשות שוק ההון

סלקום מסיימת את הרבעון הראשון לשנת 2019 עם הפסד של 16 מיליון ₪

ההכנסות ירדו ב 0.5% והסתכמו ב-928 מיליון ₪; מנכ"ל סלקום: "עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על תוצאות מגזר זה"

חדשות ספונסר 28/05/2019 10:23

א+א-

חברת סלקום מדווחת הבוקר על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2019. הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2019 ירדו ב-0.5% והסתכמו ב-928 מיליון ש"ח (256 מיליון דולר), בהשוואה ל-933 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 3.3% בהכנסות משירותים, שקוזזה בחלקה על ידי עליה של 7.8% בהכנסות מציוד. הכנסות משירותים ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכמו ב-678 מיליון ש"ח, ירידה של 3.3% בהשוואה ל-701 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסות מציוד ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכמו בסך של 250 מיליון ₪, עליה של 7.8% בהשוואה ל-232 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עליה זו נבעה בעיקר מעליה בהיקף מכירות ציוד קצה במגזר הנייח אשר קוזזה בחלקה על ידי ירידה בהיקף מכירות ציוד קצה במגזר הנייד.

 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-233 מיליון ש"ח, ירידה של 13.1% בהשוואה ל-268 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2018. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-25.1%, ירידה מ-28.7% ברבעון הראשון של שנת 2018. הרווח התפעולי לרבעון הראשון של שנת 2019 ירד ב-82.7% ל-9 מיליון ש"ח  מ-52 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2018.

 

ה-Adjusted EBITDA לרבעון הראשון של שנת 2019 עלה ב-19.8% והסתכם ב-224 מיליון ש"ח בהשוואה ל-1872 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2018. העלייה ב-Adjusted EBITDA מיוחסת לעליה של 22.7% ב-Adjusted EBITDA של המגזר הנייד ועליה של 14.7% ב-Adjusted EBITDA של המגזר הנייח. העליה ב- Adjusted EBITDA נבעה בעיקר מירידה בהוצאות שכירות בסך 63 מיליון ש"ח אשר הוכרו כנכס זכות שימוש כתוצאה מיישום לראשונה של תקן ה-Adjusted EBITDA של המגזר הנייד לרבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם ב-146 מיליון ₪.

 

ההפסד לרבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם ב-316 מיליון ש"ח בהשוואה לרווח נקי של 7 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2018. ההפסד הבסיסי למניה לרבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם ב-0.14 ש"ח למניה בהשוואה לרווח בסיסי למניה בסך 0.08 ש"ח למניה ברבעון הראשון אשתקד.

 

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019 גדלה מצבת המנויים של החברה בכ-2,000 מנויי סלולר נטו, שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם ב-11.0%, בהשוואה ל-9.5% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון הראשון של 2019 ב- 47.2 ש"ח, בהשוואה ל-51.8 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ב-ARPU נבעה בעיקר מהשחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר.

 

דירקטוריון החברה לא להכריז על דיבידנד במזומן לרבעון הראשון של שנת 2019. בהחלטה זו, בחן דירקטוריון החברה את מדיניות הדיבידנד של החברה ואת מצב עסקיה, והחליט לא לחלק דיבידנד במזומן בשלב זה, לאור התחרות הגבוהה והמשך ההשפעה השלילית שלה על תוצאות החברה, ובמטרה לחזק את מאזן החברה. דירקטוריון החברה יחזור וישקול את החלטתו ברבעונים הבאים.

 

בהתייחס לתוצאות הרבעון הראשון של 2019 ציין ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "לצד הצלחת האסטרטגיה שלנו להעמקת פעילותינו במגזר הנייח, עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על תוצאות מגזר זה. אנו ממשיכים בקצב הפריסה המהיר של תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של סלקום בשכונות מגורים וצופים כי השלמת העסקה למכירת תשתית סיבים זו ל-IBC, בחודשים הקרובים תתרום משמעותית לתוצאות פעילות החברה ולשיפור חיובי בתזרים המזומנים החופשי שלה. קצב הפריסה המהיר יאפשר ללמעלה מ-750 אלף משקי בית להיות בטווח הכיסוי של רשת הסיבים עד לסוף שנת 2022, ולהתחבר לתשתית אינטרנט מהירה ואיכותית"

 

 

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה