מחשבים וטכנולוגיה

תהליך קידום אתרים ככלי עזר בעקבות המהפכה הדיגיטלית

איך התחיל כל הסיפור ולאן זה הולך?

מערכת ספונסר 20/11/2018 15:14

א+א-

עם התפתחות המדיה הדיגיטלית והכלים הטכנולוגיים רבי העוצמה החלו להתרחש שינויים ותהליכים רבים בחיי היומיום של בני האדם. אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שהיווה סימן דרך במהפך מהותי בדרכי העולם מבוסס על הגלובליזציה של רשת האינטרנט והיכולת להעביר נתונים ומידע הן בתוך המדינה והן מחוץ לגבולותיה בזמן קצר מאוד ובאופן מיטבי. מרגע שהתבססה ההבנה שלכל אתר אינטרנטי יש למעשה קהל פוטנציאלי עצום של מיליוני בני אדם ( המייצגים את התושבים בעולם המודרני, במדינות המפותחות), הרי שהתבססה במקביל תשתית ברורה לתחום המסחר הדיגיטלי. כך נפתח חלון הזדמנויות חדש שמעניק אפשרות שלא הייתה מוכרת עד אז: חיפוש מוצרים דרך רשת האינטרנט, רכישתם ואפילו לעתים רחוקות אספקתם דרך רשת זו ( אם מדובר במוצרים דיגיטליים.

 

עולם חדש ויצרתי שיש בו תחרות גדולה בתחום המדיה והדיגיטל נפתח בעולם המסחר האלקטרוני, השיווק, הפרסום והלכי השיווק של חברות קידום אתרים בגוגל העושות קידום אתרים במנועי חיפוש – קידום אורגני וקידום ממומן. כך במקום אמצעי תקשורת ההמונים הקלאסיים ששלטו ביד רמה במשך עשרות שנים: התשדירים ברדיו ( "הפרסום ברדיו עובד"- זוכרים?), בעיתונות הכתובה וכמובן בטלוויזיה המסחרית שנחשבה להתגלמות שיא בנוגע לפרסום להמונים, נולד כלי מרכזי וחדש: רשת האינטרנט. אם כן, זאת הפכה לכלי מרכזי ומשפיע ביותר עבור בני אדם בכל רחבי העולם בתחומים כמו מסחר, עסקים, שיווק, צרכנים ופרסום. ככל שהכלי המרכזי הזה הלך ופשה ברחבי העולם, ככל שהמערך האינטרנטי התפתח, הלכה רמת התחרותיות בין אתרים שונים לנסוק. לפתע כל עסק מסחרי שקשור לקידום אתרים אורגני הבין את השיעור הראשון בנושא מיתוג ושיווק- על מנת למשוך קהל יעד פוטנציאלי רב יותר רצוי להימצא במיקום אטרקטיבי בעל נראות עבור גולשים רבים ככל האפשר. בכל רגע נתון גולשים ברשת האינטרנט ברחבי העולם מיליוני בני אדם, כל אחד מהם עשוי להיות לקוח פוטנציאלי. אלא שהדרך אליו היא מאתגרת ומורכבת המכילה משוכות רבות. הבעיה המרכזית שמפעפעת בכל עסק שמעוניין בפרסום: איך ניתן להגיע למיקום המיטבי שבו יוכל להגיע לכמה שיותר גולשים?

 

ועוד, חשוב לציין, כי השאלה הנשאלת מושתת על דרך הגישה לאתרים השונים המצויים ברשת ובייחוד באינטראקציה בין הגולש, הלקוח הפוטנציאלי לבין החברה המסחרית. כידוע, כל גולש מקליד מילות חיפוש מדויקות ככל האפשר בשורת השאילתה שלו על מנת להגיע לתוצאות הרלוונטיות ביותר עבורו. מנועי החיפוש מעבדים את הנתונים וסורקים את האתרים והמשאבים המצויים ברשת ומעניקים לו כתשובה רשימת תוצאות חיפוש על פי סדר יורד. לעתים נמשכת רשימת התוצאות מספר רב של עמודים. אלא, שלגולש גם מפאת חוסר זמן וגם מפאת חוסר סבלנות- אין יכולת להגיע לכל התוצאות ולבדוק אותן ביעילות בפרט שמדובר בהליך של קידום אתרים אורגני. לרוב, על פי כל מחקר שהתבצע העולם בנושא תהליך בחירה מודעת של גולשים, יתמקדו משתמשי האינטרנט בעשר התוצאות הראשונות בלבד. שאר תוצאות החיפוש מבחינתו- ירדו לטמיון, כאילו לא היו כלל. ובכן, מה המסקנה הברורה? התחרות העזה והעיקשת בין חברות עסקיות המצויות ברשת האינטרנט היא אחת: להגיע למיקום בעל הנראות והאטרקטיבי ביותר בעיני מנועי החיפוש בעת סידור תוצאות החיפוש. באופן כזה יגיע האתר וגם מיתוג העסק לכמה שיותר אנשים, משתמשים שבהחלט עשויים להפוך להיות לקוחותיו. לצורך הזה בדיוק נוצרו חברות המתמחות ביכולת לתכנן את האתר ולשפר אותו כדי "להיראות" טוב יותר בעיני מנועי החיפוש וכדי לענות ביתר תוקף על דרישותיהם, וכך להתמקם באחד מעשרת המיקומים הראשונים בין תוצאות החיפוש. החברות הללו עוסקות למעשה באופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization). חברות קידום האתרים מעסיקות צוות רב תחומי ( מתחום המחשוב והטכנולוגיה, מתחום המיתוג והשיווק, מתחום מדעי החברה והפסיכולוגיה של המשתמשים בכלים דיגיטליים) שאמון על טכניקות ייחודיות ושיטות מגוונות על מנת לאפשר לאתר עסקי לשפר את מיקומו בין תוצאות החיפוש. המטרה הראשית היא לפתח תהליך אופטימיזציה מוצלח ומיטבי על מנת שפר את מיקום האתר ולהגדיל באופן משמעותי את מספר המשתמשים שיוכלו להוות בעתיד לקוחותיו. בתהליך זה משתמשות החברות המקצועיות במגוון של פיתוח אסטרטגיות ושיטות פעולה.

 

קידום אתרים ממומן- מהו?

אחת השיטות המוכרות בתחום האופטימיזציה מכונה בשם: קידום אתרים ממומן. באמצעות שיטה זו האתר המקודם מוזנק באופן מידי לראש רשימת תוצאות החיפוש ומקבל את אחד המיקומים הראשונים והפופולריים ביותר. הרעיון שעומד מאחורי שיטה זו דומה, כידוע, לדרכי הפרסום הקלאסיים. תמורת תשלום חד פעמי מופיעה מודעת פרסומת בצורה בולטת ומושכת את העין. ואכן, לצד אתר שקודם באופן ממומן יש סימון ברור ומוגדר שהאתר הנו "מודעה". על פי שיטה זו, של הקידום הממומן התשלום שישלם בעל האתר יהיה עבור כל הקלקה, כלומר: עבור כל גולש מתעניין שנכנס לאתר יהיה עליו לשלם. מובן, שלא כל מתעניין הופך באופן אוטומטי ללקוח פוטנציאלי, ולכן על בעלי האתר מונחת עוד אחריות מהותית לשפר את האתר, לעבד את תוכנו כאיכותי יותר, להפוך אותו לידידותי ונוח למשתמש. מתי שיטה זו של קידום אתרים מתאימה? במקרים רבים כאשר מדובר על צורך בפרסום מהיר, דחוף וחד פעמי. למשל: כאשר לפני פורים רוצה עסק דיגיטלי לפרסם תחפושות- ראוי שהוא יבצע קידום ממומן על מנת להגיע לפסגת הרשימה במהירות האפשרית, שכן כל פוטנציאל הרכישה מצוי בטווח קצר ומוגבל. חשוב להדגיש, כי מכיוון שבשיטה זו של קידום אין צורך בפעולות אופטימיזציה מתוכננות ובפעילות מתוכננת – ישנן חברות קידום אתרים שאינן מבצעות שיטת קידום מעין זו.

 

קידום אתרים אורגני- מה הייחוד שלו?

אופטימיזציה למנועי חיפוש בהליך קידום אתרים בדרך של קידום אתרים אורגני, טבעי נשענת על העובדה שכאמור, מנועי החיפוש מארגנים את רשימת האתרים כתוצאות חיפוש של כל גולש על פי צרכיו כפי שבאו לידי ביטוי בשורת השאילתה שלו. רשימה זו של תוצאות מופיעה בסדר יורד על פי פוטנציאל ההלימה והרלוונטיות עבור הגולש בעקבות סקירה טכנולוגית של מנועי החיפוש- יאהו, בינג, גוגל ואחרים. בעת תהליך האופטימיזציה מתבצעות פעולות מגוונות שעשויות לשפר את דירוג האתר בעיני מנועי החיפוש. חלק מהפעולות הללו קשורות לתוכן האתר. תהליך של תיקון מהות האתר ושיפורו על מנת לקבל דירוג גבוה יותר יכול להיות מושתת על כך שבזכות טכנולוגיית העל של מנועי החיפוש יש להם יכולת לסקור את כל מילות האתר בחלקיקי שניות בודדים. לפיכך, שיטת מחקר מילות מפתח ושיבוצן במקומות אסטרטגיים בתוך האתר תוכל להתאים לצורך לעלות במדד הדירוג בין האתרים המתחרים. כמו כן, תוכן איכותי ומקורי, לא מועתק או משוכפל של האתר עשוי לסייע במענק ציון גבוה יותר בעני מנועי החיפוש. נוסף על כך, אחד הפרמטרים המהותיים בעיני מנועי החיפוש הוא פרופיל איכותי של קישורים. כלומר ככל שהאתר המקודם מצוי כנרמז, כמקושר אל אתרים מוסדיים, אמינים ופופולריים, כך ברור, שגם הוא יועלה בדירוג הנראות והפופולריות שלו. מאידך, חברות קידום האתרים צריכות להשקיע גם בתחום הטכנולוגי. חשוב לזכור, כי אחד המדדים החשובים בתחום קידום אתרים שעשוי להשפיע על חוויית הגולש בתוך האתר הוא מניעה ככל האפשר של טעויות טכניות ושל שגיאות מערכת. לגולש יש אפס סבלנות כלפי טעויות כאלו, אין לו ידע בתכנות או בטכנולוגיה, ולכן הוא רואה בכל תקלה כזאת שיבוש ניכר של חוויית הגלישה. כך לדוגמה יש להימנע באתרים מקודמים ממצב של שגיאת 404, ובמקומה יש להקפיד על שימוש בהפניות 301 או 302 בהתאמה על פי הצורך.

 

המאמר בחסות חברת קידום אתרים seo-google לשירותי קידום אתרים באינטרנט

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה