חדשות שוק ההון

הרשות להגנת הצרכן: אלה רשתות המזון שקיבלו הכי הרבה תלונות ב-2017

רשתות זול ובגדול, יינות ביתן, ויקטורי, טיב טעם ורמי לוי מובילות (לרעה) במדד היחס בין אחוז התלונות למחזור החברה. ההפרות העיקריות: אי הצגת מחיר, הטעיות ופגם במוצר

מערכת ספונסר 26/07/2018 11:25

א+א-

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה היום את ניתוח התלונות על רשתות שיווק מזון:
זול ובגדול, יינות ביתן, ויקטורי, טיב טעם  ורמי לוי מובילות (לרעה) במדד היחס בין אחוז התלונות למחזור החברה. עד כה השיתה הרשות כוונות חיוב ועיצומים בסך של כ- 18 מיליון ₪ בתחום המזון.

 

הרשות להגנת הצרכן מקבלת תלונות על קמעונאי מזון. על מנת להשוות בין הרשתות השונות, ההשוואה נערכה על בסיס מספר התלונות ביחס למחזור. הנחת היסוד הייתה כי לאור הדמיון בין החנויות, המחזור מהווה בסיס הוגן להשוואה, מפני שהוא מייצג, ככלל, מספר צרכנים דומה ביחס לסך הכל.


3 ההפרות העיקריות שנמצאו בניתוח הן: אי הצגת מחיר בסימון מוצרים, הטעייה (בפרסום, במבצע, הבדל מחיר מדף – קופה), פגם במוצר.


ניתוח הנתונים מבוסס על תלונות שהגיעו לרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן בשנת 2017. הממצאים המוצגים בהודעה, מבוססים על נתונים מספריים בלבד ואין בממצאים אלו כדי להעיד על תוכן או מהות התלונות.
אחוז תלונות למיליון ₪ בפדיון השנתי (תלונות הרשות 2017, מחזור רשתות 2016).

 

על מנת לייצר מדד המשווה את התלונות לעומת המחזור, נבדקו התלונות באופן יחסי למחזור, באופן הבא:
נלקח הסכום של כלל המחזור השנתי של 2016 של כל הרשתות עליהן התקבלו תלונות. באופן דומה, נלקח סך כל התלונות בגין הרשתות האמורות. מספר התלונות חולק בסך המחזור. נמצא כי, הממוצע עבור חברות אלה הוא 1.08% תלונות, לכל מיליון ₪ במחזור.


בשלב הבא, ערכה הרשות בדיקה של מספר התלונות ביחס למחזור, בכל אחת מהרשתות. התוצאות מתוארות בגרף. הקו הכחול מתאר את ממוצע התלונות למיליון ₪ בכלל הרשתות. החברות שנמצאות מעל הקו הכחול- מקבלות בממוצע יותר תלונות מהממוצע ביחס למחזור הכספי.


ענת בן עזרא דוקן, סמנכ״לית אסדרה מינהל ואירגון, מסרה כי: "ההוצאה בתחום המזון במשק בית בישראל הינה ההוצאה שלישית בגודלה ולכן שמה לה הרשות את תחום המזון כאחד מהנושאים בסדר העדיפות בתוכנית העבודה לשנת 2018. לעיתים קיימת תחושה בקרב הצרכנים כי אין הם צריכים להתלונן מאחר ומדובר בסכומים קטנים לכאורה, אני פונה לציבור הצרכנים להמשיך ולהתלונן כנגד כל חברה המפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן גם בתחום המזון. הסכומים הקטנים מתכנסים בסופו של דבר לאלפי שקלים בשנה מסך מההוצאות הכוללות של משק בית בישראל".


ניתן לפנות לרשות באמצעות הגשת תלונה באתר הרשות ובטלפון 02-6739674, ולסייע במאמצי הרשות למאבק הכולל בפגיעה בציבור הצרכנים, עד כה השיתה הרשות כוונות חיוב ועיצומים בסך של כ- 18 מיליון ₪ בתחום המזון.

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה