לקראת איחוד ת”א-בת ים: מומחים צופים ”עיריית גג” משותפת לכל גוש דן

לדברי ארז כהן, לאיחוד המתקרב יש היגיון רב לאור הצפי ליצירת עירייה משותפת לכל האזור בעשור הקרוב; אמיר רוזנבלום: הצעד יצמצם משמעותית את הפרשי המחירים בין הערים

מערכת ספונסר 05/02/2017 12:12

א+א- 6

בתגובה לפרסומים מסוף השבוע לפיהם איחוד תל אביב ובת ים מתקדם וצפוי כנראה להתקיים עד לחודש אפריל, אומר שמאי המקרקעין ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "המלצתנו – לשקול בעתיד עיריית גג משותפת לגוש דן כולו".

 

כהן מסביר כי "מאז הפרסומים הראשונים לפני כחודשיים על אפשרות האיחוד בין תל אביב-יפו לבין בת ים, בדקנו במשרדנו את התרחישים האפשריים לגבי ההשלכות על שוק הדיור בשתי הערים. מתברר כי לאיחוד יש הגיון רב לא רק בשל מצבה הנוכחי של בת ים, אלא בעיקר כחלק מתהליך שאנחנו צופים שעשוי להתרחש בעשור הקרוב של יצירת עירית גג משותפת לגוש דן כולו.

 

"זה יאפשר - אחת, תכנון מקיף ונכון של עתודות הדיור במטרפולין, כולל דיור בר השגה. שתיים, תכנון מקיף ונכון של התחדשות עירונית כוללת, ובמיוחד פינוי בינוי. שלוש, יצירת מנגנון יעיל ואפקטיבי הרבה יותר, כולל קיצור הליכים ביורוקרטים. אין לנו ספק כי אם אכן האיחוד של תל אביב ובת ים יתממש, זה יביא להמשך התהליך עם ערים נוספות בגוש דן".

 

אמיר רוזנבלום, מנהל "עידן שני", המטפלים בנכסי יוקרה למשקיעי חו"ל: "זה יהפוך ל’באזז’ הגדול של בת ים, ויאפשר צמצום משמעותי בהפרשי המחירים בינה לבין תל אביב".

 

לדבריו, "כיום קיים פער מחירים עצום, ובלתי הגיוני, בין רצועת החוף של תל אביב, 80,000 שקלים ומעלה למ"ר, לבין זו של בת ים, של רמות מחירים נמוכות פי שלושה לערך. ברור כי הפרש זה של כ-300 אחוזים, הינו בחלקו לפחות פסיכולוגי. אפילו נכסי יוקרה הממוקמים ביפו, מרחק לא גדול יחסית מבת ים, יקרים לאין ערוך. לכן אנחנו צופים שככל שהדיבורים על האיחוד יתקדמו, כך גם הפערים יצמצמו. אנחנו מזהים מגמה של יותר ויותר משקיעים אסטרטגים, שבעבר הדירו רגליהם מבת ים, שמגלים עניין, הן בשל פוטנציאל ההשבחה של הנכסים, והן בשל התשואה להשכרה הגבוהה יותר בבת ים משמעותית".

 

אדריכלית רותי הרשקוביץ, "בר הרשקוביץ אדריכלים": "דווקא האיחוד יכול לדחוף התחדשות עירונית כוללת בבת ים". לדבריה, "עיריית בת ים הנוכחית אמנם מעודדת פינוי בינוי, אולם באופן פרדוקסלי דווקא איחוד הרשויות הוא זה שעשוי בהחלט לדחוף קדימה התחדשות עירונית כוללת בבת ים. בת ים, יש לזכור, הינה העיר הצפופה ביותר בישראל, להוציא בני ברק, ורובה המכריע של הבנייה בה נמוכה וותיקה והיא ממש אידיאלית לפינוי בינוי.

 

"הבעיה העיקרית היא שלמרות כל הרצון הטוב, עירית בת ים זקוקה לשיתוף תל אביב ביכולת להניע תהליכים, הן כלכלית והן אופרטיבית. אפשר יהיה לקדם בה עשרות אלפי דירות חדשות במסגרת זו ולהקצות לפחות חלק מהן הן לדיור בר השגה והן דירות קומפקטיות בשטח עד 70 מ"ר שחסרות מאוד בשוק הדיור. אני מאמינה שאיחוד זה יעשה טוב לא רק לערים תל אביב ובת ים, אלא גם לשוק הדיור בישראל בכלל ובאיזור הביקוש בפרט".

6 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    ארז אתה מנוול גדול אנטרסנט לך לעזעזל כבר כמה דירות יש לך מס 25 אחוז צריך מהשקל הראשון כחלון כול העם איתך לפיד זבל ואתה ארז זבל גדול דואגים לעשירים

    ציפי 05/02/2017 10:21

  2. 2
    לגמרי

    יש הרבה יותר מדי עריות. אין שום טעם בהפרדה שבין תל-אביב לבת-ים לגבעתיים ולרמת-גן. עריה אחת מאוחדת תוכל לחסוך הון ולקדם תכנון מתוך ראיה רחבה בהרבה. כמובן שאת העריה יש להעביר לדרום תל אביב ולא להשאיר אותה בשטח הכי יקר בארץ.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    רועי77 05/02/2017 09:43

  3. 3
    בכרכים הגדולים ולא בדרכים....

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    פרפר כחול 05/02/2017 09:30

  4. 4
    מה מצב התשתיות בדרכים הגדולים?

    יפה שבונים ובונים לגובה, אבל ככל שאזור השליטה גדל, כך האחריות הולכת ופוחתת. דעתי המאוד לא נחשבת למול התיאבון האדיר של חולדאי לגביית מסים ולהשתלט ות על עוד ועוד...
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    פרפר כחול 05/02/2017 09:29

  5. 5
    זבל של מקום בת ים ברחתי משם חצי מחיר מכרתי ולא רצו רק עבריינים לכלול רעש רוסים אתיופים

    ציפי 05/02/2017 09:27

  6. 6
    ויפה שעה אחת קודם

    אם מנהטן כולה (אקא מה שכל העולם קורא לו ניו יורק) זה רק רובע אחד בתוך העיר ניו יורק, אין שום סיבה שכל האזור מחדרה עד גדרה לא יהיה תחת עיריה אחת, וכל חיפה והקריות יהיו תחת עיריה אחרת.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    ברקברק 05/02/2017 09:08