”עוד מוקדם להגדיר את פתח תקוה כת”א או ניו יורק הבאה של ישראל”

ארז כהן בתגובה להקמת 6 מגדלי משרדים בשטח כולל של כ-300,000 מ"ר בסמוך לציר ז’בוטינסקי: "שוק משרדי היוקרה עובר בהדרגה אל ערי הלווין המרוחקות יחסית של ’מדינת ת"א’"

מערכת ספונסר 24/01/2017 12:12

א+א-

בתגובה להקמת שישה מגדלי משרדים בשטח כולל של קרוב ל-300,000 מ"ר בסמוך לציר ז׳בוטינסקי בפתח תקוה, global towers ו"בסר סיטי", אומר ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "עוד מוקדם מלהגדיר את פתח תקוה כ’תל אביב או ניו יורק הבאה של ישראל’, אולם בהחלט מדובר במהפך דרמטי לא רק במיתוגה ומיצובה של פתח תקווה, אלא גם, ובעיקר, בהמשך התהליך ההדרגתי של פעפוע שוק משרדי היוקרה לעבר ערי הלווין המרוחקות יחסית של ’מדינת תל אביב’.

 

"לכך יש 3 סיבות עיקריות: האחת, מחירי השכירות הגבוהים בשוק המשרדים בתל אביב, דוגמת שדרות רוטשילד ומתחם ציר בגין ורמת החיל, וכן במתחם הבורסה ברמת גן ואפילו ה-bbc בבני ברק.

 

"השנייה, ציר הרכבת הקלה שתגיע מתל אביב היישר לציר ז׳בוטינסקי בפתח תקוה, תוך דקות מעטות. שלוש, העובדה הפשוטה שמבלי להרגיש הולכות והופכות ערי לוויין בעוטף ’מדינת תל אביב’, דוגמת ראשון לציון, פתח תקוה ונתניה, לערים גדולות, אפילו ’מיני מטרופולינים’ שלהן אזורי תעסוקה מודרניים גדולים דוגמת מערב ראשון לציון, מתחם איקאה בנתניה דרום וכעת כך פתח תקוה, זאת בהמשך לפארק אזורים, קרית אריה ורמת סיב שאליהם העתיקו את מושבן חברות מובילות דוגמת שטראוס עלית, טבע ועוד".

 

ממתגת הערים שיר הספרי: "המודל של פתח תקווה יאפיין להערכתי את המיתוג של עוד עשרות ערי לוויין ואפילו פריפריה מרוחקת יותר, במהלך העשור הבא. ניצנים לכך אנחנו רואים ביוקנעם, בעכו, בטבריה, בחדרה, קרית גת, רמת בית שמש, מודיעין, אשקלון ועוד.

 

"קיימות לכך 2 סיבות עיקריות: האחת, הגיוני מאוד שרשויות מקומיות גדולות יפתחו מרכזי עסקים ואלפי מקומות עבודה לבני עירם והסביבה. השנייה, גידול האוכלוסיה העצום ללא תקדים במדינת ישראל יגרום לכך שבעוד שנים מעטות יהיו עשרות ערים בנות 100,000 תושבים ויותר ומגמה זה תמשך, תוך תחרות קשה ביותר בין הערים על מיתוגן באמצעות ״למי יש בנייני משרדים גדולים יותר״. זוהי, זכרו, רק ההתחלה".

 

היזם יהודה הרציג, קבוצת הרציג נדל״ן: "לא בכדי בחרתי למקם את המשרד המרכזי של החברה בפתח תקווה. כאחד שזקוק לנגישות מהירה לצפון הארץ ודרומה, הממשק המיידי של העיר מחד גיסא לתל אביב ולב גוש דן ומאידך גיסא ליציאה מיידית לכיוון כביש ’חוצה ישראל’ ולחלופין הכבישים 40 ו-4 המאפשרים לי נסיעה מקסימלית של עד פחות משעתיים ליעדים מרוחקים דוגמת טבריה ורמת הגולן או הנגב הצפוני, הופכים אותה לאופציה נוחה וגם זולה עד כדי כמחצית בקירוב לעומת נכס דומה בתל אביב ועשרות אחוזים פחות מרמת גן והרצליה פיתוח. אין לי ספק שגם הרכבת הקלה וגם הטרמינל החדיש של התחנה המרכזית שתפתח בפתח תקוה בשנים הקרובות, ייגרמו לא רק לי אלא לעוד מאות חברות מובילות בתחומים שונים, דחיפה לכיוון פתח תקווה והסביבה".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה