עסקת שלדים בבורסה כבר אינו מהלך נדיר, כאשר יותר ויותר חברות ופעילויות שונות בוחרות בדרך זו להגיע לבורסה לניירות ערך במקום ההנפקה המסורתית. לרוב מדובר בחברות הזנק קטנות המעוניינות לחסוך בעלויות ולקצר בזמן ההגעה למשקיעים פוטנציאליים. עוד מהלך דומה מתבשל בחודשים האחרונים והפעם מדובר בפעילות פיתוח אפליקציית אינטרנט אשר צפויה להחליף את פעילות בתחום הביומד ולהתחיל להיסחר בת"א בדרך של מיזוג לתוך השלד.

 

לפני כחודש, אישרה אסיפת בעלי מניות של שלד בורסאי, נולדצ’טרי, את הקצאת 87% מהון מניות החברה לבעלים החדשים, רונן לוזון ושושנה זיגדון, במטרה למזג לתוך השלד את פעילות החדשה. מדובר במיזם לאיסוף נתונים פיזיים של בני אדם באמצעות מכשור אלקטרוני נייד, לרבות טלפונים חכמים, מחשבי לוח ומכשירים ניידים אחרים, וכל זאת במטרה להתאים באמצעות הנתונים שיאספו פרטי ביגוד בחנויות אינטרנטיות למידות האדם אשר מימדיו נאספו.

 

נכון להיום, נולדצ’טרי מהווה שלד בורסאי אשר מכר את עסקי פיתוח ביומד ועל פי הערכת השוק, שווה כיום כ-11 מיליון שקל. אומנם החברה רשומה בדלאוור, ארה"ב, מניותיה נסחרו בבורסה לניירות ערך בת"א עד שהוכנסו לרשימת השימור בשל אי עמידה בשווי מזערי של החזקות ציבור והון עצמי מזערי. החברה חיסלה פעמיים את פעילות פיתוח בתחום הביומד, פעם הייתה זו טופספין מדיקאל אשר עסקה בתחום המכשור הרפואי לקרדיולוגיה פולשנית, ובפעם השנייה הייתה זו פעילות מטהמורפיקס שפעלה בתחום ריפוי ושיקום רקמות לאחר פגיעה או הזדקנות.

 

הפעם, מדובר בתחום שונה לחלוטין, כאשר המיזם המתמזג מפתח אפליקציה המסייעת לצרכן למדוד באופן מדויק את מידות גופו, על מנת להתאים בגדים באופן מיטבי מבלי צורך למדוד אותם. כך באמצעות הטלפון החכם ניתן יהיה לסרוק את מידות הגוף באופן עצמאי ובהתאם לפרמטרים הללו לבצע חיפוש ביגוד באינטרנט, זאת על מנת לפשט את תהליך הרכישה ולהפחית את שיעור החזרות הבגדים לחנויות בשל אי התאמה. רואי חשבון של פירמת BDO זיו האפט מעריכים כי בשנת 2016, יתפוס המיזם נתח של 0.5% מכלל מכירות ההלבשה באינטרנט ויגיע ל-2% בשנת 2022 (מדובר במחזור העסקאות אשר יעברו דרך האפליקציה ולא במכירות של המיזם).

 

רק כדי לסבר את האוזן, ב-BDO מעריכים כי סך הפוטנציאל ההכנסות ממכירות הלבשה באינטרנט יסתכם בשנת 2016 ב-200 מיליארד דולר וב-2022 ב-369 מיליארד דולר. מכאן כי דרך האפליקציה החדשה יעברו מחזורים של 1 מיליארד דולר ושל 7.4 מיליארד דולר בהתאמה. לפי כך, הרווח של החברה הוא פונקציה של גודל העמלה הנגבית בגין המכירה המתבצעת באמצעות האפליקציה (על פי המודל של החברה, תחויב חברת האופנה באחוז מסוים מסך הרכישה). המיזם מתכנן, בשלב הראשון, לשווק את המוצר בארה"ב ולתפוס נתח של 2% ממכירות ההלבשה באינטרנט בארה"ב כבר בתום שלב החדירה. יחד עם זאת, יש לציין כי על פי הסכם המיזוג, בעלי השליטה במיזם יהיו זכאים לתמלוגים של כחמישית בכלל רווח התפעולי העתידי במשך 7 שנים.

 

לסיכום, יחד עם כל האמור יש להסתייג ולהדגיש כי טרם גובשה הערכת שווי לחברה החדשה וכי טרם נקבע המודל העסקי ברור לצורך הערכה זו. החברה נמצאת כעת בשלבי יישום המיזוג ומניותיה טרם חזרו להיסחר לרשימת מסחר רגילה.

*** מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 3
    עולם האופנה זקוק לכזה מוצר -- היה צריך לצאת אתמול כבר

    דרך אגב, אני חשבתי על כך לפני שנה אבל הפוליטיקה הרסה לי את הרעיון

    • Dior
    • 29/05/2014 11:12
  • 2
    גם אם נכון להיום אין מודל עיסקי במידה והחברה תגיע למכירות השמיים הם הגבול שלה.

    כמובן במידה והיא מוגנת היטב במשרד הפטנטים. מה שלא כ"כ בטוח

    • חיים
    • 23/02/2014 00:15
  • 1
    להיזהר אין מודל עיסקי

    ומה השווי היום ומה באמת שווה אפילקציה הזאת

    • dudui
    • 20/02/2014 09:10