אם יש חברה שראויה לפרס על הישרדות עסקית עם אפס השפעה על שווי, זו פורסייט אוטונומוס הדואלית (סימול: FRSX). מעל עשור של הבטחות, שיתופי פעולה נוצצים והכרזות גרנדיוזיות - אבל בסוף? אותם משקיעים, עם פחות שערות על הראש ויותר סימני שאלה בפורטפוליו.
הפעם? טויוטה, לא פחות. החברה הישראלית מדווחת בשמחה על שיתוף פעולה מחקרי שכולל גם את טויוטה וסופטבנק – נשמע מפוצץ, נכון? בפועל מדובר במאמר אקדמי, לא חוזה, לא השקעה, לא מוצר מוכן. מאמר.
והמאמר? בודק רעיון עתידי של שימוש בסמארטפונים כחיישנים חיצוניים לזיהוי סכנות לרכב. טכנולוגיה על הנייר, שזקוקה עוד לדיוק. להוציא דיווח על שיתוף פעולה מחקרי שהוצג בכנס של האגודה היפנית למהנדסי רכב (JSAE), בצוותא עם טויוטה, סופטבנק וחברת הבת Eye-Net? מאחורי הכותרת המרשימה לא מסתתר חוזה, מוצר, או עסקה מסחרית, אלא מאמר תיאורטי בלבד.
למרות שהצגת המאמר בוצעה על ידי טויוטה, יש להדגיש כי לא מדובר בהסכם מסחרי, השקעה או שילוב מוצר של פורסייט ברכבי החברה. עם רקורד ארוך של ניסיונות "רכיבה" על טרנדים - מרכבים אוטונומיים, דרך קורונה, AI ועד אמזון - פורסייט מציגה שוב שותפויות על הנייר, אך מבלי להמיר אותן למנוע הכנסות ברור.
המשקיעים בשוק ההון מוזמנים לבחון בזהירות את הפער בין תקשורת שיווקית מרשימה לבין התקדמות עסקית ממשית. עד שיוכח אחרת, פורסייט ממשיכה להצדיק את הדימוי של "חברת הייפ סדרתית". כל הודעה כזו היא עוד מסך עשן. תשקלו היטב לפני שאתם רוכבים שוב על הייפ תורן.