בנק הפועלים פרסם עדכון רבעוני למניית מנועי בית שמש, במסגרתו הוריד את ההמלצה למניה מ’תשואת יתר’ ל’תשואת שוק’, אך במקביל העלה את מחיר היעד ל-500 ש"ח, לעומת 390 ש"ח בעדכון הקודם בנובמבר 2024.
"הורדת ההמלצה נובעת בעיקר מהעלייה החדה במחיר המניה בחודשים האחרונים, שהביאה אותה להיסחר קרוב לשוויה הכלכלי המוערך על ידי הבנק", כך לפי הסקירה שהגיע לידי "ספונסר". בבנק הפועלים ציינו כי למרות מגמת השיפור בעסקי החברה והמשך ההתאוששות בענף התעופה, נתונים אלו כבר מתומחרים במניה, ולכן ההמלצה הונמכה.
בשנת 2024 רשמה מנועי בית שמש הכנסות של כ-259 מיליון דולר – צמיחה של כ-23.5% לעומת 2023. החברה נהנתה מעלייה בביקושים הן בתחום התעופה האזרחי והן בתחום הביטחוני, עם שיפור ניכר בשולי הרווח הגולמי והתפעולי. הכנסות מגזר המנועים עלו בכ-59.5% לכ-98 מיליון דולר; הכנסות מגזר החלקים רשמו עלייה של כ-11.8% לכ-170 מיליון דולר; רווח גולמי – עלייה של כ-85.6% לכ-64 מיליון דולר, עם שיפור בשולי הרווח לכ-24.6%; רווח תפעולי – עלייה של כ-113% לכ-48 מיליון דולר, עם שיפור בשולי הרווח התפעולי לכ-18.7%; EBITDA – עלייה של כ-78.3% לכ-60 מיליון דולר; רווח נקי – הסתכם ב-36.4 מיליון דולר.
מנועי צמיחה מרכזיים
החברה נהנית מהתאוששות בענף התעופה האזרחי ומהזדמנויות בשוק הביטחוני. היא חתמה על הסכם מסגרת אסטרטגי עם פראט אנד ויטני (ארה"ב) בהיקף של כ-205 מיליון דולר (עם אופציה להרחבה עד לכ-280 מיליון דולר), וכן רכשה את חברת Turbine Standard Ltd. בארה"ב תמורת כ-33.3 מיליון דולר – מהלך שיאפשר לחברה להתרחב לשוק האמריקאי ולשפר את היעילות התפעולית.
בבנק הפועלים מעריכים כי מגזר המנועים ימשיך להוות מנוע צמיחה מרכזי לחברה בטווח הבינוני, עם המשך שיפור ברווחיות. עם זאת, מחיר המניה הנוכחי משקף את מרבית הפוטנציאל הצמיחה, ולכן ההמלצה עודכנה ל’תשואת שוק’.