חברת כרטיסי האשראי ישראכרט קיבלה את ההצעה של הגישה חברת הביטוח מנורה לרכישת כ-33% מהון המניות לפי שווי חברה של 3.1 מיליארד שקל. מדובר בשווי נמוך במעט מזה שגילמה ההצעה שהגישה מנורה בשנה שעברה במירוץ לרכישה לצד הראל, ובפרמייה של 20% על מחיר השוק של ישראכרט בעת הגשת ההצעה ב-29 באוגוסט.
ולאחר השלמת העסקה מנורה תחזיק בגרעין השליטה בחברה. הסכם ההשקעה מאפשר לישראכרט לנהל מגעים ולהתקשר בעסקה נוגדת שמהווה "הצעה עדיפה" כהגדרתה בהסכם. ישראכרט תפעל לזימון אסיפת בעלי מניות לצורך אישור העסקה ותנאיה. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים, אשר המועד האחרון להתקיימותם יחול עד 6 חודשים לאחר מועד אישור האסיפה הכללית להקצאה.
ב ישראכרט, שמתנהלת ללא גרעין שליטה, ככל הנראה מעדיפים שבעלת השליטה תהיה מתחום הביטוח והפיננסים מאשר חברת תעופה. השבוע חברת התעופה אל על משכה את ההצעה שהגישה גם היא לחברת ישראכרט. מנורה גם הציעה שבהסכם עם ישראכרט יחולק דיבידנד של 700 מיליון שקל עד מיליארד שקל, לפני השלמת העסקה, כך שמנורה עצמה לא תהנה ממנו.
כעת נותר לקבלת את אישור בעלי המניות של ישראכרט והרגולטורים. בזמנו רשות התחרות פסלה את ההצעה של הראל לרכישת ישראכרט בטענה כי השליטה שלה בתחום ביטוחי הבריאות לצד האפשרות לעקוף את המגבלות להעברת מידע בין החברות, יובילט ליתרון תחרותי לטובת הראל על פני המתחרות. השאלה האם רשות התחרות תקשה על מנורה כעת נוכח פעילותה בשוקי הפנסיה והרכב.
בנוסף, מנורה שולטת בחברת ERN (70%) העוסקת בתחום האשראי, מה שמהווה פעילות דומה לזו של ישראכרט, גם אם קטנה בהרבה.