דינה בן אל גננסיה, מנכ״לית אל על<br>קרדיט: גיא כושי ויריב פיין
דינה בן אל גננסיה, מנכ״לית אל על קרדיט: גיא כושי ויריב פיין

פחות מחודש מאז הגישה את הצעתה לרכישת השליטה, חברת התעופה אל-על מושכת את ההצעה שהגישה לרכישת 45% מישראכרט. אל-על תירצה את המהלך "בשל לוח זמנים קצר שהוגדר על ידי ישראכרט".

אל-על רצתה להזרים 1.4 מיליארד שקל עבור 45% מישראכרט. עם זאת, בין המכשולים לעסקה - בדיקת נאותות של בעל השליטה קני רוזנברג.

"בשל סד זמנים קצר שהוגדר על ידי ישראכרט ולנוכח אי קבלת בקשת אל-על להארכה, לא יכולה הייתה אל-על להשלים את הבדיקות הנדרשות לצורך השקעה בחברה. בנסיבות אלו, ומתוך מחויבות לבחינה יסודית ואחראית של ההשקעה, החליטה אל-על למשוך את הצעתה", מסרה חברת אל-על. "החברה תמשיך לבחון הזדמנויות עסקיות התואמות את תכניתה האסטרטגית להרחבת סל המוצרים והשירותים ללקוחותיה, בין היתר בתחום האשראי והפיננסים".

כעת, לאחר שאל-על ירדה מהפרק, בפני הדירקטוריון של חברת כרטיסי האשראי עומדת ההצעה שהגישה מנורה. במנורה רוצים לרכוש 32% מישראכרט בהקצאה פרטית של מניות לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל לפני ההשקעה בכפוף להתאמת השווי לחלוקת דיבידנד עד להשלמת העסקה. מדובר בשווי גבוה מההון העצמי של ישראכרט בתחום המחצית הראשונה השנה. מנורה הציעה גם שישראכרט תחלק דיבידנד של 700 מיליון שקל עד מיליארד שקל, מבלי שמנורה תהנה ממנו. 

אישור ההצעה של מנורה מצריך הסכמה של הדירקטוריון של ישראכרט ולפחות מחצית מבעלי המניות. ברשימת בעלי המניות הגדולים של ישראכרט ניתן למצוא את החברות הראל (6.5%), הפניקס (6.5%), נאוי גרופ (4.99%), כלל ביטוח (4%), קבוצת דלק (4%), ומשקיעים פרטיים כמו אבי באום, יגאל דמרי ונאוי שחזר להיות בעל עניין לאחר שדולל.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש