רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש<br>קרדיט: יח"צ
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש קרדיט: יח"צ

מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, פרסמה הבוקר (א’) תוצאות שיא לרבעון השני של 2024, על רקע עלייה בהכנסות משני מגזרי הפעילות, זינוק של פי 2 ברווח התפעולי ועלייה של פי 3 ברווח הנקי.

בשורה העליונה הכנסות החברה ברבעון גדלו בכ-20.2% והסתכמו לכ-62 מיליון דולר, לעומת כ-51.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות.
הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-12.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-42.1 מיליון דולר. מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת מהמשך תהליך ההתאוששות של ענף התעופה האזרחי, כאשר לצד הגידול המתמיד בהיקף הפעילות, הגידול ברמת ההוצאות נותר מתון.

הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו משמעותית בכ-51.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-22.4 מיליון דולר. מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבתה העסקית, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות.

הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-86% והסתכם בכ-14.8 מיליון דולר (המהווה כ-23.9% מההכנסות) לעומת כ-8 מיליון דולר (המהווה כ-15.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור המשמעותי ברווח הגולמי וברווחיות נובע בעיקר מצמיחה חדה בהיקף הפעילות ובתמהיל העסקאות.

הרווח התפעולי ברבעון קפץ מעל פי 2 והסתכם בכ-11.2 מיליון דולר (כ-18.1% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ-5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-9.7% מההכנסות). הרווח התפעולי של מגזר החלקים ברבעון עלה פי 3.2 והסתכם בכ-5.4 מיליון דולר (כ-12.7% מהכנסות המגזר) לעומת כ-1.7 מיליון דולר אשתקד (כ-4.4% מהכנסות המגזר). הרווח התפעולי של מגזר המנועים ברבעון עלה פי 1.7 והסתכם בכ-6 מיליון דולר (כ-26.9% מהכנסות המגזר) לעומת כ-3.5 מיליון דולר (כ-23.8% מההכנסות) אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-82.2% והסתכם בכ-14.1 מיליון דולר (המהווה כ-22.7% מסך ההכנסות), לעומת כ-7.7 מיליון דולר (המהווה כ-15% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון קפץ פי 3 לעומת אשתקד והסתכם לשיא של כ-9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של הקבוצה ליום 30 ביוני, 2024 הסתכם לכ-170.8 מיליון דולר לעומת 154.3 מיליון דולר ליום 31.12.2023, ומהווה כ-56% מסך המאזן. החוב הפיננסי נטו של החברה הסתכם, ליום 30 ביוני, 2024 לכ-37.8 מיליון דולר, לעומת כ-כ-53.2 מיליון דולר לסוף שנת 2023. נכון ל-30.6.24 לקבוצת מנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר בדומה לסוף שנת 2023.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו שבעי רצון מהתוצאות הטובות של הרבעון שממשיך את המגמה החיובית של הרבעונים האחרונים עם גידול בהיקפי הפעילויות ושיפור היעילות התפעולית שלנו, שמשתקפת ברווחיות שיא שהצגנו הרבעון. במגזר החלקים אנו ממשיכים לחוות ביקושים גבוהים, בעיקר לחלקים המסופקים לפלטפורמות החדשות בשוק, ופועלים על מנת להגדיל נתחי שוק על מוצרים קיימים לצד הזדמנויות להרחבה עם מוצרים חדשים. במגזר המנועים אנו ממשיכים לקדם פרויקטים שיהוו עוגן עסקי לשנים הבאות תוך מימוש הזדמנויות שנתמכות בביקושים הגוברים בשוק גם בישראל וגם בחו"ל, בדגש על השוק הצבאי, כפי שבא לידי ביטוי בצמיחה במכירות מרבעון לרבעון יחד עם שיפור גבוה בביצועים."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש