אייקון גרופ, המשקוות את מוצרי אפל בישראל, פרסמה הבוקר דוחות פושרים לרבעון הראשון של השנה, כאשר העלייה במכירות לא התגלגלו לשורה התחתונה.
ההכנסות של אייקון עלו ב-6.1% מ-364.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023 ל-387 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. עלות ההכנסות קפצה מ-319.9 מיליון שקל ל-344.8 מיליון שקל ברבעון הראשון.
הרווח הגולמי של אייקון גרופ ברבעון הראשון של 2024 ירד מ-44.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023 ל-42.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. החברה מסבירה את הירידה ברווח הגולמי כתוצאה משינוי תמהיל המכירות. שיעור הרווח הגולמי ירד מ-12.3% ל-10.9% ברבעון הראשון.
הוצאות המכירה והשיווק עלו ב-9% ל-17.1 מיליון שקל, וזאת כתוצאה מהעלייה בהוצאות מגזר הקמעונאות בגין שכר עבודה בחנויות ובהוצאות פרסום ושיווק. מנגד, הוצאות הנהלה וכלליות ירדו ב-2.9%.
הרווח התפעולי ירד מ-19.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023 ל-16 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד מ-11.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023 לרווח נקי של 9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024.