קרדיט: יח"צ
קרדיט: יח"צ

דוח חדש שפורסם לאחרונה מטעם המכון למחקר שווקים עתידיים (Future Markets Research) עוסק בשוק הרכב ובמהפכת הניטור והחישה (sensing) המתרחשת בשנים האחרונות. בדוח עולה כי מדובר בשוק משמעותי ביותר אשר נתמך ברגולציות אשר מתפתחות ברחבי בעולם במיוחד בתחום ניטור הנהג. המחקר שפורסם לאחרונה כחלק מסדרת דוחות שעתידים להתפרסם על שוק זה, מתמקד דווקא בחברת סיפיה הישראלית הנסחרת בתל אביב.

סיפיה , הידועה במוצרי ניטור הנהג ופנים הרכב שלה, נהנית מאחיזה הולכת וגדלה בשוק הרכב העולמי. החברה מתגאה כיום בלא פחות מ-61 זכיות במכרזים ליישום הטכנולוגיה שלה בדגמים של תשע יצרניות רכב שונות מובילות בצפון אמריקה, אירופה וסין.

על פי הדוח, הקצב המואץ של הזכיות הללו מהווה עדות לדומיננטיות ההולכת והגוברת של סיפיה בענף. במהלך 12 החודשים האחרונים, היקף הזכיות של סיפיה עלה בכ-80%. בנוסף, החברה הודיעה על מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שחקני מפתח בשרשרת האספקה של תעשיית הרכב העולמית. ניכר כי הצמיחה המרשימה של סיפיה נתמכת על ידי רוח גבית רגולטורית ברורה; בשווקים מרכזיים כמו אירופה, סין, ארה"ב ואוסטרליה, קובעי המדיניות מחמירים את הדרישות בנוגע למערכות ניטור נהגים בין אם במישרין או בעקיפין, ובכך מאיצים את הביקוש לפתרונות כמו אלה של סיפיה .

בנוסף, בדוח, מציגים האנליסטים ניתוח השוואתי בו סוקרים את שווי השוק של סיפיה אל מול אלו של מתחרות משמעותיות שלה כגון חברת Seeing Machines הנסחרת בבורסת לונדון וכן חברת SmartEye אשר גם היא ציבורית ונסחרת בין היתר בבורסת שטוקהולם, כאשר שתי המתחרות הללו בעלות שווי שוק גבוה משמעותית מזו של סיפיה .

במבט ראשון, ניכר כי הפער בהערכת השווי שבין החברות נובע מכך שלהן זכיות רבות יותר מאשר ל סיפיה . עם זאת, ההשוואה מראה שגם כאשר מתאימים את שווי השוק של סיפיה , באמצעות מתודות הערכת השווי של החברות האחרות לכמות הזכיות של סיפיה , מתגלה פער משמעותי של 3.73X-5.68X משווי השוק הנוכחי של החברה שעומד על כ-65 מליון ש״ח ובין הערכת השווי הפוטנציאלי שלה. הכותבים אמנם מסתייגים עקב כך שמתחרותיה של סיפיה עובדות עם לקוחות בעלות פוטנציאל ייצור יותר מאסיבי, אך מוסיפים כי גם אם יתאימו את החישוב לנתון זה, ייתכן מאוד ש סיפיה נסחרת בחסר באופן משמעותי.

* מתוך הדוח שפורסם מטעם המכון למחקר שווקים עתידיים

עוד במחקר, ניתן למצוא סקירה של הנהלת סיפיה ובראשם מנכ״ל החברה יהודה הולצמן. הולצמן מציג ניסיון עשיר בתפקידי מפתח בארגונים בולטים לדוגמת מוביילוג׳י (שנמכרה לסלברייט) ומובייל אקסס (שנמכרה לענקית הטכנולוגיה קורנינג). המומחיות של הולצמן בניהול חברות פורצות דרך ובעבודה בסביבה של תאגידי ענק נתפסת בעיני המכון לנכס משמעותי עבור סיפיה . לצידו של הולצמן פועלת קבוצה מגובשת ומנוסה של מומחים בתחומי ההנדסה, המחקר והפיתוח, שלכולם בעלי רקע מוכח בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך.

מהדוח משתמע ש סיפיה מציגה שילוב נדיר של טכנולוגיה חדשנית, נוכחות שוק משמעותית והזדמנות צמיחה אדירה, אשר אינו משתקף במלואו במחיר המניה הנוכחי. ההבדל בין שווי השוק של סיפיה לזה של מתחרותיה, בפרט בהתחשב בקצב הזכיות שלה בשנה האחרונה, מעיד על פוטנציאל עצום לעליית ערך.

הדו"ח מסתיים בתחזית אופטימית לגבי עתידה של סיפיה : "בהינתן מיצובה האסטרטגי ויתרונותיה הטכנולוגיים, אנו מאמינים ש סיפיה עשויה לצמוח באופן מרשים בשנים הקרובות. אם החברה תוכל למלא אחר הבטחותיה, היא צפויה למלא תפקיד מרכזי במהפכת הבטיחות בענף הרכב, תוך שהיא מספקת ערך משמעותי למשקיעים שמזהים את ההזדמנות הייחודית הזו."

יובהר כי הדוח שפורסם עוסק בסביבה העסקית והטכנולוגית, ולא בניתוח פיננסי, והכותבים אינם מוסמכים לתת ייעוץ השקעות, ייעוץ פיננסי או המלצה לביצוע פעולה בני״ע. מומלץ לקרוא את כלל התניות, הגילויים והתנאים של הדוח במלואו.

הכתבה נכתבה בשיתוף ״ הזירה״, שירות מסחרי לסיקור חברות, טכנולוגיות ושווקים בישראל. אין באמור לעיל המלצה לביצוע פעולה כלשהי בני״ע, יש להניח שיש לכותבים עניין באמור. אין לראות בכתבה תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות והיא אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים אינם אחראים לכל שגיאה, השמט ו/או טעות.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש