שבתאי אדלרסברג, מנכל ונשיא אודיוקודס<br>קרדיט: תמר מצפי
שבתאי אדלרסברג, מנכל ונשיא אודיוקודס קרדיט: תמר מצפי

אודיוקודס הדואלית (סימול: AUDC), ספקית פתרונות תקשורת, תוכנה ומוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון ואכזבה את המשקיעים.

בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-60.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת 59.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2023. מדובר בנתון שפספס את ממוצע תחזיות השוק שצפו הכנסות של 62.45 מיליון דולר.

הרווח הנקי הסתכם ב-2.1 מיליון דולר, או 7 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הראשון, לעומת הפסד נקי של 0.2 מיליון דולר, או 1 סנט למניה, בדילול מלא, ברבעון הראשון של שנת 2023.

הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ברבעון הראשון ב-5.2 מיליון דולר, או 17 סנט למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי של 2.7 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2023. גם הרווח למניה נפל ממוצע התחזיות בשוק שצפו רווח של 23 סנט למניה.

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP אינו כולל: (1) הוצאות בגין תשלום מבוסס מניות; (2) הפחתת נכסים בלתי מוחשיים; (3) הוצאות בגין תשלומים דחויים, בהקשר לרכישת ;Callverso Ltd. (4) הוצאות או הכנסות מימון בגין הפרשי שער בהקשר לשערוך נכסים והתחייבויות במטבעות שאינם דולר; (5) הוצאות או הכנסות שלא במזומן בגין עדכון מיסים נדחים; (6) הוצאות שכירות שלא במזומן שנרשמו על אף שמדובר בתקופת שכירות חינם במסגרת חוזה השכירות עבור המטה החדש של החברה.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-15 מיליון דולר ברבעון הראשון. בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר בהיקף של 106.0 מיליון דולר, לעומת 106.7 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2023. הירידה נבעה מרכישת מניותיה של החברה במסגרת תכנית רכישה ומתשלום דיבידנד ברבעון הראשון של שנת 2024 והתקזזה, בחלקה, ממזומן מפעילות שוטפת.

"התוצאות הפיננסיות ברבעון הראשון של 2024 התאפיינו בצמיחה בריאה של 1.5% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והתקדמות בתחומים האסטרטגיים לחברה", אמר שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס. לצד הצמיחה הנאה בשווקי פעילות עיקריים כמו Microsoft Teams, שירותי קול לשוק ה-CX ויישומי AI, זיהינו המשך ירידה בשוק ה-gateway, בדומה למגמות שחווינו בשנת 2023. המעבר המתמשך ממודל Capex למודל הכנסות גרם גם הוא לגידול הצנוע יותר להכנסות ברבעון.

"הצמיחה בשווקי הליבה המרכזיים שלנו נמשכה כמתוכנן. המכירות ברבעון לסביבת Microsoft צמחו ב-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עם גידול יציב בשירותים המנוהלים Live, אשר צמחו ב-45% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר ה-ARR הגיע ל-53 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון של 2024. כתוצאה, אנחנו מעריכים שאנו בדרך להשגת התחזית שלנו ל ARR של 64-70 מיליון דולר בשנת 2024. שירותים מנוהלים Live מהווים כעת קרוב ל-45% מהמכירות לסביבת מיקרוסופט, בהשוואה ל-25% ברבעון המקביל אשתקד, ולכן אנו מאמינים כי השפעת המעבר למודל הכנסות חוזרות תפחת ברבעונים הבאים. כמו כן ראינו תוצאות חזקות בשוק של חוויית הלקוח (CX) ופתרונות ה-(CAI) Conversational AI, אשר צמחו ב-15% וב-50% בהתאמה ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

"הצמיחה החזקה נבעה ממכירות של פתרונות שירותי קול בשוק ה-CX ומכירות של פתרון ה-Voca CIC, שלנו בסביבת AZURE למוקדי שירות המבוססים על Microsoft Teams. אנחנו שמחים לראות הכרה גוברת בשוק לפתרון ה-Voca CIC אשר זכה לאחרונה בפרס " מוקד השירות הטוב ביותר המתבסס על Microsoft Teams" מטעם CX Today. אנו מצפים כי Voca CIC יהיה נדבך מרכזי בצמיחת המכירות שלנו בשוק ה-CX ובצמיחת החברה בטווח הארוך. אנו מאמינים כי כיום אנו למעשה השחקן המוביל לפתרון משולב של תקשורת ארגונית ומוקד שרות לאירגונים המתבססים על Microsoft Teams.

"במישור הפיננסי, נהנינו מתזרים מזומנים חיובי חזק מפעילות ברבעון. כדי לתמוך בהרחבה נוספת של שיעור הרווחיות, התחלנו לאחרונה בשלב השני של תוכניות ההתייעלות התפעולית עליהן דנו בעבר. בסך הכל, למרות שהייתה לנו התחלה איטית מהצפוי לשנה, כתוצאה מירידת ההכנסות ממוצרי ה- gateway, ובנוסף האטה בקווים של מוצרי חומרה בסביבת ריבית גבוהה. אנו נותרים בטוחים ביכולתנו לשמור על צמיחה בריאה בטווח הארוך בשורת ההכנסות תוך הרחבה משמעותית של שולי הרווח בשנת 2024 ומעבר לה", סיכם אדלרסברג.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש