כפי שכתבה בדוחותיה הכספיים לשנת 2023, חברת דיפלומט צפויה לעלות מחירים אחרי חד הפסח - כך מסרה היום (ג’) החברה לקמעונאיים.
דיפלומט תעלה מחירים בשיעור של עד 4% בחלק ממוצריה, ממוצרי הטואלטיקה ועד מוצרי המזון, וזאת החל מה-1 במאי.
דיפלומט כתבה לקמעונאיים כי היא הצליחה להימנע מהעלאות מחירים לאחר שהצליחה לשכנע א תספקיה לדחות העלאות אלו, אלא שחלק מהספקים הבינלאומיים הודיעו על עדכון מחירים, מה שיאלץ את החברה בהתאם לגלגל את העלייה לצרכן.
המהלך מגיע על הראש של הממשלה שניסתה למנוע העלאות מחירים בזמן חירום. אלא שתקופת החירום נמשכת מזה שישה חודשים והסוף לא נראה באופק.
שיעור הרווחיות של דיפלומט ברבעון הרביעי של 2023 בישראל עלה ל-6.6% מההכנסות. לשם השוואה, שיעור הרווחיות התפעולית של דיפלומט בדרום אפריקה היה 1.7% ברבעון הרביעי, בגיאורגיה היה 3.4%, בניו זילנד 4% ובקפריסין 1%. בסך הכל, שיעור הרווחיות התפעולית של דיפלומט הסתכם ב-5%, כך ששיעור הרווחיות התפעולית בישראל עלה גם על הנתון הכולל.