חברת אלקטרה צריכה פרסמה הבוקר (ג’) את הדוחות הכספיים לשנת 2023, שהושפעו לשלילה ממגזר המזון, מגידול בהוצאות המימון והשפעות המלחמה בעיקר על תוצאות מגזר מוצרי הצריכה החשמליים ברבעון הרביעי של השנה שרשמו ירידה של כ-22% במכירות.
בתוך כך, אלקטרה צריכה מודה בטעות ומקפלת את פעילות 7 Eleven. החברה הודעה כי היא סוגרת את הפעילות ובוחנת אפשרות להכנסת משקיע. בנוסף, אלקטרה רשמה הוצאה חד פעמית ממחיקת מוניטין של 67 מיליון שקל על האחזקה בגלובל ריטייל המפעילה את רשת קארפור.
לגבי פעילות 7 Eleven, במסגרת הליך הרה ארגון עם סגירת הפעילות הכוללת 8 חנויות, החברה הכירה בהוצאות של 42 מיליון שקל, כולל הפחתת נכס הזיכיון מול 7 Eleven. פעילות זו תרמה להפסד המגזרי של אלקטרה הפסד בסך 8.5 מיליון שקל.
סך הכנסותיה של אלקטרה צריכה עלו ב-5.3% לעומת 2022 ל-6.5 מיליארד שקל. מגזר קמעונאות מזון הניב לאלקטרה צריכה עלייה של 9.6% בהכנסות ל-3 מיליארד שקל ב-2023.
החברה בונה על המשך הסבת סניפים לרשת קארפור הצרפתית וצופה כי המכירות במגזר זה ברבעון הראשון של 2024 יעלו ב-30% לעומת השנה הנוכחית. למועד הדוח, החברה הסבה 85 סניפי קארפור וצופה כי עד לתום השנה יהיו 120 סניפים תחת המותג הצרפתי. ההכנסות מסניפים זהים, כולל אלו שהוסבו, עלו ב-12% ברבעון הרביעי, בסניפים שהוסבו והופעלו לכל אורך הרבעון נרשמה עלייה של כ-63% בהכנסות.
בנטרול מגזר המזון אלקטרה צריכה רשמה EBITDA של 290 מיליון שקל לעומת 302 מיליון שקל ב-2022. החברה צופה כי ברבעון הראשון תעבור לרווח נקי ללא נטרול מגזר המזון.
בשורה התחתונה, החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הפסד בסך כ-79.2 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי מניות החברה של כ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022. עיקר ההפסד ברבעון הרביעינבע ממגזר המזון בעיקר כתוצאה מהפחתת מוניטין גלובל ריטייל, ומהוצאות רה ארגון. בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בכ-1.6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-23.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022.
את השנה כולה סיימה אלקטרה צריכה עם הפסד של 101.3 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, לעומת רווח של 102.9 מיליון שקל ב-2022. בנטרול מגזר המזון, אלקטרה צריכה מסכמת את השנה עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 66.7 מיליון שקל לעומת רווח של 156.3 מיליון שקל ב-2022.