קבוצת אלקטרה פרסמה הבוקר (ג’) את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2023, ורשמה עלייה של 7% בהכנסות השנתיות, אלא שהמלחמה הביאה לירידה בהכנסות מגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ומגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום ברבעון הרביעי.
כתוצאה מהשפעת מלחמת "חרבות ברזל", נרשמה ירידה בביקוש בשוק הנדל"ן למגורים בישראל וכפועל יוצא, בתקופת הדוח חלה ירידה משמעותית בכמות הדירות שנמכרה על ידי הקבוצה ביחס לשנת 2022. מעבר לכך, בעקבות המלחמה צמצמה החברה את ההשקעה בתשתיות, וסבלה מהעדר כח אדם בתחום הבנייה. אלקטרה מזהירה כי חוסנם הפיננסי של הלקוחות עשוי להביא להשפעה שלילית.
ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-4% בלבד מ-2.98 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2022 ל-2.84 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2023.
הרווח הגולמי ירד מ-221.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 ל-201.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023, בעיקר כתוצאה מהשפעת מלחמת חרבות ברזל. הרווח התפעולי ירד ל-89.1 מיליון שקל לעומת 99.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה החולפת ירד ל-46.7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 60.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022.
בשנת 2023, סך ההכנסות עלו בכ-7% לכ-11.6 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-10.9 מיליארד שקל בשנת 2022. עיקר הגידול נובע מצמיחה בכל מגזרי הפעילות, כתוצאה מגידול בכמות הפרויקטים אותם מבצעת הקבוצה. בנוסף, נרשם גידול שמקורו מאיחוד לראשונה של חברות שלא נכללו באופן מלא בתקופה המקבילה אשתקד (כ-180 מיליון שקל).
הרווח הגולמי בשנת 2023 עלה בכ-10.7% לכ-921.8 מיליון שקל, לעומת כ-832.5 מיליון שקל בשנה הקודמת. הכנסות אחרות, נטו בשנת 2023 הסתכמו לכ-1.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-150.9 מיליון שקל בשנה הקודמת, אשר כללו רווח ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע וממכירת החזקות הקבוצה בקבלן ההיסעים בפרויקט הנתיבים המהירים של גוש דן בסך כולל של כ-143 מיליון שקל.
הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם לכ-243.3 מיליון שקל, לעומת כ-344.9 מיליון שקל בשנה הקודמת. השינוי ברווח נובע בעיקר מרווח לאחר מס בסך כ-115 מיליון שקל, שנרשם בשנת 2022 ממכירת ההחזקות בזכיין בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע ובקבלן ההיסעים בפרויקט הנתיבים המהירים, וכן מירידה כתוצאה מהשפעות מלחמת ’חרבות ברזל’ על חלק ממגזרי הפעילות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי השנה. בנטרול רווחי ההון ממימוש ההחזקות שנבעו לחברה אשתקד, הרווח הנקי השנה משקף עליה בשיעור של כ-5.8% (ולמרות השפעת המלחמה ברבעון הרביעי של השנה).
ה-EBITDA הסתכם לכ-881.5 מיליון שקל, לעומת כ-973.5 מיליון שקל בשנת 2022. בנטרול רווחי ההון שנבעו לחברה כאמור לעיל (סך של 143 מיליון ש"ח), הרי שה-EBITDA בשנת 2023 משקף עלייה בשיעור של כ-6.1% בהשוואה לשנת 2022.
צבר העבודות של אלקטרה נכון ליום 31 בדצמבר 2023 עלה לכ-29.6 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-28.3 מיליארד שקל בסוף שנת 2022. במקביל לדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-40 מיליון שקל.
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "בשנת 2023 המשכנו את מגמת הצמיחה המאפיינת את קבוצת אלקטרה בע"מ לאורך השנים האחרונות, וזאת, בין היתר, הודות להמשך יישום האסטרטגיה להרחבת סל המוצרים והשירותים שאנו מציעים בעולמות הפעילות שלנו, וכן הודות לזכייה בפרויקטים משמעותיים, שמבטיחים לקבוצה תקבולים ניכרים לתקופות ארוכות.
"בחודשים האחרונים הודענו על מספר התפתחויות משמעותיות במגזרי הפעילות השונים שלנו, ביניהן: זכייה בפרויקט להקמה, תפעול ותחזוקה של הרכבת הקלה ’נופית’ בין חיפה לנצרת עם הכנסות כוללות צפויות בסך של כ-13 מיליארד שקל לקבוצה הזוכה, סגירה פיננסית בפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בהיקף של 6.5 מיליארד שקל; זכייה כקבלן ראשי בפרויקט מגורים ומסחר בהיקף של מעל מיליארד שקל בבית שמש; בחירתנו בארה"ב כקבלן העבודות אלקטרו-מכאניות להקמת איצטדיון הפוטבול של קבוצת "באפלו בילס" בהיקף עבודות של כ-220 מיליון שקל, ולאחרונה חתמנו על הסכם לייבוא ושיווק אוטובוסים חשמליים עם יצרנית האוטובוסים החשמליים הגדולה בעולם, חברת יוטונג הסינית. זכייתנו בפרויקטים יוקרתיים ומשמעותיים וההסכם האסטרטגי עם יוטונג הינן דוגמאות למהלכים, המביאים לחיזוק מיצובה המוביל של קבוצת אלקטרה בע"מ, הן בשוקי הקבלנות, השירותים והתחבורה בישראל, והן מול שחקנים גלובליים משמעותיים בשווקים בהם אנו פועלים, כאשר בולט במיוחד השיפור בביצועים שהציגה אלקטרה ארה"ב בשנה החולפת.
"בדומה למגמה הכללית במשק הישראלי, מלחמת ’חרבות ברזל’ פגעה במידה מסוימת בתוצאות חלק ממגזרי הפעילות שלנו ברבעון הרביעי, אך בסיכום השנה והרבעון, אנו מציגים תוצאות חזקות, הבאות לידי ביטוי הן בשורת ההכנסות והן בשורה התחתונה וזאת לאור חוזקה של הקבוצה המתבטא בפיזור רחב של תחומי פעילות. אנו פועלים כל העת לצמצום השפעות המלחמה על פעילותנו, וסבורים כי גם לאחר המלחמה, אלקטרה תהווה שחקן משמעותי בפרויקטי בנייה ותשתיות ברחבי הארץ. אנו מייחלים להשבת כל החטופים, ומחזקים את ידי כוחות הבטחון בפעילותם החשובה".