רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש<br>קרדיט: יח"צ
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש קרדיט: יח"צ

מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, סיכמה את הרבעון הרביעי עם עלייה של 38% בהכנסות לשיא של כ-59.4 מיליון דולר, לעומת כ-42.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות.

הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-25.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ- 41.6 מיליון דולר. מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת מהמשך תהליך ההתאוששות של ענף התעופה האזרחי, כאשר לצד הגידול המתמיד בהיקף הפעילות, הגידול ברמת ההוצאות הינו מתון.

הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו משמעותית בכ- 82.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ- 19.4 מיליון דולר. מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבתה העסקית, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות.

הכנסות החברה בשנת 2023 גדלו בכ-28.1% והסתכמו בהכנסות שיא של כ-209.7 מיליון דולר, לעומת כ-163.7 מיליון דולר אשתקד. הגידול בהכנסות בהשוואה לאשתקד נובע מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות.

הרווח הגולמי ברבעון קפץ במעל פי 2 והסתכם בכ-10.9 מיליון דולר (המהווה כ-18.4% מההכנסות) לעומת כ-5 מיליון דולר (המהווה כ-11.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור המשמעותי ברווח הגולמי נובע בעיקר מצמיחה חדה בהיקף הפעילות ובתמהיל העסקאות.

הרווח הגולמי בשנת 2023 גדל בכ-86.9% והסתכם בכ-34.3 מיליון דולר (כ-16.4% מההכנסות) לעומת כ-18.3 מיליון דולר (כ-11.2% מההכנסות) אשתקד. השיפור המשמעותי בשיעור הרווח הגולמי מקורו בגידול בהיקף הפעילות לעומת גידול מתון בהרבה בהיקף ההוצאות (לרבות השפעת שע"ח).

הרווח התפעולי ברבעון עלה פי 2.6 והסתכם בכ-7.8 מיליון דולר (כ-13% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ- 3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-7.1% מההכנסות). הרווח התפעולי של מגזר החלקים ברבעון עלה כמעט פי 3 והסתכם בכ- 3.3 מיליון דולר (כ-8% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 1.2 מיליון דולר אשתקד (כ-3.5% מהכנסות המגזר). הרווח התפעולי של מגזר המנועים ברבעון עלה במעל פי 2 והסתכם בכ- 4.5 מיליון דולר (כ- 23.1% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 2.1 מיליון דולר (כ- 19.5% מההכנסות) אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2023, בנטרול עסקת הנדל"ן, עלה פי 2.7 והסתכם בכ- 22.7 מיליון דולר (כ- 10.8% מההכנסות) לעומת כ- 8.4 מיליון דולר (כ- 5.1% אשתקד).

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ- 82.6% והסתכם בכ-10.4 מיליון דולר (המהווה כ-17.5% מסך ההכנסות), לעומת כ-5.7 מיליון דולר (המהווה כ-13.3% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. ה- EBITDA בשנת 2023, בנטרול עסקת הנדל"ן, גדל בכ- 77.8% והסתכם בכ- 33.5 מיליון דולר (כ- 16% מסך ההכנסות) לעומת כ- 18.9 מיליון דולר אשתקד (כ- 11.5% מסך ההכנסות).

הרווח הנקי ברבעון קפץ במעל פי 3 לעומת אשתקד והסתכם בכ-3.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הרבעון הושפע, בין היתר, מהוצאות מימון גבוהות בכ- 2 מיליון דולר מרבעון מקביל אשתקד, שמקורן בהשפעת שע"ח על יתרות מאזניות שיקליות.

הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם בכ-60 מיליון דולר ובנטרול עסקת הנדל"ן הסתכם בכ-13.3 מיליון דולר, לעומת 4.7 מיליון דולר אשתקד, גידול של 182%.

ההון העצמי של הקבוצה ליום 31 בדצמבר, 2023 הסתכם לכ-154.3 מיליון דולר לעומת 137.9 מיליון דולר ליום 31.12.2022, ומהווה כ- 53.4% מסך המאזן.

החוב הפיננסי נטו של החברה ממשיך לרדת והסתכם, ליום 31 בדצמבר, 2023 לכ- 53.2 מיליון דולר, לעומת כ- 55.9 מיליון דולר ליום 30 בספטמבר, 2023 וכ- 77.7 מיליון דולר לסוף שנת 2022.

נכון לסוף שנת 2023, לקבוצת מנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר לעומת כ- 2.1 מיליארד דולר בתום 2022.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו מסכמים שנת שיא לחברה עם מומנטום חיובי בכל פעילויות הליבה של החברה. הרבעון הרביעי ממשיך את מגמת הצמיחה החיובית של הרבעונים האחרונים עם גידול חד בהיקפי הפעילות ושיפור ברווחיות. בשוק התעופה האזרחית ובמגזר החלקים אנו ממשיכים לראות ביקוש גובר, ואנו מאמינים כי מגמה זו תימשך, לצד התמודדות עם צווארי בקבוק בשרשרת האספקה. במגזר המנועים אנו ממשיכים לממש הזדמנויות עסקיות ונהנים מהביקושים הגוברים בשוק הצבאי, כפי שבא לידי ביטוי בצמיחה במכירות מרבעון לרבעון יחד עם שיפור בביצועים".

בימים האחרונים דיווחה מנועי בית שמש על התקשרות משמעותית נוספת, שעשויה לגדול לסך מצטבר של כ-1 מיליארד שקל, מלקוחות מובילים בתחומן לצורך פיתוח וייצור מנועי סילון במגזר המנועים. לדברי דרורי מדובר ב"אבן דרך חשובה מאוד לחברה במיוחד בתקופה זו, מה שייבצר את המשכיות הייצור והפיתוח של מנועי הסילון במגזר המנועים לשנים הבאות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש