קבוצת קסטרו פרסמה היום (ה’) דוחות טובים לשנת 2023 וגם ברבעון הרביעי למרות מלחמת חרבות ברזל, ועברה לרווח תוך שהיא מאמצת החל מ-2024 מדיניות חלוקת דיבידנד.
קסטרו סיימה את שנת 2023 עם עלייה של 5.5% בהכנסות לכ-1.76 מיליארד שקל, הודות לגידול במכירות החנויות הזהות בכל תחומי הפעילות.
קסטרו רשמה גידול של כ-7.1% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה בשנת 2023 שהסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל. בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-7.8% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-2.7% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-33.8%.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל הסתכם בשנת 2023 בכ-1,745 שקל לעומת כ-1,630 שקל בשנת 2022.
ברבעון הרביעי של שנת 2023 הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-471.6 מיליון שקל לעומת כ-470.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ברקע מלחמת ’חרבות ברזל’ וירידה משמעותית בתנועת הלקוחות במרכזי הסחר ובביקושים, שעיקרה במהלך חודש אוקטובר 2023.
כתוצאה מכך, נאלצה הקבוצה להחליט על הוצאתם של כ-30% מעובדיה לחופשות ללא תשלום. אולם, בשל שיפור משמעותי בהיקפי הפעילות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי, חל גידול בהכנסות הנובע מגידול בשיעור של 8.2% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה שהסתכמו בכ-395.2 מיליון שקל לעומת כ-365.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והחל מדצמבר 2023 הוחזרו לעבודה כ-90% מעובדי הקבוצה אשר הוצאו לחופשה ללא תשלום.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה בשנת 2023 הסתכמו בכ-1.26 מיליארד שקל, גידול של כ-5.7% לעומת כ-1.2 מיליארד שקל בשנת 2022 הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות וכן מהצלחת המבצע של המותג ’קסטרו’ בחודש ינואר 2023 בקיזוז קיטון שנבע מהשפעות מלחמת ’חרבות ברזל’.
הרווח הגולמי בשנת 2023 צמח בכ-6.1% והסתכם בכ-987.5 מיליון שקל (כ-56% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-930.5 מיליון שקל (כ-55.7% מהמחזור) בשנת 2022. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-264.8 מיליון שקל (כ-56.2% מהמחזור) לעומת כ-239.3 מיליון שקל (כ-50.9% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי נבע בעיקר מעיתוי מזג האויר החורפי לעומת אשתקד שתרם לגידול בשיעור מכירות עונת החורף. שיפור זה קוזז חלקית מול השפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר.
הרווח התפעולי בשנת 2023 זינק בכ-170% והסתכם בכ-107 מיליון שקל (כ-6.1% מהמחזור) לעומת כ-39.7 מיליון שקל (כ-2.37% מהמחזור) בשנת 2022. הגידול נובע, בעיקר מהגידול במכירות החנויות הזהות בתחומי פעילות אופנת ההלבשה והטיפוח והקוסמטיקה בקיזוז ירידה בתחום האביזרים.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-59.4 מיליון שקל לעומת כ-0.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות וברווח הגולמי, וכן מהשפעת פעולות התייעלות שנקטה הקבוצה על ההוצאות התפעוליות והוצאות השיווק, בין היתר בקשר עם מלחמת ’חרבות ברזל’. בנוסף, הושפעה הרווחיות התפעולית מהקלות בדמי השכירות שקיבלה הקבוצה וממענקי ממשלה בשל מלחמת ’חרבות ברזל’, כנגד קיזוז הפרשה לירידת ערך במסגרת טיוב מצבת חנויות המותג ’קסטרו’.
בשורה התחתונה, בשנת 2023 זינק הרווח הנקי של הקבוצה לכ-42.5 מיליון שקל לעומת הפסד נקי בסך כ-1.1 מיליון שקל בשנת 2022.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2023 זינק לכ-28.2 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של כ-10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.