ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס <br>קרדיט: GlassBox
ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס קרדיט: glassbox

גלאסבוקס, ספקית שירותים מבוססים תוכנה (SaaS) למטרת ניתוח ומיקסום חוויית המשתמשים באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל, דיווחה היום (ד’) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2023 כולה.

ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) של החברה הסתכמו בכ-57.3 מיליון דולר, גידול של 17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מתוכן ה-ARR מלקוחות ענן הסתכם בכ-50.5 מיליון דולר, גידול של כ-54% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במהלך השנה חתמה החברה על הסכם עם תאגיד בנקאי גדול בהיקף כולל של כ-42.3 מיליון דולר ל-3 שנים.

הכנסות החברה לשנת 2023 הסתכמו ב-48.6 מיליון דולר, גידול של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממנויי ענן בשנת 2023 זינקו בכ- 35% לכ- 35.2 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ-14 מיליון דולר, גידול של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממנויי ענן ברבעון הרביעי זינקו בכ- 69% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

נמשכת מגמת השיפור ברווח הגולמי Non-GAAP לשנת 2023 לכ-68.9% בהשוואה ל-65.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (Non-GAAP) ברבעון הרביעי של השנה גדל ל-73.4% לעומת כ-61.8% ברבעון המקביל אשתקד.

החברה רשמה שיפור ברווחיות הגולמית ממנויי ענן שצמחה לכ-75.1% בשנת 2023 בהשוואה ל-65.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות הגולמית Non-GAAP ממנויי ענן ברבעון הרביעי השתפרה משמעותית ל-81.0% לעומת 63.7% ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי (Non-GAAP) לשנת 2023 נחתך לכ-10.5 מיליון דולר ב-2023 ול-200 אלף דולר ברבעון הרביעי, ברקע לתוכנית ההתייעלות וצמצום ההוצאות, שהחלה לקבל ביטוי כבר בתוצאות הרבעון השלישי השנה.

גלאסבוק צמצמה את קצב שריפת המזומנים בשנת 2023 לכ-4.0 מיליון דולר, לעומת כ-16.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

יתרות המזומנים של החברה ליום 31.12.2023 עומדות על כ-46 מיליון דולר הכוללות מסגרת אשראי של 20 מיליון דולר ומאפשרות לחברה גמישות פיננסית לצד המשך ההתרחבות החברה ויישום המהלכים האסטרטגיים שלה.

ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס אמר כי, "אנו מסכמים את שנת 2023 עם תוצאות הנובעות בעיקרן מהכנסות מלקוחות ענן, מה שמהווה עדות חזקה להחלטת החברה להתמקד בסגמנטים בהם יש לנו יתרון מוכח, ביניהם מגזר הפיננסים והביטוח. אנו ממשיכים בגיוס לקוחות חדשים ובהגדלת ההכנסות מלקוחות קיימים שמקבלים החזר השקעה מהיר תודות לפתרונות המהפכניים אותם מציעה החברה. כל זאת לצד יישום צעדי התייעלות תפעולית, שהחלו לבוא לידי ביטוי בשיפור המשמעותי בכלל מדדי הרווחיות של החברה.

"גלאסבוקס שנמצאת בחזית השימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, היתה לחברה הראשונה בתחום חווית המשתמש האוטונומית, שפיתחה מוצרים באמצעות טכנולוגיית GenAI פורצת הדרך. טכנולוגיה זו מאפשרת ללקוחות להגדיל את הנגישות שלהן לנתוני גלישה בערוצים הדיגיטליים, לנתח כמויות גדולות של נתונים, ולהגיע באמצעותו לתובנות משמעותיות יותר מאי פעם. מה שמאפשר להן לשכלל את האסטרטגיות הדיגיטליות ולזכות ביתרון תחרותי בשווקים המתפתחים ללא הרף".

כחלק מכך מורגנשטרן מציין כי, "גלאסבוקס השיקה השנה שני פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך המבוססים על AI. האחד בתחום משוב חוזר מלקוחות - VoC (voice of customer) - בו שיעור המשוב החוזר של לקוחות עומד על 4% מסך כל הלקוחות וכתוצאה מכך, נוטות חברות לנהל את השירות המוצע על ידן ולקבל החלטות עסקיות מוטות שלא משקפות נאמנה את רצון כלל לקוחותיהן. בכך, מגדירה גלאסבוקס מחדש את תחום המשוב החוזר של לקוחות עם ההשקה של פתרון VoS (voice of silent) המאפשר לחברות למצוא דמיון בין חוויה דיגיטלית של לקוח שסיפק משוב חוזר לבין אלה שלא סיפקו ולהגיע לתובנות מדויקות, כאילו התקבל משוב חוזר של כל 100% מהלקוחות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש