קרדיט: depositphotos / IIcv
קרדיט: depositphotos / IIcv

קבוצת PFH הצרפתית חתמה אתמול על הסכם השקעה בקרפור ישראל, כחלק ממזכר ההבנות שבו התקשרו גלובל ריטייל והחברה עם המשקיע הצרפתי בסכום כולל של 180 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 300 מיליון שקל (לפני הכסף).

חברת האחזקות PFH, בבעלות איש העסקים הצרפתי סיימון פינטו הפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והנדל"ן בצרפת ובישראל, תשקיע כ-80 מיליון שקל בקרפור בעבור 16% מהמניות.

היתר יוזרמו על ידי בעלי המניות הקיימים, בהם: אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה, שתשקיע כ-86 מיליון שקל, וקבוצת הפניקס תשקיע 14 מיליון שקל נוספים בחברה, השקעה שתומר להון בחברה. עם השלמת העסקה, ההון העצמי של קרפור צפוי לגדול בכ-270 מיליון שקל.

העסקה כפופה להגעה להסכמה גם עם אחד משני התאגידים הבנקאיים שקיבלו אופציות בקרפור. עם אחד התאגידים כבר הושגה הסכמה וההערכה היא שכך יהיה גם לגבי התאגיד השני. עם השלמת העסקה והחתימה עם הבנקים, אלקטרה מוצרי צריכה צפויה לעלות בשיעור אחזקותיה עד לשיעור של כ-48%.

קרפור ישראל ממשיכה בקצב להשלמת תוכנית סיום הסבות הסניפים ופתיחת סניפים חדשים, ומאז השקתה בחודש מאי נפתחו כ-83 חנויות, השבוע יושקו 3 סניפים נוספים בצמרות ת״א, רמלה ויהלומים גבעתיים ויעלו את מספר הסניפים ל- 86. כלל הסניפים מראים עלייה משמעותית במכירות.

נזכיר כי קארפור צפויה להכיר בהפסד כתוצאה מירידת ערך מוניטין ב-2023 בהיקף של 70 מיליון שקל, מתוכם 15-10 מיליון שקל מיוחס לבעלי מניות הרוב.

צביקה שווי מר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנו שמחים בחתימת ההסכם ההשקעה שמהווה אישור נוסף לפוטנציאל העצום של קרפור ולאמון הגדול בחזונה. PFH היא קבוצת השקעות בינלאומית מובילה בתחומה, עם ניסיון עשיר בלוגיסטיקה ובנדל"ן. אני בטוח שניסיונה הרב והידע שהם מביאים עמם, יתרמו רבות להצלחתה העתידית של קרפור ישראל".

סימון פינטו: "אני מברך על השותפות עם קרפור, רשת קמעונאות בינלאומית מובילה. אני רואה בשותפות זו הזדמנות לפיתוח חדשנות ופתרונות אפקטיביים בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה, ומאמין כי ההשקעה תניב בטווח הזמן הקרוב תהליכים שייטיבו עם הצרכנים הישראלים".

אייל אלי יו״ר ארגון העובדים מברך על כניסתה של חברת האחזקות PFH, בבעלות איש העסקים הצרפתי סיימון פינטו, להשקעה בקארפור ישראל. "כניסתו של המשקיע הינה בשורה חיובית שתיתן רוח גבית לחוזקה ואיתנותה הפיננסית של החברה. אנחנו מתרשמים שכניסתה של החברה, הפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והנדל"ן בצרפת ובישראל, משתלבת היטב עם מאמצי החברה להשבחת הרשת לטובת צרכני ישראל, עובדיה וכלל בעלי העניין ברשת. העובדים ימשיכו להירתם למאמץ העסקי של בניית מותג קמעונאי בינלאומי שפועל בישראל לייצר סטנדרט חדש, איכותי ותחרותי לצרכנים במשק".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    ברוך הבא לקרפור ישראל

    תודה על האימון בהצלחה

    • בן דוד צרלי
    • 29/02/2024 11:34