קרדיט: רפי דלויה
קרדיט: רפי דלויה

חברת זוז פאוור, המפתחת טעינה מהירה לרכב חשמלי, נסחרת לפי שווי שוק של 85 מיליון שקל (23 מיליון דולר) בבורסה בתל אביב. אלא שזה לא מפריע לה, על פניו, להתמזג ל-SPAC בוול סטריט לפי שווי של 60 מיליון דולר (לפני הכסף). כלומר לפי שווי הגבוה פי 3 מזה שהחברה נסחרת בבורסה בתל אביב, וגם זה לאחר מהלך עליות של עשרות אחוזים שרשמה המניה מאז ההודעה על הכוונה למיזוג ב-SPAC.

מנייתה של החברה התרסקה בכ-90% מההנפקה עד שצאה למהלך עליות בעקבות ההודעה על המיזוג. בשוק המקומי עוד צרובים בתודעה זכרונות לא נעימים לאחר מהלך דומה שביצעה חברה אחרת: האב סקיוריטי, שכשלה בלשון המעטה במהלך שמחק עשרות מיליוני דולרים למשקיעים. אז למה המשקיעים לא קונים את המניה בתל אביב?

בשיחת משקיעים, יו"ר זוז פאוור, אבי כהן, ענה לשאלת "ספונסר": "למשקיעים בקרנות ההשקעה אין עניין להשקיע בבורסה בתל אביב, אלא בחברות נסחרות בארה"ב, והן ישקיעו בחברה בתנאי שהחברה תגיע לתל אביב. זוז פאוור קיבלה ערך לפני המיזוג של 60 מיליון דולר (לפני הכסף - כשגייסה הון בחודש האחרון 12 מיליון דולר לפי שווי של 60 מיליון דולר (ג.ב.ס)), שהוא לא רחוק מזה שהיה ביום ההנפקה בתל אביב. הערכה זו ניתנה על ידי בנק אמריקאי בלתי תלוי, והערכה זו נעשתה על בסיס שווי של חברות דומות ורכישות דומות שנעשו בשוק. הסכמנו לקבל ערך ברף הנמוך יותר של אותו תחום במשא ומתן עם השותפים לספאק".

ההשוואה לחברות דומות מזכירה לנו את התשובה שנתן בזמנו מנכ"ל האב סקיוריטי, אייל משה, שנחשד במעילה בכספי החברה. משה אמר על השווי המופרך כי האב תקבל שווי דומה לזה של חברות דומות בוול סטריט. כולנו זוכרים איך זה נגמר.

אולי הפעם מדובר בסיפור שונה נוכח העובדה שמדובר במוצר שונה והבעת אמון שזכתה מהמוסדיים למרות השם הרע שיצא למיזוג בספאק לאחרונה. חברת הגמל של מיטב הפכה להיות בעלת עניין בחברה לאחר עלייה בהחזקה מעל 5% מההון. התזמון מעניין מאחר וזוז פאוור רוצה להשלים את המיזוג עוד ברבעון הנוכחי, וכאמור לפי שווי גבוה מזה שמשקף המיזוג ל-SPAC.

לגבי השם הרע שיצא למיזוג ב-SPAC, אמר היו"ר כהן: "לכל מיזוג יש מתודה, שכוללת ואלואציה של מעריך שווי, על בסיס מיזוגים ורכישות שנעשו בשנים האחרונות. אנו מוערכים לפי 60 מיליון דולר לפני הכסף, וזה היה בטווח הנמוך יותר של הריינג’ שאותו בנק השקעות הציב ולכן אנו מאמינים שהוואלואציה סבירה ולא מנופחת".

זוז פאוור מתמקדת בשווקים באירופה, כמו צרפת וגרמניה, שם לחברה יש כבר ארבעה אתרים פועלים שמספקים מכירות. בועז וייזר, מנכ"ל החברה, מסמן את השוק הבריטי כיעד הבא אחרי זה הגרמני. בשבוע שעבר זוז פאוור, בשת"פ עם חברת Osprey Charging, השלימה הקמת אתר טעינת EV ראשון באנגליה בו טעינה אולטרה מהירה.

"ל-Osprey יש חותמת איכות בבריטניה. יש הרבה סימני שאלה לגבי זמניות המטענים וזו בדיוק הנקודה בה הם מצטיינים. זה דומה גם לשוק האמריקאי, בכל שוק יש הבדלים קצת, אך בשוק האמריקאי חותמת הכשרות היא של חברות החשמל המקומיות, והשותפות שלנו שם תסייע ללקוחות הלא טכנולוגיים להתבסס על אישור שלה כחותמת איכות", אמר ויזר.

אתמול הודיעה זוז פאוור כי הגישה טיוטת מסמך רישום לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בקשר עם הסכם המיזוג. בזמן שזוז פאוור רוצה להשלים את המיזוג עוד ברבעון הראשון של השנה, בינתיים נרשמו עיכובים מבחינת הקמת האתרים. וייזר מסביר אותם בקשיים רגולטוריים. "נתקלנו בכמה תקלות שבחלקן לא תלויה בנו. הדרישה גדולה יותר מיכולתם של הגופים הרגולטוריים להתמודד עם הצורך. מדובר בעיכובים בתאריכי בחינת אתר למשל, או בארה"ב ובאנגליה, שם הרגשתי תסכול לא מהעבודה איתנו אלא מהרגולציה. הרבה מאד פעמים אנו נשאלים לגבי הכנסת הטכנולוגיה החדשה לשוק מבחינת הסיכונים, אז צריך להפריד. בגרמניה יש שני אתרים עובדים שמחכים לאישור סופי, אך מבחינתנו השלמנו את הכל. בארה"ב יש שלושה אתרים שבתהליך. האתר הכי קרוב להשלמה הוא באתר השכרת רכב, שגם שם ההשלמה קשורה לתהליכים בירוקרטיים, ואנו מקווים שזה מאחורינו. אולי יהיה עיכוב קטן אך מקווים שבאפריל המהלך יושלם ברבעון השני".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 3
    לפי השחיטה בנסדק היום נראה כמו כשלון חרוץ ומיזוג קטלני למשקיעים

    • שלמה
    • 09/04/2024 22:16
  • 2
    מסתבר שספונסר צדקו.

    מקצוענים

    • אורלי
    • 05/04/2024 17:04