אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל<br>קרדיט:  אלעד גוטמן
אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל קרדיט: אלעד גוטמן

עסקת ספאר־ שופרסל, להקמת רשת ספאר (SPAR) ההולנדית בישראל, לא תצא לפועל - כך הודיעה הבוקר (ה’) שופרסל למשקיעים. שופרסל מסבירה בהודעה כי "על רקע המגבלות שקבעה רשות התחרות לצורך מתן אישורה להתקשרות, ולאחר בחינה נוספת של הנתונים שהתקבלו בידי החברה בתקופה שלאחר חתימת ההסכם, דירקטוריון החברה החליט שלא להמשיך לפעול לקיום ההסכם".

במרץ האחרון נחתמה עסקה בין עמית בן זאב לשעבר מנכ"ל יינות ביתן ומגה, לבין שופרסל, להקמת חברה משותפת שתוחזק בשיעור של 19.9% על ידי שופרסל ושל 80.1% על ידי בן זאב, שתחזיק בזיכיון להפעלת חנויות תחת המותג ספאר.

העסקה אמורה היתה לקבל את אישור רשות התחרות תחת תנאים מגבילים, נוכח כוחה של שופרסל כקמעונאית הגדולה בישראל. ברשות רצו לוודא שספאר תתחרה גם בשופרסל. הרשות דרשה להקטין את ההחזקות של שופרסל בחברה המשותפת ולמנוע זכויות יתר כמו יכולת להטיל וטו על החלטות החברה.

ספאר אמורה היתה להצטרף לקארפור כשחקניות חדשות בשוק הריכוזי בישראל, ולאפשר לצרכן הישראלי ליהנות מכח הקנייה הענק של החברות הללו, אלא שלפי הרושם שמשאירה זו האחרונה נראה כי לא מדובר באבדן של ממש לציבור הישראלי. ההסכם בין עמית לשופרסל יסתיים השבוע.

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "העסקה להשקת רשת SPAR בישראל נועדה להגביר את התחרות על ידי יבוא מוצרים מוזלים למען הצרכן הישראלי. בהתאם לתנאי שוק משתנים ודרישות רגולטוריות, ובהתאם לאומדנים שביצענו במהלך התקופה מחתימת ההסכם ועד קבלת האישור המותנה מרשות התחרות לאחרונה, החברה החליטה שלא להשלים את העסקה. שופרסל רואה במותג הפרטי נכס אסטרטגי ואלטרנטיבה צרכנית איכותית במענה ליוקר המחיה בישראל ותמשיך להרחיב את סל המוצרים במגוון קטגוריות ולתמוך בתעשייה המקומית ובספקים קטנים ובינוניים."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש