חברת אלוט סיכמה את הרבעון השני של 2023 עם ירידה בהכנסות והפסד בשורה התחתונה, ומניית יורדת ב-4% במסחר בתל אביב.
הכנסות החברה ברבעון, הסתכמו ב- 25 מיליון דולר, קיטון של 24% בהשוואה להכנסות של 32.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2022.
הרווח הגולמי על בסיס GAAP ברבעון, הסתכם ב- 17.3 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 69.2%), קיטון של 23% בהשוואה ל- 22.5 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 68.7%) ברבעון השני של 2022.
הרווח הגולמי על בסיס non-GAAP ברבעון, הסתכם ב- 17.9 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 71.4%), קיטון של 22% בהשוואה ל- 23 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 70.2%) ברבעון השני של 2022. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי הושפע מתמהיל מוצרים מועדף וחד פעמי.
ההפסד הנקי על בסיס GAAP ברבעון, הסתכם ב- 20.7 מיליון דולר, או 55 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 6.2 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, ברבעון השני של 2022. הגידול בהפסד הנקי הרבעון נבע מהוצאות הפסדי אשראי.
ההפסד הנקי על בסיס non-GAAP ברבעון, הסתכם ב- 18.3 מיליון דולר, או 49 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי על בסיס non-GAAP של 4.2 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, ברבעון השני של 2022. הגידול בהפסד הנקי הרבעון נבע מהוצאות הפסדי אשראי.
יתרת מזומנים, פיקדונות לזמן קצר והשקעות נכון לסוף הרבעון, הסתכמה ב- 65.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-86.4 מיליון דולר בסוף שנת 2022.
ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט: "אנו מאמינים כי האסטרטגיה שלנו להעברת החברה למודל הכנסות SECaaS חוזרות תניע צמיחה רווחית בת קיימא ותשיא ערך לבעלי המניות בטווח הארוך. עם זאת, המרת עסקאות SECaaS שהושגו למנויים משלמים, ממשיכה לקחת זמן ארוך יותר מהצפוי, וה-SMART חווה הכנסות נמוכות יותר, לאור המשך התנאים הכלכליים המאתגרים. אנו מחויבים למטרה שלנו, להגיע לרווחיות בשנת 2024 באמצעות הצמיחה של עסקי ה-SECaaS, בשילוב עם שליטה מהודקת על ההוצאות. בכדי להגיע למטרה שלנו להניע צמיחה רווחית, אנו מיישמים תוכנית הפחתת עלויות אשר אנו צופים כי תפחית את ההוצאות השנתיות שלנו בכ-15 מיליון דולר."