קרדיט: depositphotos / IIcv
קרדיט: depositphotos / IIcv

אלקטרה צריכה, שבשליטת משפחת זלקינד, פרסמה דוחות מהם עולה כי הקבוצה עברה להפסד ברבעון והחציון הראשון של 2023, וזאת בצל ההשקעה בקרפור. בתוך כך, הקבוצה לא צפויה לממש את האופציה לרכישת חלקו של נחום ביתן בקארפור (Carrefour).

החברה דיווחה כי הסיכויים למימוש האופציה לרכישת מניות נוספות של קרפור אינם גבוהים, ובשל חוק הריכוזיות היא בוחנת חלופה לרישום מניותיה בבורסה במקביל למכירת אחזקותיה לבעלי השליטה אלקו.

אלקטרה צריכה היתה יכולה לרכוש את חלקו של נחום ביתן (49%) לפי שווי של 900 מיליון שקל אך ביצעה הפרשה לירידת ערך שווי האופציה בדוחות.

במחצית הראשונה של השנה, הכנסות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, עלו בכ-2.6% לכ- 3.05 מיליארד שקל, לעומת כ-2.97 מיליארד שקל במחצית המקבילה אשתקד. העלייה נבעה בעיקרה מגידול במכירות מגזר קמעונאות חשמל, רובו ממכירות חנות הדיוטי פרי, מגידול במכירות הסניפים הזהים, ומעליה במכירות במגזר המזון, בעיקר מהסבת סניפים למותג קרפור (Carrefour).

הרווח הגולמי במחצית הראשונה הסתכם בכ- 839 מיליון שקל (27.5% מהמכירות), לעומת כ- 864 מיליון שקל (כ- 29% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מירידה ברווח הגולמי במגזר המזון, רובה כתוצאה מהליך השקת Carrefour, וכן מירידה ברווח הגולמי ובשיעורו במגזר מוצרי צריכה חשמליים, בעיקר בשל ירידה במכירות למוצרי סחר מותגים. ירידות אלה התקזזו בחלקן עם העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו במגזר קמעונאות חשמל, שנבעה בעיקר מגידול במכירות חנות הדיוטי פרי, מגידול במכירות הסניפים הזהים ומגידול ברווח הגולמי במגזר ספורט ופנאי, רובו כתוצאה מכניסה לאיחוד של המותג אדידס ברבעון הרביעי אשתקד.

הוצאות המימון נטו במחצית הראשונה הסתכמו בכ- 108 מיליון שקל, לעומת כ- 64 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מגידול בהוצאות הריבית בגין הלוואות חדשות שנלקחו בעיקר במגזר המזון ובגין עלייה בשיעור הריבית.

החברה סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2023 עם הפסד המיוחס לבעלי המניות בסך של כ- 31.9 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של כ-66.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. לדברי החברה, עיקר השינוי נבע מהפסד המיוחס לבעלי המניות במגזר קמעונאות מזון, ומכך שבתקופה המקבילה אשתקד נרשם רווח משערוך נדל"ן להשקעה. בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית בכ- 33.3 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של כ- 76.3 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

ה- EBITDA של החברה במחצית הראשונה של שנת 2023, הסתכם בכ- 133 מיליון שקל, לעומת כ- 246.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. השינוי נבע מקיטון במגזר קמעונאות מזון, בעיקר כתוצאה מסגירת סניפים לטובת הסבתם והכנתם להשקת Carrefour. ה- EBITDA בנטרול מגזר קמעונאות המזון, הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2023 בכ- 132.5 מיליון שקל, לעומת כ- 147.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי של החברה בסוף החציון הראשון, הסתכם לסך של כ- 1.12 מיליארד שקל.

ברבעון השני לשנת 2023, הכנסות החברה עלו לכ- 1.55 מיליארד שקל, לעומת כ- 1.52 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות במגזרים קמעונאות מזון וספורט ופנאי (בין היתר, בהמשך לאיחוד לראשונה של תוצאות אדידס).

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 407 מיליון שקל (כ- 26.3% מהמכירות), לעומת כ- 445 מיליון שקל (כ- 29.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מירידה ברווח הגולמי במגזר המזון, רובה מהסיבות שצוינו בהתייחס למחצית, וכן מירידה ברווח הגולמי ובשיעורו במגזר מוצרי צריכה חשמליים, בעיקר כפועל יוצא של ירידה במכירות.

החברה רשמה ברבעון השני של 2023 הכנסות אחרות בסך של כ- 33.6 מיליון שקל, שבעיקרן נובעות מרווח בסך של כ- 34.2 מיליון שקל ממימוש תיק אשראי, במסגרת תהליך השקת מועדון הלקוחות של קרפור עם כאל ובנק הפועלים.

הוצאות המימון, נטו ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו בכ- 58 מיליון שקל, לעומת כ- 37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול בהוצאות הריבית בגין הלוואות חדשות, רובן במגזר קמעונאות מזון, וגם בגין עלייה בשיעור הריבית על ההלוואות כתוצאה מעלייה בשיעור ריבית הפריים.

החברה סיימה את הרבעון השני של 2023 עם הפסד מיוחס לבעלי מניות החברה בסך של כ-21.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי מניות החברה של כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי נבע מהפסד המיוחס לבעלי מניות החברה במגזר קמעונאות המזון ברבעון השני של שנת 2023 ומירידה ברווח הנקי בשאר מגזרי הפעילות בהם פועלת הקבוצה. בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני בכ- 7.4 מיליון שקל, לעומת 26.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ- 43 מיליון שקל, לעומת כ- 123 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ב- EBITDA נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות המזון ובמגזר מוצרי צריכה חשמליים. ה- EBITDA בנטרול מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון השני בכ- 49 מיליון שקל, לעומת כ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

·        החברה דיווחה כי הסיכויים למימוש האופציה לרכישת מניות נוספות של Carrefour אינם גבוהים, ובשל חוק הריכוזיות היא בוחנת חלופה לרישום מניות Carrefour בבורסה במקביל למכירת אחזקותיה לבעלי השליטה – אלקו .

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש