קרדיט: גילי יערי, פלאש 90
קרדיט: גילי יערי, פלאש 90

חברת אימפקס פרסמה מוקדם יותר היום (ד’) את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה, שסיפקו סיבה למשקיעים לנהור למניה שהיתה חלק מגל ההנפקות העכור של 2021, וזאת למרות שהחברה לא הצליחה החודש לגייס כסף בשוק, מה שמעמיד את המון המשקיעים בה בספק.

אימפקס הסבירה זאת נוכח "תנאי השוק", אך כעת מדווחת כי לחברה יתרת הפסד נצבר בסך של כ-16.21 מיליון דולר והפסד שוטף בסך של 792 אלף דולר. וכך, למרות התלות בלקוח עיקרי - חברת פפסיקו העולמית, אימפקס מעריכה כי יש לה מספיק משאבים למימון המשך פעילותה.

אימפקס מפתחת, מייצרת ומשווקת פלטפורמה טכנולוגית שמטרתה איסוף מידע על שימוש של לקוחות הקצה במוצרי צריכה. במסגרת פעילות זו מתמקדת החברה במוצרים מתחומי הבריאות (Wellness) ובמהלך הרבעון חתמה על הסכם עם קופות החולים בישראל בהקשר זה. החברה פעולת כיום בשוק הישראלי תחת מותג בקבוקי המים Water.io הנמצא בבעלותה. כמו כן פפסיקו השיקה בארה"ב תחת מותג משקאות הספורט Gatorade, בקבוק מים חכם בו משולבת טכנולגית החברה.

אימפקס סיימה את החציון עם שיא הכנסות ממכירות מעל ל-4 מיליון דולר, המהווה גידול של פי 5 מההכנסות לעומת החציון הראשון של השנה שעברה. מעבר לכך, החברה סיימה את החציון עם רווח גולמי של 1.6 מיליון דולר, פי 7 מהנתון של המחצית המקבילה אשתקד, לצד תזרים חיובי - ונראה כי זה מה שמצית בין היתר את הדמיון של המשקיעים היום בבורסה.

אימפקס סיימה את החציון עם תזרים חיובי מפעילות שוטפת, וזאת לראשונה מאז קמה ב-2015. בחודש יולי האחרון, אחרי מועד החציון, החברה רשמה שיא מכירות של מותג בקבוקי המים Water.io, וזאת אחרי פחות משנה מהשקת המוצר, גם בכמות היחידות וגם בסך ההכנסות המכירות, בין היתר הודות להשקת המוצר בנמל התעופה בן גוריון.

במקרה של אימפקס, שנהנית מהסכם עם פפסיקו, החברה דווקא לא סובלת מפיחות השקל. במחצית הראשונה הוצאות המימון קטנו בשל עלייה של 5.7% בשער הדולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז נרשמו הוצאות מימון של 605 אלף דולר. בשורה התחתונה, אימפקס סיימה את המחצית בהפסד של 792 אלף דולר לעומת הפסד של 2.8 מיליון דולר במחצית המקיבלה אשתקד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש